مطالب میجیک

زنگ‌خطر کرونا در بسکتبال زنان/ جان آدم‌ها شوخی نیست

سیستم لیگ برتر بسکتبال زنان نقایصی دارد که سلامت ورزشکاران زن را به خطر می اندازد و باعث بیماری عروق ویروس کرونا قلب می شود.

به گزارش میجیک ، بسکتبال بانوان لیگ برتر از 6 نوامبر آغاز شد و در طول دو روز تنها سه بازی از جدول گروه اول برگزار شد. به دلیل بیماری 4 بازیکن سینمای مشهد و 4 بازیکن پاز تهران ، تیم مقابل حریفان خود قرار نگرفت. این حادثه زنگ خطری جدی برای مسئولان فدراسیون به صدا درآورد ، که به معنای نادیده گرفتن سلامتی و سلامتی بازیکنان بود ، زیرا سیستم مسابقات بیشتر به خودمراقبتی بازیکنان بسکتبال معلول متکی بود.

سیستم مسابقات مانند 13 تیم به دو گروه تقسیم می شود. در گروه اول 7 تیم و در گروه دوم 6 تیم حضور داشتند. اولین بازی گروهی یک هفته زودتر از بازی گروه دوم آغاز شد. تیم ها باید 24 ساعت قبل از شروع مسابقه در تهران قرنطینه شوند ، سپس پنجشنبه و جمعه با یکدیگر بازی کنند و پس از 12 روز استراحت ، برای دو مسابقه بعدی به تهران سفر کنند که این مرحله در مرحله دور ربات برای هر تیم از گروه اول است. 6 و هر تیم در گروه دوم 5 بازی انجام داد ، اما فقط دو بار (قبل از شروع دور و دور برگشت) تست تاج! وقتی هر تیم بعد از بازی های پنجشنبه و جمعه تا زمان مسابقه بعدی که 12 روز دیگر مانده به شهر خود بازگردد ، احتمال کرونا وجود دارد. در شروع مسابقات چه اتفاقی می افتد ، مگر اینکه در هفته اول ، تیم ملزم به انجام آزمایش تاج شود ، اما در هفته های دوم و سوم ، تیمی که بازیکن تاج ندارد ، تا بازی برگشت و دورهای پلی آف تلاش نمی کند. تست PCR دیگری را امتحان کنید.

این می تواند سلامتی و حتی زندگی بسیاری از بانوان بسکتبالیست را به خطر بیندازد. تست مثبت 8 بازیکن در ابتدای مسابقات نشان داد که رئوس مطالب مشخص شده در مورد فدراسیون نمی تواند از ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب جلوگیری کند ، و وضعیت فعلی این بیماری باعث کشته شدن بسیاری از شهروندان ما شده و باعث ایجاد بسیاری دیگر شده است ، که یک شوخی محسوب می شود.

روش صحیح این است که تیم یک آزمایش ویروس کرونا هفتگی انجام دهد تا یک مسابقه داشته باشد و سپس به قرنطینه برود و دو بازی انجام دهد تا 12 روز بعد روند تکرار شود. این بدان معناست که آزمایشات ویروس کرونا باید شش بار در طول سفر انجام شود ، اما فدراسیون این معیار را به سه برابر کاهش داد زیرا برخی از تیم ها توانایی مالی پرداخت هزینه تست PCR را نداشتند. اگرچه اولویت سلامتی بازیکنان است و فدراسیون باید با تیمهایی که نمی توانند تست کنند و حتی از ابتدا حتی در جدول قرار ندارند ، مقابله کند. الان هم آنها باید راه درست برگزاری لیگ را پیدا کنند ، در غیر این صورت سلامتی دختران بسکتبال به خطر می افتد و عروق ویروس کرونا می شوند.

مانند مشاوره با فدراسیون پزشکی ورزشی برای گرفتن یک تست نیم یا رایگان قیمت از یک تیم در لیگ بسکتبال زنان راه حل است. اگرچه فدراسیون پزشکی ورزشی محدودیت هایی در این زمینه دارد اما با توجه به شرایط خاص ورزش بانوان در ایران و نبود اسپانسر در این بخش ، امید می رود مسئولان ورزشی با حساسیت بیشتری عمل کرده و با همکاری یکدیگر از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند.

آخرین پیام

دکمه بازگشت به بالا