مطالب میجیک

زنان تیرانداز صاحب اولین سهمیه‌های المپیک در یک دهه اخیر

تیراندازان بانوان ایران در سه بازی المپیک پاریس، توکیو و لندن در یک دهه اخیر اولین سهمیه خود را کسب کردند.

به گزارش میجیک، هانیه رستمیان در مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان 2022 با تپانچه سبک سهمیه المپیک را کسب کرد که اولین سهمیه کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس است.هانیه رستمیان همچنین پرچمدار کاروان ایران در توکیو است. المپیک به همراه صمد نیکخواه بهرامی بسکتبالیست.

این اولین بار نیست که نمایندگان تیراندازی ایران اولین سهمیه المپیک خود را کسب می کنند. در المپیک 2020 توکیو و 2012 لندن اولین سهمیه المپیک کاروان ایران توسط تیراندازان زن رشته تفنگ به دست آمد. احسان روزبهانی برای المپیک ریو اولین سهمیه کاروان ایران در رشته بوکس را کسب کرد.

نجمه خمیتی در مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی در جام جهانی 2019 چین پنجم شد و اولین سهمیه المپیک توکیو را برای کاروان ایران کسب کرد. پس از او آرمینا صادقیان، فاطمه کرم زاده، مهیار صداقت، جواد فروغی و هانیه رستمیان نیز موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

مه لقا جام بزرگ دیگر تیرانداز ایرانی است که اولین سهمیه خود را برای المپیک 2012 لندن در مسابقات جهانی تفنگ مونیخ کسب کرد. جام بزرگ اولین سهمیه المپیک تیراندازی ایران و اولین سهمیه المپیک لندن را برای کاروان ایران کسب کرد. الهه احمدی و ابراهیم بشداری علاوه بر جام بزرگ، سهمیه المپیک لندن را هم کسب کردند.

در المپیک های قبلی تیراندازان ایرانی به عنوان وایلد کارت وارد مسابقات می شدند. فرهنگ خسروپناه، محمود سخایی و صمد ملازال در المپیک 1948، غلامحسین مبصر در المپیک 1960 و 1964، محمدجعفر کلانی و نصرت الله مثن نماینده ایران در المپیک 1964 بودند.

علاوه بر این لیدا فریمن در المپیک 1996 آتلانتا که پرچمدار نماینده نیز بود، منیژه کاظمی در المپیک 2000 سیدنی و نسیم حسن پور در المپیک 2004 آتن، سه ورزشکار زن ایرانی در رشته تیراندازی شرکت کننده در این رویداد هستند. . مسابقات

المپیک 2024 پاریس از 5 تا 21 آگوست 1403 برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا