مطالب میجیک

زن در تمدن ایران، مورد احترام و دارای شأن و مقام بالا بوده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، آیت الله سید محمد خامنه ای رئیس بنیاد ایران شناسی و رئیس کنفرانس بین المللی “جایگاه زنان در تمدن ایرانی و اسلامی” در افتتاحیه این کنفرانس گفت: این سرآغاز گفتگوی جهانی با اندیشمندان جهان اعم از زن و مرد است و قانونی را برای بیان مسئولیت و عزت واقعی زنان بر اساس تاریخ ایرانی و اسلامی تدوین کرد.

شرح مفصل رئیس بنیاد مطالعات ایران به شرح زیر است:

به نام خدا

اول از همه ، من می خواهم با ارائه خدمات علمی و پژوهشی و هرگونه حمایت مادی و معنوی از کلیه همکارانم و کسانی که در کنفرانس بین المللی “وضعیت زنان در ایران و اسلام” شرکت کرده اند ، تشکر کنم ، از این خدمات شگفت انگیز که خدا را شاد می کند.

موضوع این همایش ، همانطور که اعلام شد ، تحقیق و بررسی جایگاه و عزت واقعی زنان در این جهان است. هدف از برگزاری این کنفرانس ، که ما باید این کار مهم را انجام دهیم ؛ حقایق مربوط به شأن زنان و وضعیت رشد ، خلاقیت و اجتماعی آنها را تحقیق و مطالعه کنید.

همانطور که حقیقت علمی و دینی را اعلام و بررسی می کنیم ، باید به شکوه و عظیمی که خداوند برای زنان این جهان مقرر و مقرر کرده است ، برسیم و زنان را شایسته مسئولیت های مهم بدانیم. مهمترین مسئله برای ساختن زنانی که همه کار می کنند ، به عنوان یک اصل اساسی اجباری است. این تولید فرزندان و فرزندان بی نقص انسان در این جهان است که مسئولیت های مهم آن به زنان واگذار شده است.

بیشتر وظایف و نقشهای اجتماعی که به آقایان اختصاص یافته است و یکی از مهمترین وظایف آن ، فراهم کردن تمام راههای سعادت و تعطیلات مسئولیت کامل زنان است. بنابراین ، ما زنان “نفقه” داریم که در سنت فقهی ، یعنی تمام هزینه ها و همه چیزها قدرتهای فوق طبیعی مانند رفاه و برای زنان باید توسط مرد تأمین شود.

در حقیقت ، کلیه وظایف و موضوعات مهم سیاست و جنگ به مردها سپرده شده است تا بتوانند جامعه و خانواده ایمن و سالم ایجاد كنند و زنان می توانند با یك هدف ایجاد شده با مسئولیت بالا ، در این موجود نقش ایفا كنند. درستش کن این هدفی است که ما در این کنفرانس در مورد آن بحث خواهیم کرد.

هدف دوم این است که بنیاد مطالعات ایران ، به عنوان یک نهاد و بنیان علمی و پژوهشی ، باید بگوید که یکی از ویژگی های تاریخ تمدن ایران در مقایسه با تمدن های دیگر این است که زنان از جایگاه بالاتری برخوردار باشند. در ایران باستان ، زنان همیشه مورد احترام و گاه صعود به عرش بودند و آنچه که زمانی یک کار غیراخلاقی و غیر انسانی قلمداد می شد ، در ایران باستان مشاهده می شود و از پاکی زنان بسیار محافظت می شود.

واقعیت این است که در ایران و ایران باستان باستان روحانی بنام مقس وجود داشته و چون طبقه اجتماعی معاملات خود را با کشورها به همراه شاه ارزیابی می کرد ، او به یک مرد و شخصیت تبدیل شد که غیر عادی مانند فیلسوف ، عارف فیلسوف ، از ریاضت ها ، کشف و شهود است. ، فرم هایی در سطح علمی بالا و دارای انواع علوم طبیعی ، انسانی و عقلانی است. آنها به دلیل قدرت سیاسی و اجتماعی خود می توانند از شغل و اداره امور خود مراقبت کنند و می توانند برای کشورشان فرهنگ بالایی ایجاد کنند و به آنها تمدن بدهند و دانش و تبلیغ کسب کنند.

شما در طول تاریخ خوانده اید که فیلسوفان بزرگ یونانی مانند فیثاغورس و تالس دانش آموزان حکمت مغان در ایران بودند. برخی کاهنان چینی باستان ، مانند کنفوسیوس ، سیاست های ایران را مطالعه و صادر می کردند.

