مطالب میجیک

ستاره بسکتبال زنان: مسئولان آذربایجان‌شرقی اسپانسر پیدا کنند

میجیک/ آذربایجان شرقی ستارگان بسکتبال بانوان: اگر بچه ها ببینند تیمی وجود دارد، تمایل و انگیزه آنها برای حضور در تیم بیشتر می شود. مسئولان آذربایجان شرقی باید پیگیر باشند و اسپانسر پیدا کنند تا بسکتبالیست ها بتوانند برای تیم خونه خود بازی کنند.

بین بازی عمارت ساعت تبریز که حال و هوا می دهد و آبشار زیبای ایل گلی همراه با باد خنک تبریز با صدای رهگذران به موقع، دختر بسکتبالیست معرفی می شود. به تالار افتخار باشگاه شهر.

در ادامه گفت و گوی نوروزی میجیک به سراغ ستاره گمنام تیم ملی بسکتبال بانوان رفته است. ساعت ها می پیچید و می غلتید و دوباره می غلتید تا اینکه در 14 سالگی نام «ناهیده اسدی» به گوش بسکتبال ایران رسید.

به گزارش میجیک، ستاره بی چون و چرای تیم ملی بسکتبال بانوان ایران این فصل را در سن 27 سالگی با تیم پالایش نفت آبادان در رده سوم سوپرلیگ به پایان رساند و نوروز را در اردوی تیم ملی بسکتبال 3*3 برای حضور در جام ملت های آسیا سپری کرد. قهرمان.

گفت وگوی میجیک با اولین بسکتبالیست زن آذربایجان شرقی را در ادامه می خوانید:

چگونه وارد بسکتبال شدید؟

از 9 سالگی بسکتبال را شروع کردم و حامی اصلی من به غیر از مربی، پدر و مادرم بودند. خانم محمدپور هم اولین معلم من بود.

به نظر شما آذربایجان شرقی تیم بسکتبال نه پسر و نه دختر ندارد؟

تبریز یکی از قطب های صنعتی مهم کشور است، اما به نظر من رسانه ها باید برای گسترش بسکتبال بیشتر تلاش کنند. مردم باید با بسکتبال بیشتر آشنا شوند و این رشته ناشناخته منجر به کمبود تیم و اسپانسر می شود و بازیکنان مجبور می شوند به تیم های دیگر بروند.

وضعیت پالایش نفت در این فصل چگونه است؟

خوب بود و سوپرلیگ را با رتبه سوم به پایان رساندیم. من هنوز در اردوی تیم ملی هستم.

پیش بینی شما از عملکرد تیم ملی در مسابقات بسکتبال جام ملت های آسیا 3×3 در سنگاپور چیست؟

این بازی از 7 آوریل تا 11 آوریل برگزار می شود و ارسال ها از 5 آوریل انجام می شود. با توجه به اینکه سرمربی برزیل هدایت تیم ملی را برعهده گرفته است، پیش بینی می کنم بازی بهتری نسبت به قبل شاهد باشیم. برای پیش بینی نتیجه خیلی زود است، زیرا ما بازی تیم مقابل را ندیده ایم. حضور یک سرمربی خارجی در تیم ملی بسکتبال در مسابقات غرب آسیا مثمر ثمر است و در صورت حضور در تیم 3×3; نتایج خوبی به دست آمد.

آیا تا به حال به لژیونر شدن فکر کرده اید؟

من همیشه به آن فکر کرده ام. با توجه به الزامات حجاب، هر تیمی در خارج از کشور شرایط حجاب من را نمی پذیرد. ما دو راه داریم، تیم خارجی باید قبول کند که ما با حجاب بازی کنیم یا باید بدون حجاب بازی کنیم، پس نمی توان دوباره به تیم ملی دعوت شد.

در سال 1402 چه کلاسی به خود دادید و بهترین و غم انگیزترین اتفاق سال برای شما چه بود؟

از نظر ورزشی از سال 1402 راضی بودم، با پالایش نفت در سوپرلیگ سوم شدیم و در جام ویلیام جونز، قهرمانی جام ملت های آسیا و سایر مسابقات تجربه خوبی کسب کردم. بهترین اتفاق برای من این است که حتی اگر سرمربی خارجی در تیم ملی باشد، می توانم جایگاهم را در تیم تثبیت کنم. بدترین اتفاق مربوط به مصدومیت من در مقطعی از این فصل است. من در سال 1402 از 20 به آن نمره 17 می دهم.

بزرگترین هدف شما در 1403 چیست؟

برای گرفتن پول از باشگاه (می خندد)

شما یک فوتبالیست هستید

نه، علاقه ای به فوتبال ندارم چون احساس می کنم بازیکنان فوتبال از ما مهمتر هستند.

به نظر شما بسکتبال ایران در سال 1402 در چه زمینه هایی پیشرفت یا پسرفت داشته است؟

فکر می کنم داشتن مربی خارجی و مربی مرد در بسکتبال بانوان پیشرفت محسوب می شود و این اتفاق باعث شده در آسیا دوم شویم. اما در این فصل با توجه به شرایط اقتصادی حضور اسپانسرها در سوپرلیگ ضعیف شده است. از ابتدا مشخص بود که کدام تیم اول تا سوم می شود و جمع شدن نفرات برتر در 2-3 تیم نقطه ضعف محسوب می شد.

سیزده دروغ گفتن؟

اصلا یادم نیست (می خندد)

پیام سال نو برای کسی؟

امیدوارم در سال 1403 به همه ما پر برکت آرامش و بهروزی باشد.

عید نوروز در یک جمله؟

این می تواند آغاز رویدادها و برنامه های جدید باشد.

مهمترین رویداد ورزشی سال گذشته؟

متاسفانه در یک سال گذشته درگیر اخبار تلخ ورزشی در ایران بودیم. به عنوان مثال عزیزانی مانند ملیکا محمدی بازیکن تیم خاتون بم در لیگ برتر فوتبال بانوان که بر اثر سانحه تصادف جان باخت به ما ملحق می شوند که بسیار تلخ و غم انگیز است.

کلمات اخر:

ورزش برای همه است و اگر بدنی سالم داشته باشیم همه چیز خوب است. باید بستری برای تشویق ورزشکاران فراهم شود. اگر بچه ها ببینند تیم وجود دارد، میل و انگیزه برای حضور در تیم بیشتر می شود. مسئولان آذربایجان شرقی باید پیگیر باشند و اسپانسر پیدا کنند تا بسکتبالیست ها بتوانند برای تیم خونه خود بازی کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا