مطالب میجیک

زنان در مسائل سیاسی تاریخ تمدن اسلام نقش داشتند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، آیت الله سید مصطفی محقق داماد ، عضو شورای سیاست گذاری کنفرانس بین المللی “جایگاه زنان در ایران و تمدن اسلامی” در پیامی به این همایش گفت: “کنفرانس بین المللی” جایگاه زنان در ایران و تمدن اسلامی “به بررسی دو تمدن ایرانی می پردازد. اسلام در نشست های ویژه متخصصان و دانشمندان بین المللی و بین المللی درباره جایگاه زنان در این دو تمدن بحث خواهد کرد.

وی افزود: ایران یکی از تمدنهای بزرگ تاریخی است و پس از ظهور اسلام توسط متفکران و اندیشمندان اسلامی ، مکانی جدید و فوق العاده برای شکوفایی پیدا کرده است. زنان در تمدن ایران از جایگاه خوب و والایی برخوردار هستند. در تمدن ایران ، زنان با اندیشه ، دانشمندان ، شاعران ، فکرما نویسندگان ، دانشمندان ، فرهنگ و سیاست داریم. در تمدن اسلامی نیز ما راویان ، دانشمندان ، حقوقدانان ، متفکران و راویان زن زیادی داریم. فلاسفه و عرفا نقش بزرگی دارند.

محقق داماد افزود: در تاریخ اسلام برخی از زنان از نظر علمی و سیاسی به این موضوع اطلاع داده شده اند كه مورخین نمی توانند الوهیت خود را پنهان كنند. نقش حضرت خدیجه کبری (s) نقش حضرت فاطمه زهرا در تأسیس و تأسیس اسلامs) علمی ، عرفانی ، ترس و الگویی برای زنان و نقش حضرت زینب کبری (s) در تاریخ کربلا بسیار مهم است. این برای ما مهم است؛ همانطور که آموزش و دفاع از حقوق زنان بر زنان در امور سیاسی تمدن اسلامی نقش داشته است.

اعضای کنفرانس بین المللی سیاست هیئت گفتند که وی یکی از جوانترین تاریخ انقلاب اسلامی است. من به آن داده ها اشاره خواهم کرد. در ایران ، پس از انقلاب اسلامی ، زنان به عنوان مهمترین مواضع و مواضع سیاسی باقی مانده و از همه هنجارهای مذهبی حمایت می کردند. ترکیب عدم از دست دادن خانواده و حفظ وحدت خانواده در کنار فعالیت سیاسی کار مهم و جالبی است که به نظر من یکی از بهترین نکات در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت: در این همایش جایگاه زنان در تمدن های ایرانی و اسلامی مورد بحث قرار می گیرد و شاعران و شاعران مدرن و خردمند معرفی می شوند. وضعیت سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی زنان نیز پس از انقلاب اسلامی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ما در شرایط بحران جهانی هستیم ، به پزشکان و پرستارانی که جان خود را فدا کرده اند ، اشاره می کند و ایثارگری زنان در پزشکی در ایران و جهان را به عنوان نمونه ذکر می کند.

طوبی کرمانی ، عضو شورای سیاست گذاری کنفرانس بین المللی با موضوع “اماکن زنان در ایران و تمدن اسلامی” ، درباره نقش زنان در ایجاد و پیشرفت افتتاحیه کنفرانس توضیح داد.

وی با تشریح محور سخنرانی در جلسه ویژه درباره جایگاه زنان در ساخت و ایجاد ، گفت: در دو ساعت گذشته قبل و بعد از اسلام و از هر دو بار ، گفتارها در مدار ایران بوده اند ؛ از این رو ، این موقعیت را در ایران و در مقایسه و مقایسه کنید. سایر جوامع و مکاتب ، به ویژه در غرب ، عاقلانه تر و واقع بینانه تر صحبت می کنند و از شعار دموکراسی و دفاع از حقوق زنان دور می شوند ، با حقیقت سخن می گویند و حقیقت را نمایان می کنند و دوباره شک و تردید می کنند. زان با توجه به وضعیت ، حضور و غیاب ، وضعیت و زندگی زنان باید روشن شود. در دوران پیش از اسلام ، زنان “نور و نور” تعریف می شدند. در اوستا ، بانو به معنای نور و روشنایی است ، و کادبانو به معنی لامپ های روشنایی و خانه است. زنان در اوستا و سانسکریت مانند “ریتا سیاه بانو “(Ritasya Bhanu) یا”خودشه بانو خوانده می شود به معنای “صاحب نور و تقوی واقعی”. همچنین کلمه “مادر” در اوستا و سانسکریتماتریس“(ماتری) به معنی” کشت زمین “و برادران”ساواسری“(سوسری) به معنای” وجود مقدس و نجیب “و زنی است که مواد افزودنی دارد.نمانو کلیک(نمانو پاتنی) یا “خانه نگهبان”. به تعبیر ملاصدرا از آیه “الله نور السماوات شبکه زمین“برای” خدا وجود دارد السماوات شبکه زمین“او معتقد است که زنان جانشینان خدا در زمین هستند – زنان ، زمین ، زندگی – و اولین مرد تکاملی در جهان مادی هستند.

کرمانی در ادامه می گوید: “من این دیدگاه اوستایی در مورد ایران باستان را در الهیات اسلامی اسلامی زیباتر از تصور یک زن” ریشه “می بینم.ام بلوز“این برای همه مردم و همچنین برای پدر است همینطوریه در جلال و شئونی نمی توان آن را به عنوان مقدس پیامبر مقدس توصیف کرد. اینجا) و طبق یک حدیث معتبر از پیامبر اکرم ، اینجا“نخستین خلقت ما نور خدا ، نور محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) بود. اینجا“بنابراین ، خانمها – فاطمه – به عنوان ریشه و حقیقت زندگی و نور و دامنه و مهمتر از همه ، سلام و احوالپرسی روزانه و بهترین آرزوها به آنلاین پیامبران و مقدسین (صلح) است و نفر بعدی از طریق کانال های زن – ان شاء الله” تحویل می شود. صلّ علی فاطمه و بلوز شبکه بعالا و بیشتر – و حساس – یک زن – و یک راز المستودع به طور خاص ، همه درهای یاری و فیض برای زنان باز است ، و می بینیم که همه قهرمانان اسلامی دارای کد و عنوان “یا زهرا یا فاطیما” هستند – و نه رمز “یا حیدر” رمز فاتح خیبر و کد نیست. “ای رسول خدا” جادوگر است – همه درها بسته شده و ارتش صداقت باز و شکسته می شود ، و به دستور علی مرتضی (ع). “زن” به عنوان هدیه ای به مرد. در اسلام سوره ویژه ای به نام زان نساء و سوره ویژه ای به نام زان مریم وجود دارد. ماسمی این اتفاق افتاد

وی اذعان کرد: نکته اساسی این است که حقیقت غیرقابل انکار این است که در ایران باستان زنانی وجود داشته است و آنگاه اسلام در خانواده ها و خانه ها و در چهار دیوار آنقدر قطعی شد و برقرار شد ؛ زیرا اگر خالق هیچ ارتباط و محتوا نداشت. بدون کنترل و البته او در خانه و خانواده بسیار مفید بود. اما زنی که قرار بود مظهر تولد و رشد در ذهن تمدن ایران و اسلام باستان باشد ، متأسفانه امروز مفهوم جدیدی را برای او ایجاد کرد. نمونه های معاصر اسلام ایرانی درباره زنان و خانواده را می توان در ادعا و فرمان امام خمینی (سلام الله علیها رحمت کرد و به او آرامش بخشید) و امام خامنه ای (خدا رحمت کند و صلح کند) که ما باید زن و خانواده از غرب داشته باشیم. منشور این است که زنان مسلمان ایرانی باید نقشی در جهان داشته باشند.

آنچه در مورد گرفتاری زنان ایرانی در اروپا می شنویم کاملاً اشتباه است

آنا استامورئیس اتحادیه زنان یونان در افتتاح کنفرانس بین المللی نقش زنان در ایران و اسلام گفت: “زن بودن هرگز چنین آسان نبوده است.” همسرش همواره مادر ، همسر ، سرپرست خانواده و نگهبانان هویت مذهبی به خانواده تبدیل می شود. قرار است زنان حتی در سخت ترین مشاغل ، در کار ، علم ، تجارت ، کالج فعالیت کنند. او می تواند هر کاری انجام دهد ، و او اثبات این است که قرن ها بوده است.

وی افزود: امروز در دنیای غرب و بعد از همه مبارزات و مصیبت ها ، زنان نقش مهمی را می یابیم وی باید در همه چیز موفق شود ، حتی در مواجهه با سخنان گسترده و در تضاد با رسانه های اصلی من یونانی و عضو اتحادیه اروپا هستم. ، و آنچه در مورد گرفتاری زنان ایرانی می شنویم بسیار منفی است ؛ تصویر باید مورد ظلم و ستم واقع شود ، بدون آموزش ، مغز ، بی عدالتی و فروتنی ؛ اما سالها پیش ، در سفر به ایران ، دقیقاً فهمیدم که درباره زنان چه می گویم ایران و چرا آنها (اروپایی ها) سعی می کنند این واقعیت را توجیه کنند زیرا زنان در ایران از زنان در اروپا قوی تر هستند ، اما برای آزار و اذیت بیشتر ما (زنان اروپایی) ، آنها کلیشه های دروغین پخش می کنند. وقتی با زنان ایرانی آشنا شدم ، می دانستم این واقعیت ، این افتخار است که حتی در اینترنت (برای مدتی) در کنار شما (زنان ایرانی) باشید.

رئیس اتحادیه زنان یونان در یونان گفت که زنان مسلمان ساکن روسری در اتحادیه اروپا با یک مبارزه مداوم روبرو هستند. به اصطلاح برابری جنسیتی همین است افتخار و احتراموقتی زن مسلمان بود ، سخت تر است و گرچه دین می کرد. بازار کار بسیار سفت و سخت و محدود است ، به خصوص در موقعیت های بالا. این واقعیت است و به همین دلیل زنان در اروپا بیشتر یاد می گیرند ، سخت کار می کنند ، سخت کار می کنند و در نهایت موفق می شوند. زنان ایرانی در دنیای غربی نظرات مختلفی به ما دارند ، اما اگر ما در اینجا هستیم ، باید آنها را بشناسیم ، با آنها کار کنیم و در همه جوامع به موفقیت برسیم. زیرا وقتی یک زن زندگی می کند ، تعداد بسیاری از خانواده ها ، و جامعه در حال رشد است. واضح است ، اگر می خواهیم نسل بعدی افراد مانند شهروندان مشهور ، دانشمندان مشهور و دانشگاهیان مهم را پرورش دهیم ، باید مطمئن باشیم که مادران الهام گرفته ، ماهر ، بینا ، به روز ، وفادار و قوی هستند. بچه های ما به طور مثال می آموزند ، نه به صورت تئوری. ما باید بدانیم که زنان به عنوان یک دارایی برای جامعه ما موفق هستند و همه مردم باید کار کنند.

وی گفت: “آنچه ما موفقیت می نامیم نیز مهم است.” لازم نیست سردرگم شویم و فکر کنیم که زنان برای موفقیت باید ویژگی ها و روش های مردان را انتخاب کنند. این مدل محکوم به محکومیت است. اصل واقعی این است که زن و مرد برابر هستند اما متفاوت هستند. ما (زنان) با یکدیگر (مردان) رشد می کنیم ، پیش می رویم و می توانیم در کنار هم باشیم ، اما هرکدام ماهیت متفاوتی داریم. در طول پنجاه سال گذشته ، جنبشهای فمینیستی به طرف مقابل متمرکز شده اند و شاید تنها دفاع در برابر محیط ستمگر باشد. نتیجه این است که جنبش فمینیستی گسترده است و نمی تواند نتایج جدید و دقیقی به همراه آورد ، و نباید فراموش کنیم که زنان مسلمان همیشه در این جنبش (فمینیست ها) به عنوان تهدید و مزاحمت به تصویر کشیده می شوند.

استامو وی گفت: “امروز” زنده بیماری جهانی Quaid ما 19 سال سن داریم ضرب این مورد توجه بسیاری برای بشریت داشته است. میلیون ها نفر آلوده شدند و صدها هزار نفر از ما را کشتند. این بیماریهای جهانی ضعف ما را برای ویروس نامرئی نشان می دهد ، و اینکه چگونه همه نهادهای سیاسی و مالی تحت سرمایه داری می توانند سقوط کنند. افشانه. افرادی که دارای تمدن هستند ، می فهمند که ارزش برخی از ارزش های خود را از دست داده است زیرا سبک زندگی اشتباه است ، و ما بینش و حقیقت را از دست داده ایم. گفتنی است در مورد وضعیت فعلی زنان در بحران اقتصادی این است که نرخ بیکاری جوانان بسیار ناامیدکننده است. با هم ، راه پیشرفت خود را با پیشرفت جامعه و سنجش اشتباهات گذشته و ترسیم استراتژی های آینده خواهیم یافت. زنان بخشی از این روند هستند. پیشرفت زنان باید بخشی از این استراتژی باشد. دولت باید با ایجاد تغییرات جسورانه در این زمینه ، قوی ترین متحد سیستم آموزش و پرورش ، سیستم رفاه اجتماعی و سیاست اشتغال باشد.