اگرچه در برخی مقطع ، پادشاهی ، نه این پادشاهی سرزمین را به دست گرفت بلکه فرهنگ را گسترش داد و به همین دلیل یونان که اکنون مادر مقدس غرب محسوب می شود یکی از محصولات ایران بود. سیاست ها و سیاست های ایرانی می تواند حس عزت و عزت را برای زنان زمان و در تمدن تمدن ایران باستان ایجاد کند.

پس از ظهور اسلام ، عمیق ترین مشکلات و موضوعات زندگی بشر شناسایی و منتشر شد. اسلام اولین مذهبی بود که منشور استقلال زنان را به عهده داشت. قبلاً در اسلام آمده بود كه زنى به جائى رسيد كه چشمان نور پيامبر؛ او همسر و دختر او و یک فرمانده وفادار (علیه السلام) بود. همسر و فرزندان او ، و فرزند پسر. ما در حدیث اهل بیت تاریخ زیادی داریم که با زنان و دختران بهتر در خانه رفتار می کند. و این به گونه ای است که زنان در طول زندگی خود و دختران قبل از ازدواج ، شأن و منزلت خود را می فهمند و خود را تحقیر نمی کنند.

اگر زنان خود را بشناسند ، به آنها نیز این حقوق داده می شود. به همین دلیل است که در این دنیای امروز او حق واقعی زنان را نمی داند ، ماهیت واقعی زنان را نمی داند و آزادی ای که به او داده می شود برای نابود کردن خود و بدن اوست که توسط اسلام تقدیس شده و به عنوان یک مکان مقدس پوشانده می شود. و تاکنون از چشمان فاسد بازگردد ، و بازگشت خود را به راحتی و ارزان فروخت.

اسلام پایه و اساس حرمت زنان را می گذارد ، و زنان هنگام مادر بودن ، زنان مقدس هستند. در خانه دختران محبوب تر از سایر پسران هستند. گفته می شود وقتی پدر وارد خانه خود شد ، اگر اولی را خریداری کرد ، پسران و دختران خود را به وی داد و دختر و همسر خود را گرفت.

یکی از اهداف مهم این همایش معرفی زنان و عزت واقعی در ایران قبل از اسلام و بعد از آن و به ویژه پس از انقلاب اسلامی بود. هدف اصلی کنفرانس ، که باید مورد توجه قرار گیرد ، اجتناب از تصورات غلط در مورد زنان به اصطلاح “فمینیستی” یا موارد مشابه برای حمایت از آنها است. متأسفانه ، بعضی اوقات در غرب ، صداهایی مطرح می شود و زنان مظلوم واقع در جهان – از آنجا که به زنان حقوق نمی گیرند – این باعث افزایش کرامت زنان نمی شود. هیچ زن دیگری نباید یک بازوی محکم داشته باشد و یک مرد نیز بتواند آن را بازی کند. عزت زنان به عنوان همسرم در مقابل او قلمداد می شود و منتظر می ماند. در برخی کرسی های رسمی در ایران ، در حمایت از زنان ، امور درست نیست ، یعنی آنها اسلامی یا فلسفی یا سازنده نیستند و مانند قوانین و قوانین هستند.

کشورهای غربی ، زنان نیز مورد تجاوز و بدرفتاری قرار گرفته اند و شرایط ازدواج و فرزندان فراهم نیست. با این حال ، این وضعیت به لحاظ قانونی ساخته نشده است و جامعه را با افرادی که عادی و سالم نیستند ایجاد می کند و باعث می شود مردی که سالم نیست ، باشد. درک صحیح و آموزش زنان و مردان مناسب برای اداره خانواده خوب ، می تواند یک جامعه خوب و مناسب برای ایجاد لباس مناسب باشد که بتواند جامعه خوبی را ایجاد کند.

هدف اصلی از برگزاری این همایش؛ می توان گفتگوی جهانی را با متفکران جهانی اعم از زن و مرد آغاز کرد تا بتوانیم قوانینی را برای اثبات مسئولیت و تعیین کرامت زنان وضع کنیم. ما همچنین می توانیم برای حفظ جایگاه و عزت زنان ، آموزش هایی را برای مردان و زنان در مدرسه و قبل و بعد از خانه فراهم کنیم. آموزش دائمی در درک وظایف و معنویت خانوادگی به منظور عملکرد صحیح ، و چنین آموزش هایی باید در رسانه های داخلی و بین المللی منتشر شود.

دکمه بازگشت به بالا