زنان پوکی استخوان را جدی بگیرند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

پوکی استخوان

زنان پوکی استخوان را جدی بگیرند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین شاهدی با گرامیداشت هفته سلامت زنان گفت: حفظ سلامت در جامعه با دارو و درمان متفاوت است. زیرا نوع سلامت در حوزه پزشکی درمان و درمان بیماری ها است اما پیشگیری در حوزه سلامت بر درمان اولویت دارد و در این زمینه ضعف داریم چون متولیان قوی در این زمینه نداریم.

وی عوامل حفظ سلامت انسان را هوای پاک آب سالم و سالم و غذای سالم دانست و افزود: در مورد غذای سالم تردید داریم زیرا نظارت در این زمینه آنطور که انتظار می رود نیست.

شواهدی که نشان دهنده کنترل ناقص در میدان است پردازش صنایع غذایی می گوید: در رابطه با میوه ها و سبزی ها کنترلی بر استفاده از سموم کود و نگهداری مناسب وجود ندارد که این امر سلامت جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی همچنین به محیط زیست سالم و حفظ روحیه و تعالی انسان اشاره کرد و افزود: در برخی موارد شاهد ضعف هایی هستیم و باید به این حوزه توجه بیشتری شود.

شهیدی بیان کرد: بخش مهمی از سلامت زنان به خود زنان بستگی دارد چرا که باید غذای سالم و شرایط مطلوب زندگی را در خانواده فراهم کنند.

وی افزود: اگر جشنواره غذا و اگر سراغ غذاهای غربی برویم باید بدانیم که آن غذا سالم نیست و دارای اسیدهای آمینه است. بنابراین بخشی از سلامت به زنان مربوط می شود; از طرفی ما در برخی نقاط جامعه قوی نیستیم. تغذیه خانم ها در زمان های مختلف باید به دقت رعایت شود و مراقب کمبود آهن و ضعف خون باشند.

شهیدی بیان کرد: خانم ها باید مراقب پوکی استخوان و مصرف ویتامین D نیز باشند عدم تحریک خانم ها و مصرف غذاهای چرب و شیرین و … باعث چاقی می شود که زمینه ساز بیماری های مختلف است.

وی در گفت و گوی رادیویی گفت: وزارت بهداشت باید برای بانوان برنامه داشته باشد کوچک تحصیلات داشته باشند به ویژه به این دلیل که زنان مرکز خانواده و فرزندان هستند حمل کنید آنها نقش پر رنگی دارند و بنابراین باید از سلامت آنها اطمینان حاصل شود.

دکمه بازگشت به بالا