«زینت کشور از نظر پزشکیان»، «هشدار نسبت به تجزیه اسرائیل» و «علت جدید اعتراض‌ها در فرانسه»

زیبایی کشور از نگاه دکتر، انتصاب جدید عارف، فعال شدن شورا در دولت از امروز، هشدار تجزیه اسرائیل و یکی از سریعترین پذیرش استعفا در عرصه اقتصادی و علت جدید اعتراضات در فرانسه از مهمترین اخبار لحظه عصر 17 سپتامبر است.

به گزارش میجیک، در شامگاه 17 شهریور 1403، خبرنگاران ستاد خبری دانشجویان ایران اخباری را در زمینه های مختلف تهیه و تولید کردند که در ادامه مشاهده می کنیم:

افتخار پزشکان افتخار ارتش است

سیاست:

رئیس جمهور شامگاه شنبه در دیدار با فرماندهان عالی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه فرماندهی و ستاد خاطرنشان کرد: اگر اکنون توان دفاعی نداشته باشیم، این جنایتکاران مرتکب همان جنایات می شوند. بدون شرم و بی رحم علیه مردم ما و افزود: چرا نمی توانند؟ چون شما یک جنگجوی شجاع هستید، قدرتمند می شوید و نیروی دفاعی برای مردم شجاع ما ایجاد می کنید.

وی افزود: شما مایه سربلندی و سربلندی و زینت کشور هستید و دولت در خدمت شماست و برای اقتدار و حمایت بیشتر از نیروهای مسلح از هیچ کاری فروگذار نخواهد کرد و امیدوارم در راس باقی بمانید. با قدرت و قدرت که همینطور است و باعث افتخار مردم و تبدیل شدن به یک کشور است

تصمیم عارف برای دو نماینده اش است

معاون اول رئیس جمهور در حکمی سیدضیا هاشمی را به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور منصوب کرد.

محمدرضا عارف همچنین علی نجفی خوشرودی را به عنوان نماینده همکاری های بین المللی و منطقه ای منصوب کرد.

آغاز رسمی کار حضرت در شورای اطلاع رسانی دولت

الیاس حضرتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از امروز رسماً به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی دولت چهاردهم شروع به کار کردم در اولین گام با چند نفر عزیز و جوانان خوب رسانه ای آشنا شدم دعوت به همکاری

برنامه دوم امروز اولین جلسه هماهنگی رئیس شورای اطلاع رسانی، سخنگو و نماینده ارتباطات ریاست جمهوری را برگزار کرد. درباره کیفیت نشست خبری رئیس جمهور در 26 شهریور بحث کردیم و قرار شد آقای طباطبایی مسئولیت برگزاری این جلسه را بر عهده بگیرد.

تظاهرات صهیونیست ها علیه نتانیاهو ادامه دارد

جهان:

خانواده‌های اسرای اسرائیلی ضمن فراخوان برای دور جدید اعتراضات خیابانی در سرزمین‌های اشغالی، اعلام کردند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عمداً روند مذاکرات توافق آتش‌بس در غزه و غزه را مختل کرده است. تبادل زندانیان

هیئتی از خانواده‌های اسیران جنگی اسرائیلی به حماس در غزه اعلام کردند: «هر کسی که به تضعیف توافق برای بازگشت اسرا ادامه دهد، اسرائیل را به تجزیه کامل سوق خواهد داد».

اهداف نظامی اسرائیل زیر آتش حزب الله

حزب الله لبنان روز شنبه پایگاه نیریه در شمال فلسطین اشغالی را با موشک کاتیوشا هدف قرار داد و به عملیات خود در شمال فلسطین اشغالی ادامه داد.

حزب الله در عملیاتی دیگر مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف شهر منوت هدف حملات موشکی قرار داد. حزب الله لبنان امروز همچنین پایگاه اسرائیلی «حدب یارون» مقر تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در پایگاه «مسکافام» و پایگاه نظامی اسرائیل «میشار» در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

تظاهرات گسترده علیه مکرون

پس از تصمیم رئیس جمهور فرانسه برای انتصاب یک راست میانه به عنوان نخست وزیر دولتش، شهروندان فرانسوی تظاهرات گسترده ای را در سراسر کشور برگزار کردند.

