مطالب میجیک

زنان مبتلا به پوکی استخوان در معرض خطر کم شنوایی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، به نقل از ساینس روزانهتحقیقات ناشنوایان شیوع پوکی استخوان را شناسایی می کند و تراکم بیشتر استخوان در گروه افراد کم است. اما تحقیق در مورد اینکه آیا این بیماری ممکن است خطر کاهش شنوایی طولانی مدت را افزایش دهد یا خیر.

همچنین مشخص نیست که آیا می توان آن را مصرف کرد پایه ای فسفات، داروی اصلی مورد استفاده برای جلوگیری از شکستگی در افرادی که تراکم استخوان کمتری دارند ، از کاهش شنوایی جلوگیری می کند.

در این مطالعه ، محققان در بیمارستان زنان و پولسک بوستون داده های نزدیک به 144000 زن را که در یک دوره 34 ساله تحت نظر بوده اند ، تجزیه و تحلیل کرد. آنها دریافتند شرکت کنندگان با کاهش شنوایی متوسط ​​یا شدید تا 40 درصد بیشتر در معرض پوکی استخوان یا تراکم استخوان پایین قرار دارند.

همچنین دریافتند پایه ای فسفات این خطر کاهش شنوایی را تغییر نمی دهد.

«شارون ورهان»، رئیس تیم تحقیقاتی ، در این زمینه در باره وی گفت: “اختلالات شنوایی برای بزرگسالان معمولاً نمی تواند دوباره برگردد.” “بنابراین ، در این مطالعه ، عوامل خطر اصلاح پذیر ممکن است برای نقص شنوایی شناسایی شده مثر باشد.”

محققان دریافتند که زنان مبتلا به پوکی استخوان یا تراکم استخوان کم خطر بیشتری در کاهش شنوایی دارند. پایه ای فسفات ها این امر خطر بالایی را کاهش نمی دهد. برای دانستن نوع ، دوز یا زمان استفاده پایه ای فسفات این می تواند اثر را تحت تأثیر قرار دهد ، تحقیقات بیشتری لازم است.

ورهان “این یافته ها می تواند بینش جدیدی در مورد تغییرات استخوان در گوش میانی و داخلی ایجاد کند که ممکن است بر کاهش شنوایی تأثیر بگذارد.”

پیش از این ، محققان دریافتند که داشتن یک رژیم غذایی سالم ، تحرک بدنی ، عدم استعمال دخانیات و حفظ وزن بدن می تواند خطر کاهش شنوایی را کاهش دهد.

مطابق با ورهان“پوکی استخوان و تراکم کم استخوان می تواند از عوامل مهم کاهش شنوایی با افزایش سن من باشد.” ایجاد یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی می تواند فواید مهمی برای محافظت از سلامت استخوان و گوش در آینده فراهم کند. “

دکمه بازگشت به بالا