مطالب میجیک

زنان ایرانی در حوزه تعاملات اقتصادی مسیر رو به رشدی داشته‌اند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در هفتمین نشست کارگروه توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای اقیانوس هند.انجامش ندهکه امروز در تهران برگزار شد، ضمن قدردانی از دغدغه مهم کشورهای عضو در ارتقای جایگاه و توانمندسازی زنان در منطقه در حاشیه اقیانوس هند، گفت: جمهوری اسلامی ایران همگام با این امر برای پیشرفت در کنار هم خواهد بود. زنان و با عنایت به تاکیدات ویژه اسلام، قانون اساسی و اسناد بالادستی کشور بر کرامت انسانی زنان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه تعاملات اقتصادی پیشرفت کرده‌اند و اکنون درخشش زنان ایرانی می‌تواند در عرصه های مختلف بین المللی دیده شود.

وی با اشاره به اقدامات تروریسم اقتصادی و اقدامات قهری یک جانبه که به صورت غیرقانونی بر دولت ایران تحمیل می شود، افزود: امروز زنان ما با فشار تحریم های ظالمانه دست و پنجه نرم می کنند که جان، سلامت، معیشت و توسعه و فرزندانشان را تهدید می کند. و باعث ایجاد خطر شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با انتقاد از سلب حق قانونی زنان ایرانی برای عضویت در کمیسیون زنان گفت: زنان ایرانی در دوران یک فرآیند به طور رسمی به عضویت کمیسیون اقتدار زنان درآمده است، اقدامات سیاستمداران قدرتمند غربی برای انکار این حق قانونی، نه تنها اصول ملت را زیر پا گذاشته است. متحد و اعتقاد جهانیان به آرمان های چندجانبه گرایی و احترام به تنوع فرهنگی است، اما این یک رویه پرخطر و اشتباه است که مطمئناً بعد از این نیز تکرار خواهد شد.

خزعلی ادامه داد: برخلاف همه ادعاهای دشمنان آزادی و تنوع فرهنگی، زنان ایرانی 44 سال است که در کنار مردان می جنگند. قلب را لمس می کند آنها با انواع حملات و تحریم های ناعادلانه مواجه شده اند و با تلاش مضاعف تغییراتی باورنکردنی ایجاد کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد با تقویت و توسعه همکاری های منطقه ای و بین المللی شاهد نتایج و دستاوردهای مهمی برای زنان ایرانی و افزایش همکاری ها با کشورهای عضو باشیم. انجامش نده وی بر انتقال تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش و توانمندسازی زنان تاکید کرد.

دکمه بازگشت به بالا