رنگ خاکستری بی‌توجهی به خانواده و مسائل اجتماعی در مدیریت شهری – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ؛ گروه جامعه_ ساناز باقری راد: در آخرین روز مردادماه امسال ، محمدرضا جوادی یگانه ، نماینده فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ، برای ارائه گزارشی از انتصاب خود به شورای شهر آمد.

حضور برای جوادی یگانه بسیار ناخوشایند بود و تقریباً همه اعضای هیئت مدیره با مشکلات زیادی در زمینه اعتبار وی ، به ویژه در زمینه های اجتماعی و فرهنگی مواجه شدند.

در حین عملکرد معاون شهردار ، مشکل فرهنگ ، خانواده و سبک زندگی یکی از مشکلاتی است که در برنامه شغلی و شهرداری وجود دارد و اعضای شهرداری از تهران به دلیل عدم توجه به مشکل “خانواده” انتقاد کردند.

در همین حال ، نمایندگان شهرداری فرهنگی و اجتماعی تهران ، به عنوان بخشی که با فرهنگ سروکار دارد ، باید بیشترین تعامل را با بسیاری از شهروندان داشته باشند و هیچ تفاوتی با نمایندگان سایر شهرهای اصلی شهرداری و خدمات شهری ندارد ، مشکل اصلی این بخش شهرداری به عنوان یک شخص و زندگی هر فرد. و شهروندان اجتماعی

با نگاهی به چهره شهر و عملکرد شهرداری در 4 سال گذشته ، می توانید به راحتی احساس کنید که ذکر نام نهاد خانواده در برنامه های شهر را فراموش کرده اید. چهره شهر ، که نه تنها هنوز برای مهمترین عناصر جامعه بشری تدوین نشده است ، بلکه سطح فرهنگی آن نیز به برخی از رویدادهای دراماتیک تقلیل یافته است و در واقع ، هیچ برنامه اجرایی برای آن در نظر گرفته نشده است.

زنان ستون فقدان م missingسسات مسئول فرهنگی و اجتماعی هستند

مدیریت آسیب های اجتماعی عنصر عقب نشینی کننده برنامه های شهرداری در 4 سال گذشته بوده است. با این حال ، برخی از اقدامات معاونت برای کاهش آسیب های اجتماعی و امنیت زنان به عنوان ایجاد روشنایی بر تاریکی شهر خلاصه می شود.

بنابراین جوادی در این زمینه تنها است در باره وی گفت: “برای کودکان و مادرانی که بچه های کوچک دارند مناسب نیست.” یعنی ، ما سعی می کنیم جایی برای مادران و کودکان داشته باشیم. این برای زنان بی خطر نیست و بخشی از طعم آن برای بازگشت به فضای فیزیکی امن نیست ، با ایجاد نور. فضایی که تحت حفاظت و امنیت زن نیست می تواند راه برود.

یکی دیگر از نقاط ضعف شهرداری ها در گذشته ، که نمایندگان فرهنگی نیز به آن اعتراف کردند ، نبود شهر برای کودکان و مادران بود. به گفته جوادی یگانه ، تنها دو مادر و یک کودک در پایتخت زندگی می کنند و این نشان می دهد که در نمایندگان یا اداره مدیریت شهری به مسائل فرهنگی ، اجتماعی ، زنان و خانواده توجهی نمی شود.

اکنون یک چشمه مرکزی وجود دارد

یکی دیگر از فعالیتهای مهم نمایندگان اجتماعی شهرداری برای کاهش آسیب های اجتماعی ایجاد مرکز بهار برای ارائه شش خدمات شامل آموزش مهارت ها و تسهیل مراجعه کنندگان به بازگشت به موسسات خانوادگی است.

با این حال ، این نمایندگان در مدیریت این بخش موفق نبودند و در عمل ، پس از کاهش اختلالات اجتماعی به دستاوردهای زیادی نرسیدند.

وقتی فاقد صلاحیت نمایندگان اجتماعی است ، برای پنجمین بار رای شورا را افزایش می دهد

بنابراین فخاری از آن الهام گرفت نایب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در 162 مین جلسه شورای شهر با اظهارنظر در این باره در باره وی گفت: نمایندگان اجتماعی شهرداری بدون هماهنگی با شورا برای واگذاری چندین ساختمان بهاران با بهزیستی یادداشت تفاهم ایجاد کرده اند.

وی افزود: مسئولان مربوطه نظارت کافی بر مرکز ندارند و موضوعاتی از قبیل عدم آموزش حرفه ای در مراکز بهاران ، نبود روانشناس و دستیاران ، اهداف مرکز و تغییر کاربری شامل ضعف های طرح بهاران است.

گزارشات مربوط به عملکرد ضعیف شهرداری در زمینه های فرهنگی و اجتماعی و همچنین بی توجهی به نهادهای خانوادگی در منطقه نشان می دهد که شهر نسبت به زمان های اخیر به برنامه های فرهنگی و اجتماعی مهمی نیاز دارد. برنامه هایی که می توانند زندگی شخصی و اجتماعی شهروندان را تغییر دهند. در این راستا ، انتظار می رود که اعضای شورای شهر شش و دولت جدید شهر بر این موضوع تمرکز کرده و برنامه جامعی در این زمینه داشته باشند.

عدم موفقیت شهرداری در اجرای برنامه های اجتماعی در شهر

در همین رابطه ، زهرا شمس احسان ، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: انتظارات از نمایندگان فرهنگی و اجتماعی به دلیل نیازهای جامعه بیشتر از گزارش است و تعدادی شاخص و همچنین بحث هایی در مورد بررسی ، مانند مشارکت شهروندان ، استحکام بنیان های خانواده ، اثربخشی برنامه های اجتماعی و شیوه زندگی شهروندان انجام شد.

وی تاکید کرد: البته تغییر شیوه زندگی شهروندان یکی از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و طی 4 سال گذشته به دلیل شرایط خاص اجتماعی باید به آن توجه بیشتری می شد. شیوه زندگی شامل مسائلی مانند سرگرمی ، تغذیه ، صنعت فرهنگی و مسائل و چالش های مربوط به خانواده است که باید توسط نمایندگان فرهنگی اجتماعی در شهرداری برطرف شود.

شمس احسان افزود: انتقاد من این است که من این موارد را در گزارش نمی بینم ، علاوه بر این ، برخی اقدامات در 40 سال انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام شده است و ما انتظار داریم این اقدامات حداقل مناسب باشد. در پایتخت.”

وی افزود: تحقیقات شخصی در مورد این موضوع نشان می دهد که در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیازی به انجام هیچ کاری نیست.

رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در پاسخ به س questionsالاتی مبنی بر اینکه برای رفع این ضعف ها در شرایط جدید چه باید کرد ، گفت: مسائل زنان و خانواده باید مورد توجه قرار گیرد و این مسائل خانوادگی در اولویت و برنامه قرار خواهد گرفت. . “

این شهر یک مقصد خانوادگی خواهد بود

شمس احسان ، با اشاره به اینکه محور خانواده یکی از موضوعات مهمی است که باید از منظر فرهنگی و اجتماعی در همه مسائل مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد ، گفت: در واقع در موضوعاتی مانند معماری و برنامه ریزی شهری ، امور شهری و خدمات شهری ، در بحث و غیره ، ما باید به حوزه خانواده توجه کنیم ، زیرا خانواده هسته اصلی شعار است و اولویت و مرکز همه چیز خواهد بود.

وی در مورد مسائل زنان گفت: “زنان نیز نقش مهمی در بحث خانواده دارند و وقتی او را می بینید ، ما کودکان ، والدین ، ​​خانواده های زنان ، معلولین و دیگران را می بینیم. زیرا چهار نفر از این گروه باید در اجتماع درمان شود ، هر چه. “و استاندارد برای او.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ادامه داد: اگر به خانواده نگاه کنیم و نقش زنان در خانواده را که مهمترین نقش است ببینیم ، همه اقشار جامعه مورد توجه قرار می گیرند. من با شعار اصلی خانواده وارد این عرصه شدم و تلاش شورای ششم مطمئناً نقش خانواده را در همه مسائل شهر مشاهده خواهد کرد.

شمس احسان گفت: علاوه بر این ، در این مدت به دلیل گسترش تاج ، شاهد از دست دادن برخی از سرپرستان خانوار بودیم ، بنابراین باید توجه بیشتری به زنان سرپرست خانوار داشته باشیم و تخت های مناسب زندگی را تهیه کنیم.

وقتی صدای رئیس شورای پنجم به گوش رسید

در حال حاضر آمارهای اجتماعی و فرهنگی نشان دهنده ضرورت توجه جدی مسئولان در این زمینه است. بنابراین محسن هاشمی ، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران ، در آخرین جلسه شورای شهر با اشاره به مهمترین مسائلی که باید توسط شورای بعدی مورد بررسی قرار گیرد و در این شورا تجسم پیدا نکند ، توضیح داد: موضوع آسیب های اجتماعی موضوعی که باید جدی تر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: متأسفانه ما به دلیل مشکلات اقتصادی خسارات زیادی داریم و 83 درصد مردم نیز بر این موضوع تأکید دارند و شهرداری ها باید به طور جدی در فعالیت های اجتماعی مشارکت داشته باشند.

اکنون ، با توجه به وضعیت فعلی و شعارهای اعضای شورای ششم در حوزه های فرهنگی و اجتماعی ، باید منتظر ماند تا ببینیم شورای جدید در این مورد چه خواهد کرد و آیا خروجی چهار ساله مدیریت جدید شهر منجر به تغییر در شهر یا نه.

دکمه بازگشت به بالا