مطالب میجیک

زنان باسواد عامل پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها – مطهره مرادی *: زنان اساس آفرینش در اسلام هستند آه تو و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، جایگاه زنان در کشور ارتقا یافت. اگر به اطراف خود نگاهی بیندازیم ، حضور زنان را در همه زمینه های کار و تلاش مشاهده خواهیم کرد. بنابراین توسعه و پیشرفت کشور می تواند موفقیت آمیز باشد اگر با کمک و مشارکت همه گروه های اجتماعی و برای همه احزاب انجام شود.

افزایش مشارکت زنان در توسعه ممکن است یک مشکل اقتصادی باشد قبل از اینکه به یک مسئله اجتماعی تبدیل شود ، و افزایش تعداد زنان تحصیل کرده می تواند شاخص پیشرفت و فرصت های تسریع روند توسعه و همچنین رفع چالش ها و پیامدهای تغییر و رشد باشد. .

از این رو ، بدون در نظر گرفتن نیمی از جمعیت ، نمی توان در مورد پیشرفت و توسعه در جامعه صحبت کرد. بنابراین ، پرداختن به شرایط مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، قانونی و زنان بیش از هر زمان دیگری مهم است.

در واقع ، زنان به عنوان نیمی از منابع انسانی در هر جامعه ، نه تنها موضوع و هدف هر توسعه ای نیستند ، بلکه نقش بسیار مهمی در توسعه اهداف توسعه دارند. نقش زنان در زمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و … در کشور ما قابل مشاهده نیست پوشی با این وجود ، علی رغم ایفای این نقش ، زنان نتوانسته اند به موقعیت ها و نقش های مناسب برای توسعه فرهنگ کشور و تصمیمات مهم در منطقه دست یابند.

باورهای غلط فرهنگی مانند زنانی که نیازی به آموزش ندارند ، پسران مانند دختران دوست دارند و مسائلی مانند تبعیض جنسیتی ، شرایط دشوارتر برای زنان ، کمبود فضای آموزشی ، دسترسی نابرابر زنان و مردان به امکانات آموزشی ، نیازهای بسیاری از زنان در خانواده از جمله برخی از این موارد. این می تواند تفاوت بین تعداد افرادی را که در مناطق روستایی و شهرها و در آن طرف زن و مرد سواد دارند ، توضیح دهد.

جدول بالا تعداد افرادی را که در سن 6 سالگی یا بیشتر بیدار بوده اند نشان می دهد ، میانگین درصد سواد زنان در جمعیت 6 ساله یا بیشتر در سیستان و بلوچستان 13.6 درصد کمتر از متوسط ​​کشور است. در عین حال ، وضعیت مردان در همه موارد از زنان مناسب تر است.

تأثیر نابرابری آموزشی عمیق این کار بر روی دستیابی به کار فردی و توسعه منطقه متمرکز است. بنابراین ، از آنجا که جامعه می خواهد به سمت رشد و توسعه همه جانبه پیشرفت کند ، لازم است نابرابری فرصت های آموزشی بین افراد ، سطوح و مناطق مختلف کاهش یابد. از آنجا که واضح است ، نابرابری در دسترسی به فرصت های آموزشی هنوز هم در بیشتر موارد که مردان زندگی در شهر را دوست دارند و از آن لذت می برند ، دیده می شود.

* فعالان رسانه ای و غیرنظامی

دکمه بازگشت به بالا