سازوکار عجیب انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال زنان/ پای سلیقه در میان است؟ 

شنیده شد که مشاور فنی تیم ملی فوتسال زنان سرمربی تیم ملی را انتخاب می کند ، در حالی که این کار باید توسط کمیته فنی فوتسال انجام شود.

به گزارش میجیک ، چند ماه از تعطیلی تیم ملی فوتسال زنان ایران و پایان لیگ برتر می گذرد ، اما هنوز نقش سرمربی تیم ملی مشخص نشده است. این بیشتر سرگرم کننده است تا فنی ، و این نگرانی ها را در مورد آینده تیم ملی افزایش می دهد.

چندین ماه است که برخی مربیان به عنوان فدراسیون پیشنهاد داده اند. نام شهناز یاری ، فاطمه شریف و نیلوفر اردلان بیشتر از مربی مرسوم است و باید سرمربی یکی از سه نفر ذکر شده باشد ، اما مهم این است که علی صانعی به عنوان فرایند گفتگوی تیم مشاور فنی تنظیم شود مربی و برنامه تیم ملی شدن را بررسی کنید.

اگر چنین است ، پس س isال این است که آیا ابتدا سرمربی نباید انتخاب شود و سپس مشاور فنی با توجه به نیاز آنها انتخاب شود؟ از سوی دیگر ، آیا انتخاب مربیان باید توسط اعضای کمیته فنی به دقت مورد توجه قرار گیرد ، پس چرا باید صانعی و شهره موسوی (نایب رئیس بانوان فدراسیون) مورد توجه قرار گیرند؟

گذشته از اینکه نقش کمیته فنی در انتخاب سرمربیان مشخص نیست ، شایعاتی مبنی بر سلیقه انتخاب سرمربی وجود دارد و موارد ناشناخته و عجیبی وجود دارد که به هیچ وجه ورزشی نیست

به نظر می رسد صانعی بیش از یک مشاور فنی دارد. در حالی که طبیعت یک مشاور فنی این است که به مربی کمک کند ، نه اینکه او را انتخاب کند و او را مربی مناسب تری بداند ، روندهای فعلی نشان می دهد که او یک بازیکن همه کاره تیم ملی است و نقش بالاتری نسبت به یک مربی دارد. ، اما اجازه دهید مخالفان و حاشیه نشینی وانمود کنند که او فقط یک یاور است.

رویه صحیح و معمول این است که سرمربی از کمیته فنی شروع می کند و سپس مربی پرسنل پیشنهادی را به فدراسیون می فرستد تا پس از بررسی گزینه ها ، مشاوره فنی انتخاب و معرفی شود ، اما فدراسیون سیستم متفاوتی برای تیم های فوتسال زنان دارد. به این می تواند منجر به انتخاب سرمربیان بر اساس معیارهای متفاوت از علم فنی شود.

اگر کمیته فنی فوتسال به تیم ملی توجه دارد ، باید شرکت کند و از گزینه نداشتن تجربه مربیگری و تنها موافقت با مشاور فنی برای رسیدن به نیمکت تیم ملی اجتناب کند. کمیته باید با بررسی دقیق ، مناسب ترین افراد را انتخاب کند.

تیم ملی فوتسال زنان ایران دو جام پیاپی آسیا را کسب کرده است و سهل انگاری در انتخاب کادر فنی حرفه ای و آماده سازی مقدمات لازم برای آمادگی برای سومین جام هنوز به دست نیامده است. اگرچه علی صانعی در این تیم به عنوان مشاور فنی در مسابقات قهرمانی خدمت کرده است و نمی توان نقش م hisثر او را نادیده گرفت ، اما هیچ دلیل محکمی وجود ندارد که او اختیار عملی برای انتخاب سرمربی را داشته باشد. از این رو ، مسئولان فدراسیون باید با انتخاب موضوع انتخاب کادر فنی فوتسال تصمیم درستی بگیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا