مطالب میجیک

زنان ایران برای حضور در المپیک توکیو چگونه رکوردشکنی کردند

بانوان ورزشکار ایرانی توانسته اند رکوردهای المپیک توکیو را بشکنند که رکورد ثبت شده کمتر از بازی های ریو بود.

به گزارش میجیک ، بازی های المپیک 2020 در کمتر از 20 روز آغاز می شود و ورزشکاران پس از یک سال تأخیر در بزرگترین رویداد ورزشی جهان شرکت می کنند. در طول دوره بازی ، ایران 66 سهمیه کسب کرد که 55 مرد و 11 زن در کاروان اعزامی بودند.

این بانوی ورزشکار ایرلندی با کسب دو سهمیه بیشتر از بازی های ریو رکورد تعداد شرکت کنندگان در المپیک های مختلف را شکست و باید دید آیا وی با کسب مدال در توکیو می تواند در بسکتبال مدال آور ایران سهیم شود یا خیر.

نجمه خدمتی ، آرمینا صادقیان ، فاطمه کرم زاده و هانیه رستمیان در تیراندازی با کمان ، سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی در کاراته ، ناهید کیانی در تکواندو ، فرزانه فصیحی در دو و میدانی ، نازنین ملایی در قایقرانی ، ثریا آقایی در بدمینتون بانوان توکیو.

نکته مهم کسب سهمیه است. در حالی که هر سه سهمیه زنان در المپیک ریو با ثبت رکوردهای ورود به دست آمد ، در بازی های توکیو ، برخی از ورزشکاران بدون ثبت رکورد درمان شدند و از راه های دیگر سهمیه دریافت کردند. ورزشکاران تیراندازی با کمان ، تکواندو ، کاراته و قایقرانی توانستند به رکورد مشخصی دست یابند ، اما فصیحی از طریق سهمیه دانشگاه برنده المپیک شد و ثریا آقایی و جهانفکریان به مسابقات المپیک راه یافتند.

به گفته وی ، تعداد یازده سهمیه باعث نمی شود مسئولان این واقعیت را نادیده بگیرند که اگر فدراسیون سهمیه های اعطا شده را توزیع نکند یا ورزشکاران از بازی های المپیک انصراف ندهند ، تعداد سهمیه های زنان ایرانی کمتر از ریو خواهد بود. شاید این نشان دهنده لزوم توجه بیشتر به ورزش بانوان برای افزایش حضور آنها در صحنه های بین المللی باشد.

زنان ورزشکار ایرانی با موفقیت از رکود در توکیو عبور کرده اند در شرایطی که در بسیاری از رشته ها فرصت های مشابه مردان ندارند و مشکل بزرگتر شده است ، اما آنها تلاش می کنند تا از موانع عبور کنند و در صحنه بزرگ افتخار کنند. به این ترتیب آنها به حمایت مسئولان احتیاج دارند. از طرف دیگر ، مسئله برابری جنسیتی سال هاست که در ورزش های جهانی جریان دارد و همچنین در بازی های المپیک 2024 ، شاهد مشارکت برابر زنان و مردان خواهیم بود ، بنابراین این سیاست باید در ورزش کشور اجرا شود و بهتر ارائه شود آنهایی امکانات و اجرای یک برنامه دقیق تر. پاوستری در کاروان های اعزامی ایران محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا