زنان سهم زیادی در زنده نگاهداشتن فرهنگ مقاومت دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

زنان سهم زیادی در زنده نگاهداشتن فرهنگ مقاومت دارند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی در جلسه هماهنگی کمیته زینبیون، شهادت میهمان عزیز شهید «اسماعیل هنیه» را تسلیت گفت. . از ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران و اظهار داشت: دشمن این حقیقت را تصور کرده، ضربه ای به جنبش مردمی فلسطین و انتفاضه وارد شده است، اما در واقع منشأ این حادثه خواهد بود. از یک حرکت جدی برای انتقام و پاسخ سخت به خونخواهی این عزیز بزرگوار.

وی با اشاره به نقش زنان در حفظ فرهنگ مقاومت در فلسطین پس از طوفان الاقصی، ادامه داد: رژیم صهیونیستی 70 سال است با همه امکانات و تأسیس موسسات رسانه ای و سینمایی به دنبال تحریف بوده است. حقیقت

اردبیلی تصریح کرد: با همه تلاش های رژیم صهیونیستی موج ضداسرائیلی در جهان بالا گرفته است و زنان به ویژه مادران در تبیین این حقیقت و زنده نگه داشتن آن سهم زیادی داشته اند. در واقع زنان روحیه مقاومت و این حرکت را حفظ کرده اند. این حقیقت در سخنان همسر، داماد و فرزندان شهید «اسماعیل هنیه» به وضوح دیده می شود که با قاطعیت صحبت کردند و با لبخند از شهادت عزیزانشان گفتند این بالاترین درجه ای است که می توانیم به آن برسیم. در جنبش مقاومت ما این شهادت نجات و پیروزی است.

وی همچنین با اشاره به سخنان امام راحل که فرمودند «ضره شمشیر را می برد» تصریح کرد: راه حل پیروزی حق در دنیا و تبیین چهره واقعیت جنبه زنانه دارد. اگر خودمان و دنیا را با این دید ببینیم، آینده جهان و کشورمان و آینده تمدن ما به نوع برداشت زنان ما از خود گره خواهد خورد.

راهپیمایی اربعینی یک رویداد ایده‌پردازی برای کودکان و نوجوانان است

در بخشی دیگر از سخنان مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده، طرح ایده پردازی پیاده روی اربعین کودکان و نوجوانان را به نمایش گذاشت و گفت: این مراسم در روزهای یکشنبه و دوشنبه با همکاری سازمان بسیج دانشجویی برگزار می شود. راهپیمایی فعال اربعین در برج میلاد امیدوارم همکاران منطقه با حضور در این مراسم، طرح های ویژه ای را در موکب، در مرز و در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین اجرا کنند. همچنین در صورت ارائه طرح ویژه از سوی همکاران در حوزه مادر و کودک، اداره کل امور بانوان حمایت های لازم را برای اجرای آن انجام خواهد داد.

ارائه فهرستی از اقلام مورد نیاز مادران و کودکان در ستاد اربعین شهرداری

اردبیلی در ادامه به جلسه ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه مواردی که در حوزه زنان و کودکان مورد نیاز است را مورد بحث و بررسی قرار دادیم که امیدواریم نتیجه آن را شاهد باشیم.

وی افزود: امسال علاوه بر موکب مناطق 22 گانه شهرداری تهران، موکب ویژه بانوان در منطقه 8 کربلا برگزار می شود و همچنین معاونین فرهنگی مادر و کودک و موکب داران بین المللی در ال -حسین(ع) مثل پارسال – البته با کیفیت بهتر و کمیت بالاتر.

به گفته مدیرکل بانوان و خانواده شهرداری تهران مکان های متعددی برای استقرار خادمین در نظر گرفته شده است که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی موکب بین المللی در آمود 813، افزود: باید به حضور مادران و فرزندان اتباع پاکستانی، افغانستانی و هندی در مرزها به ویژه مرز چذابه توجه ویژه شود و اقلام فرهنگی مناسب در نظر گرفته شود. در نظر گرفته شده است. برای آنها

اردبیلی همچنین به آئین بدرقه خادمان اربعین اشاره و تاکید کرد: امیدواریم امسال آیین اعزام بهتری برای خادمان برگزار شود.

با تاکید بر اهمیت امسال باید با کمک جمعی از مردم و ایده ها تلاش کنیم تا در سطوح مختلف خدماتی را در حوزه مادر و کودک به بهترین نحو ارائه کنیم. ایده هایی برای ترویج این موضوع مهم .

پس از این جلسه مدیران بانوان و خانواده 22 حوزه به تشریح روند پیشرفت فعالیت های مربوط به مراسم اربعین حسینی پرداختند. برپایی موکب‌ها در مرزهای مختلف از طریق الحسین(ع) و شهرهای زیارتی مانند کوفه، نجف و سامرا، برگزاری مراسم تعزیه، نماز و برنامه‌های صحنه‌ای و اهدای اقلام فرهنگی برای زائران به ویژه مادران و کودکان، و مکان مناسبی برای استراحت آنها ایجاد کنید، از جمله موارد برجسته وجود دارد. برپایی موکب در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین از دیگر موارد گزارش شده توسط برخی مناطق است.

دکمه بازگشت به بالا