رئیس اتحادیه زنان مسلمان در یونان گفت: “ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانند در این استراتژی نقش داشته باشند. بنابراین زنان می توانند آموزش های لازم را برای کار در زمینه های خود و یا کار خود ، کوچک یا بزرگ دریافت کنند.” در عین حال ، خانواده می توانند با دریافت دولت از مهد کودک پشتیبانی خوبی را انجام دهند و مهدکودک ها را تهیه کنند و مدارس به همه آنها دسترسی پیدا کنند. سیستم بیمه و رفاه اجتماعی زنان را به مشارکت در اقتصاد خانواده ترغیب می کند که این تأثیر مثبتی در این موفقیت اجتماعی دارد. ما به همه مؤلفه های جامعه احتیاج داریم. هر یک از ما نقش مهمی در این بینش ایفا می کنیم. مسئولان مذهبی ، سیاسی و دانشگاهی و تصمیم گیرندگان باید برای شنیدن صدای آنها در اینجا باشند و درک کنند که وقتی صحبت از نقش زنان می شود ، آنها برای فرزندانشان پرورش می یابند.

دنیایی در چهارراه فناوری ، اقتصاد ، جامعه و تمدن

سیوانتان ستوفسکیرئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران همچنین گفت: این کنفرانس چنین است: “نظر کنونی اوضاع موجود در جهان است ، این زمان مناسب برای انجام این همایش است.” در حقیقت جهان ما در چهارراه فناوری ، اقتصاد ، جامعه و تمدن قرار دارد. در این زمینه ، تلاش برای دستیابی به آنچه در تلاشهای جمعی ما حاصل شده است برای بهبود وضعیت زنان و حضور آنها در جامعه است ، و این که بدانیم چه کاری انجام دهیم ، و این مهمتر است از همه مهمتر ، تأیید و یک تعهد واحد برای رسیدن به موفقیت را تصدیق کنید نتیجه نتایج هرچه بهتر باشد ، پیشرفت چشمگیر مهم تر است. آزمایش های اصلی در مواجهه با انسان ، همانطور که در بحران کنونی Quaid-19 اتفاق افتاد ، ممکن است بهترین یا بدترین سناریو باشد. غرازمان به نمایش در اورید. به عنوان مدیرکل یونسکو ، خانم آدری آزوله وی در بیانیه ای گفت: “اکنون زمان تحقق آینده جهان است.” اکنون زمان آن رسیده است که اولویت ها و نیازهای خود را دوباره بررسی کنید. “اکنون زمان آن است که درباره آینده فکر کنیم.” دنیایی که در آینده پدیدار می شود به تصمیمات امروز ما به شدت وابسته است.

وی افزود: ایجاد فرصت های برابر برای زنان و مردان در زمینه شایستگی های یونسکو ، یعنی آموزش ، علوم طبیعی ، علوم اجتماعی ، فرهنگ و ارتباطات و اطلاعات ، از زمان تأسیس در سال 1945 برای یونسکو در اولویت قرار گرفته است. یادآوری می کنیم که یونسکو به عنوان سازمانی با هدف از ایجاد “همبستگی فکری و اخلاق انسانی”. بند اول قانون اساسی یونسکو که در کنفرانس موسس آن در لندن در 16 نوامبر 1945 به تصویب رسید ،: اینگ مهمترین هدف این است: “از جایی که “جنگ در ذهن زنان و مردان آغاز می شود و دفاع از صلح باید در ذهن زنان و مردان برقرار شود.” در واقعیت پیچیده روابط بین الملل ، هیچ منکر تازگی و اهمیت این جمله گسترده نیست. با وجود تهدیدات بسیاری که مطرح می شود ، نه تنها برای بهزیستی بلکه برای بقای بشریت به روش های ارثی یا جدید ، از جمله بیماری همه گیر Covid-19 ، ما همچنان مصمم هستیم که برای ایجاد جهان سخت تلاش کنیم. بیایید بهتر عمل کنیم و آن را با شرایط بهتری نسبت به جهانی که به ارث برده ایم ، به نسل های آینده واگذار کنیم.

دکمه بازگشت به بالا