هزاران نفر در سراسر فرانسه روز شنبه علیه تصمیم امانوئل ماکرون برای انتصاب میشل بارنیه راست میانه به عنوان نخست وزیر تظاهرات کردند و حزب سیاسی جناح چپ رئیس جمهور را به نادیده گرفتن نتایج انتخابات متهم کردند. چپ می تواند در انتخابات پارلمانی فرانسه بر طیف راست پیروز شود.

تسلیم عشق را بپذیر

اقتصاد:

مجمع عمومی بورس با استعفای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت کرد و انتخاب رئیس جدید به جلسه روز سه شنبه شورای عالی بورس موکول شد.

پس از استعفای صبح امروز مجید عشقی – (سابق) سازمان بورس و اوراق بهادار، عصر امروز شنبه 27 شهریورماه جلسه فوق العاده شورای عالی بورس با هدف بررسی استعفای مجید عشقی تشکیل شد. و به سرپرستی عبدالناصر همتی – وزیر اقتصاد و دارایی در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. در این جلسه استعفای مجید عشقی – (سابق) رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح و مورد پذیرش قرار گرفت.

در حراج شانزدهم بیش از 25 هزار قطعه سکه فروخته شد

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران گفت: در شانزدهمین جلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، بیش از 25 هزار قطعه ربع، نیم و تمام سکه توسط متقاضیان و سکه خریداری شد. در مجموع 16 حراج از مرز 304 هزار قطعه به فروش رسید.

اصغر بالسینی گفت: امروز هفدهم شهریور ماه شانزدهمین جلسه حراج طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران برگزار شد و در پایان این حراج 25 هزار و 704 قطعه سکه طلا توسط متقاضیان خریداری شد.

تلاش وزیر تعاون برای پرداخت یارانه به معلولان

اجتماعی:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری پرداخت یارانه 13 هزار معلول خبر داد.

احمد میدری در جمع خبرنگاران درباره پرداخت یارانه 13 هزار معلول گفت: بحث 13 هزار معلول را از ابتدای رای اعتماد پیگیری کردم. دیروز با رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه داشتیم تا سریع پرداخت کنیم.

اجرای اکبر عبدی در ماه عسل

فرهنگ:

سریال «ماه عسل» به کارگردانی منوچهر هادی این روزها در تهران در حال تصویربرداری است.

«بولان مادو» که در فهرست تولید طنز سیمافیلم قرار دارد به تولید نزدیک شده است. این سریال به تهیه کنندگی مرتضی رزاق کریمی هم اکنون در حال تصویربرداری است و آخرین روزهای تولید خود را سپری می کند.

اکبر عبدی، قدرت الله ایزدی، یوسف تیموری، یوسف صیادی، امیر کاظمی، مریم مومن، الهام حمیدی و… «ماه عسل» یک سریال کمدی درباره ازدواج است.

ایران در رده بیست و یکم پارالمپیک قرار دارد

ورزش:

در پایان دهمین روز بازی های المپیک 2024 پاریس، تعداد مدال های کاروان ایران به 23 مدال شامل 6 طلا، 10 نقره و هفت برنز رسید.

کاروان ایران در دهمین روز از پارالمپیک 2024 پاریس به مدال برنز دست یافت. الهام صالحی مدال برنز بانوان را از آن خود کرد. در این روز صادق بیت سیاح نیز صاحب مدال طلا شد اما با تصمیم مسئولان مسابقات محروم شد و مدال طلا از ایران گرفته شد.

به این ترتیب کاروان ایران در حال حاضر با 23 مدال شامل 6 طلا، 10 نقره و هفت برنز در رده بیست و یکم جدول مدال ها قرار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا