مطالب عمومی

روسیه با وجود سر رسیدن ضرب‌الاجل، گاز اروپا را قطع نکرد

یک روز پس از ضرب‌الاجل روسیه برای پرداخت گاز به روبل (واحد پول روسیه) از سوی روسیه، صادرات گاز مسکو به اروپا همچنان بالاست و دیروز به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسید.

صادرات گاز روسیه به اروپا دیروز با پرداخت یک روبل اتحادیه اروپا به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسید، اما طبق گزارش اسکای نیوز، صادرات گاز به این قاره ادامه یافت.

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داده است که در صورت عدم رسیدگی به این وضعیت، اروپا گاز را قطع خواهد کرد و کمبود انرژی جهانی در این قاره ایجاد خواهد کرد.

پوتین از خریداران اروپایی گاز روسیه – که قبلاً قیمت گاز را به دلار یا یورو می پرداختند – خواسته است تا برای پرداخت هزینه گاز خود در بانک های روسیه حساب روبلی باز کنند. هدف پوتین افزایش ارزش پول این کشور بود که با حمله روسیه به اوکراین به شدت کاهش یافت.

اما به نظر می رسید کرملین در دقیقه 90 به اروپا فرصت دیگری داد و اعلام کرد که تمام صادرات گاز خود را تا مهلت اعلام شده کاهش نخواهد داد. مسکو گفت که مصالحه به این دلیل است که روسیه قیمت گاز صادراتی به اروپا را از اول آوریل (دیروز) تا می (ماه آینده) می پذیرد.

به گفته کارشناسان انرژی، روسیه و اتحادیه اروپا احتمالاً به توافق خواهند رسید و کشورهایی مانند فرانسه و آلمان به پرداخت یورو به گاز ادامه خواهند داد و سپس شرکت نفت و گاز روسیه گازپروم آن را به روبل تبدیل خواهد کرد.

یک کارشناس انرژی گفت: منافع دو کشور حذف کامل جریان گاز نیست، زیرا اروپا باید گاز کافی داشته باشد – که تاثیر زیادی خواهد داشت و منجر به تعطیلی صنعت خواهد شد – و روسیه منبع درآمد دیگری خواهد بود. . از دست خواهد داد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا