ستاره‌ای که قربانی بی‌پولی شد!

ستاره‌ای که قربانی بی‌پولی شد!

تیم ملی تنیس روی میز بانوان می گوید هزینه اعزام آنها به تورنمنت های بین المللی بسیار زیاد است و نمی توانند آنها را شخصا برای ارتقای رتبه خود اعزام کنند.

مهشید اشتری درباره وضعیت تمرینات به خبرنگار میجیک گفت: بازی دسته بزرگسالان زنجان، انتخابی تیم ملی دانش آموزی و مرحله نهایی لیگ برتر در راه است و در این مدت تمریناتم را به صورت مستمر انجام داده ام و باید ببینم. نتایج کار من در طول مسابقه

وی در پاسخ به اینکه چرا شرکت در تورهای بین المللی کاهش یافته است، گفت: اکنون ورزشکاران با هزینه شخصی یا از طریق اسپانسر در تورهای بین المللی شرکت می کنند و فدراسیون دیگر با هزینه شخصی افراد را اعزام نمی کند. به همین دلیل در مسابقات بین المللی شرکت نمی کنم و از رنکینگ خارج می شوم. برای من سخت است که خودم در مسابقات شرکت کنم زیرا هر تور حدود 50 تا 60 میلیون هزینه دارد. حتی یک تور بی فایده است و ما باید حداقل در سه تور در سال شرکت کنیم که هزینه بالایی دارد. بنابراین انتخاب من این است که فعلا شرکت نکنم مگر اینکه اسپانسر پیدا شود که اینطور نیست.

اشتری درباره سقوط در رنکینگ جهانی تنیس روی میز گفت: این هم به دلیل عدم حضور در مسابقات است. همه افرادی که در حال حاضر رتبه بندی شده اند در این تور شرکت می کنند. رتبه من قبلا 160 بود ولی الان حدود 560 شده است، بچه ها معمولا اسپانسر دارند و خانواده هایشان توان پرداخت هزینه های سنگین سفر را ندارند. از طرفی هزینه های جانبی زیادی داریم مثل راکت و کفشی که خانواده به ما می دهند. پیدا کردن اسپانسر سخت است، اما من دنبال آن نبودم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال اسپانسر نیست، گفت: فکر می کنم فایده ای ندارد. من قبلاً از طریق مصاحبه یا اشکال دیگر در مورد این موضوع صحبت می کردم، اما احساس کردم برایم فایده ای ندارد و بی خیال شدم. پیدا نمی شود مگر اینکه کسی آشنا یا مهمانی داشته باشد که من ندارم!

ملی پوش تنیس روی میز بانوان با بیان اینکه از شرکت نکردن در تور بین المللی ناراحت هستم، ادامه داد: بسیار خوشحالم که در این تور شرکت می کنم و رتبه خود را افزایش می دهم زیرا تمرین زیادی دارم. برای من خیلی مهم است چون با افزایش رتبه ام فرصت حضور در لیگ معتبر را پیدا می کنم اما نمی توانم بروم و خودم را نشان دهم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر درخواست کمک از فدراسیون برای یافتن اسپانسر گفت: فدراسیون باید فکری به حال خود کند زیرا مسئولیت همه ماست. آنها باید برای بازیکنان اسپانسر پیدا کنند و آنها را به مسابقه بفرستند و نیازی نیست که ما به آنها بگوییم. در واقع بازیکنان تیم ملی ماه ها در مسابقات شرکت نمی کنند و تنها پولدار هستند. آنهایی که ممکن است ملی پوش نباشند اما به دلیل امنیت مالی به مسابقات اعزام می شوند که شرایط برای بازیکنان ملی پوشی که سخت تمرین می کنند سخت است.

اشتری به بازیکنان جوانی مانند الینا رحیمی اشاره کرد و گفت: بازیکنان می آیند و همیشه باید خطر را احساس کنید. معتقدم باید به همه بازیکنان به عنوان زنگ خطری نگاه کرد که می تواند ملی پوشان را کنار بگذارد و آنها را جایگزین کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا