زیرساخت‌های مواصلاتی قشم به ۲۶۰ کیلومتر افزایش می‌یابد

قشم

 زیرساخت‌های مواصلاتی قشم به ۲۶۰ کیلومتر افزایش می‌یابد

میجیک/ هرمزگان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از روند افزایش زیرساخت های ارتباطی این جزیره به 260 کیلومتر در سه سال آینده خبر داد.

امروز پنجشنبه 30 تیرماه در حاشیه عملیات خاکبرداری بزرگراه جنوب کشور در قشم، عادل پمشادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: دولت سیزدهم کل عملیات راهداری و زیرساخت های حمل و نقل قشم که 38 کیلومتر در مسیر قشم به درغان است که در دوران سلطنت نهم و دهم ایجاد شد.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته چندین مرحله اقدامات زیربنایی در قشم انجام شده است و هم اکنون با عملیات خاکبرداری این پروژه که تا سه سال آینده افتتاح می شود، سطح بهره برداری جزیره بین المللی قشم. بزرگراه به 260 کیلومتر افزایش خواهد یافت.

مخالفان توسعه جزیره قانون را نمی دانند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخشی دیگر از این سخنان گفت: مردمی که نمی دانند با عدم توسعه جزیره چه کنند، بدون اطلاع از قوانین، با ساخت این پروژه مخالفت می کنند..

به گفته وی اعتبار این پروژه مهم مربوط به سایر پروژه های زیربنایی قشم در مسیرهای ساحلی جنوب و شمال نیست و هر کدام از این پروژه ها با اعتبارات جداگانه و پیمانکاران مختلف انجام می شود.

در پیامی توضیح داده شده است: اینکه در آخرین روز دولت سیزدهم طرح های مختلفی ریخته شده است نیز نشان دهنده حماقت کسانی است که این اظهارات را مطرح کردند.

وی هشدار داد: مذاکره این پروژه مهم زیربنایی در بهمن ماه سال گذشته با تامین اعتبار لازم انجام شد اما به دلیل وجود پرونده ای در مسیر این پروژه، عملیات کلنگ زنی تا تعیین تکلیف قضایی متوقف شد. و امروز با در امان ماندن از موانع قانونی کار پروژه این حمل و نقل آغاز شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین ابراز امیدواری کرد: روند توسعه قشم مانند سه سال گذشته با روند ادعایی مشروع ادامه یابد.

ارزش شنیدن را دارد؛ جاده بعثه به طول 65 کیلومتر در قشم حد فاصل فرودگاه بین المللی قشم و روستای بسعیدو با حضور داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور عادل کمشمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از علما و مسئولان به پایان رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا