مطالب میجیک

ستاد عالی با اعزام پینگ‌پنگ زنان به بازی‌های آسیایی موافقت می‌کند؟

ستاد بازی های آسیایی 2022 هنوز با اعزام تیم ملی تنیس روی میز بانوان به هانگژو موافقت نکرده است و تنها دو سهمیه انفرادی برای بانوان دارد.

حمیده ایرانمنش در گفت وگو با میجیک، درباره تعداد سهمیه های اختصاص یافته به تنیس روی میز بانوان در دیدار با سران بازی های آسیایی، اظهار کرد: در حال حاضر دو سهمیه در بخش های انفرادی اختصاص یافته است. از طرف تیم، هنوز مشخص نیست و باید اعلام شود. البته تیم مردان اعزام می‌شود، اما به شرط عدم موافقت بانوان، زیرا معیار انتخاب، کسب مدال و حفظ مدال است. البته من در مورد عملکرد عالی بانوان در جلسه صحبت می کردم که امسال بعد از 50 سال این شعار را شکستیم و جزو 10 تیم برتر آسیا شدیم. از طرفی توجه به بانوان باعث شده است که سومین پرنده جهان باشیم و در تورهای 13 و 15 ساله جایگاهی کسب کنیم. این نشان می دهد که ما در حال رشد و پیشرفت هستیم. دیدگاه مثبت است، اما او هنوز نگفته است که آیا تیم زنان را اعزام خواهد کرد یا خیر.

وی در خصوص انتخاب اعزامی ها به مسابقات و با شنیدن اینکه نیازی به حضور ندا شهسواری به عنوان نفر اول رنکینگ جهانی نیست، گفت: انتخاب ما اسفند است اما فدراسیون جهانی برگزار می کند. مسابقات جهانی یک ماه زودتر برگزار می شود که باید در تاریخ 2 ژوئن برگزار شود، اما اکنون به 18 آوریل موکول شده است. او همچنین قبل از ارائه لیستی از اعضا، تاریخی را برای اعلام اسامی تعیین کرده است. بنابراین، ما یک مسابقه ملی برگزار خواهیم کرد. انتخاب تیم در اواسط بهمن. در صورت استعفای خانم شهسواری از انتخابات میان‌دوره، مقررات اجرا می‌شود، اما احتمالاً این اتفاق خواهد افتاد.

ایرانمنش در خصوص برنامه های تنیس روی میز بانوان پیش از اعزام به مسابقات جهانی گفت: ندا شهسواری، مهشید اشتری، مریم صامت و پریناز حاجیلو برای حضور در لیگ کشور به ترکیه می روند. در بهمن ماه لیگ ایران، تور ایران و سپس انتخابات تیم ملی برگزار می شود. سپس بلافاصله اردوی تیم ملی را آغاز می کنیم و در صورت مهیا بودن شرایط، بازیکنان را در طول اردو روی تورهای خارجی می فرستیم تا تجربه بین المللی را از دست ندهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا