اقتصادی

رکورد مصرف بنزین باز هم افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از افزایش دوبرابری مصرف بنزین در آخرین روز سال خبر داد و گفت: در 8 اسفندماه سال جاری 144 میلیون و 300 هزار لیتر بنزین در کشور مصرف شد که در مقایسه با نسبت به مدت مشابه سال قبل 27.7 درصد رشد داشته است.

به گزارش میجیک، علی اکبر نژادعلی با بیان این مطلب گفت: ثبت رقم 144 میلیون لیتر مصرف بنزین در آخرین روز سال، رقم بسیار زیاد و بی سابقه ای است که نیاز به مدیریت بهینه سوخت توسط مردم در نوروز را دوچندان می کند. .

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت پخش فرآورده های نفتی از 29 اسفندماه سال جاری نظارت بر تامین سوخت را آغاز کرده است، با تلاش همکاران در محل، هماهنگی با مناطق و مناطق و نظارت بر میزان مصرف سوخت انجام شده است. مرکز فرماندهی. و این حوزه از شرکت و کارکنان آن است. زنجیره توزیع، تامین سوخت به نحو احسن انجام می شود و هیچ کمبودی وجود ندارد. اما امیدواریم مردم این واقعیت را نیز در نظر بگیرند که BBM سرمایه ملی است و هرچه بیشتر پس انداز کنیم، بیشتر می توانیم BBM را در کشورهای مختلف توزیع کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، میانگین مصرف 10 روز گذشته در سال 1401 را 121 میلیون و 800 هزار لیتر اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش داشته است. 1401).

نژادعلی گفت: با توجه به اینکه 19 میلیون سواری خودروی شخصی وجود دارد، اگر هر خودرو تنها یک لیتر بنزین کمتر مصرف کند، صرفه جویی برابر با تولید یک پالایشگاه محقق می شود.

وی با تاکید بر اینکه توزیع بنزین در کشور به خوبی انجام می شود و کمبودی در ذخایر استراتژیک وجود ندارد، گفت: امیدوارم با مصرف بهینه، همسویی تولید و مصرف بنزین یکی نشود و واردکننده نباشد. گازوئیل. .”

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی رعایت مواردی مانند رانندگی با سرعت مناسب، توقف نکردن بیش از دو دقیقه، روشن نگه داشتن موتور خودرو در مواقع غیر ضروری و تنظیم باد لاستیک خودرو را در کاهش بنزین موثر دانست. . مصرف و بیان کرد: اهمیت کمتر منجر به کاهش مصرف حدود نیم لیتری در هر خودرو می شود که به هدف مدیریت مصرف سوخت در کشور کمک می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا