مطالب میجیک

رنکینگ هندبال زنان ایران بالاتر از کشورهای حاضر در بازی‌های اسلامی!

تیم هندبال بانوان ایران در رده بندی جهانی بالاتر از هر کشور دیگری که در مسابقات دولت اسلامی شرکت می کند، قرار دارد.

به گزارش میجیک، فهرست کشورهای شرکت کننده در رشته تیمی در بازی های کشورهای اسلامی امروز مشخص شد. در هندبال بانوان افغانستان، الجزایر، آذربایجان، بنگلادش، کامرون، سنگال، ترکیه و ازبکستان حضور خواهند داشت. تیم بانوان ایران سهمیه حضور در این مسابقات را به دست نیاورد که در رنکینگ جهانی بالاتر از بقیه کشور قرار دارد.

هندبال بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 2020 اردن بالاتر از ازبکستان و در جایگاه چهارم قرار گرفت و با این نتیجه جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد. تیم ملی ایران در سی و یکمین دوره جام جهانی اسپانیا نیز مقابل ازبکستان، آنگولا و کامرون شکست خورد و در رده سی و یکم قرار دارد.

اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی پیش از این در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا هندبال بانوان در کشورهای اسلامی مجوز بازی ندارد، گفت: چون قوی نیستند، خیلی توضیح داده ام، رتبه هر رشته ای در جهان می تواند در بازی ها شرکت کند همبستگی اسلامی. والیبال بانوان ایران در رنکینگ برتر است و شاید جزو 10 کشور برتری باشیم که والیبال قزاقستان به عنوان مرز جایگزین می شود، اما فکر می کنم هندبال بانوان از 15 کشور پایین تر است. رتبه بندی شاید پنج یا شش کشور کناره گیری کنند و سهمیه بگیرند.

در این شرایط این سوال پیش می‌آید که چرا تیم ملی هندبال بانوان ایران که در رده‌بندی بالاتر از کشور قرار دارد، هنوز مجوز حضور در این مسابقات را کسب نکرده است؟ عزت الله رزمگر، مدیر فنی اسبق تیم ملی هندبال بانوان دلیل آن را عدم حضور هندبال ایرانی در چهار دوره قبلی این مسابقات دانست.

البته تیم هندبال مردان ایران تاکنون در این مسابقات شرکت نکرده است اما می توانند جواز حضور در این مسابقات را دریافت کنند. در این مسابقات به همراه ایران تیم هایی از الجزایر، عراق، کویت، مراکش، قطر، عربستان سعودی و ترکیه نیز حضور داشتند. تیم هندبال مردان ایران در آخرین رویداد بین‌المللی چهارمین عنوان قهرمانی آسیایی خود را به دست آورد و جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست آورد.

عزت الله رزمگر مدیر فنی سابق تیم ملی هندبال بانوان وی در گفت و گو با خبرنگار میجیک گفت: به جز ازبکستان و کامرون، هیچ یک از این تیم ها جزو 32 تیم برتر جهان و بالاتر از ایران نیستند. به طور کلی این تیم در جهان و آسیا جایی ندارد. ازبکستان در مسابقات قهرمانی آسیا حتی از ایران کوتاهتر است و در جام جهانی پنجم شد. در این شرایط، تیم بانوان ایران در مسابقات همبستگی اسلامی شرکت نکرد که نه به دلیل پست پایین، بلکه به دلیل سابقه حضور بود.

وی افزود: عنوان این رویداد همبستگی کشورهای اسلامی و بدون توجه به درصد جمعیت هر کشور مسلمان است. بسیاری از کشورها می توانند شرکت کنند. به طور کلی کشور چندین بار در مسابقات شرکت کرده است، اما ایران هنوز در مسابقات شرکت نکرده است. او هشت تیم برتر را از کشورهای همبستگی انتخاب کرده است، یعنی این فهرست هشت تیم برتر مسابقات کشورهای اسلامی است نه هشت تیم برتر جهان.

رزمگر افزود: بنابراین این دعوت به توانایی تیم بستگی ندارد، بلکه دعوت از کشورهایی است که در مسابقات شرکت کرده اند. هندبال ایران در هیچ دوره ای وجود نداشته است، بنابراین جایی برای آن وجود ندارد. البته طبق مکاتبات فدراسیون با کمیته ملی المپیک، در صورت انصراف هر یک از تیم ها، سهمیه به ایران داده می شود.

مدیر فنی اسبق تیم ملی هندبال بانوان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه هندبال مردان جواز حضور در این مسابقات را دریافت کرده است، گفت: در قسمت آقایان اطلاعات دقیقی ندارم، شاید تعداد تیم ها نبوده است. هنوز به سهمیه رسیده و جا دارد مردم ایران.در والیبال بانوان با خروج از قزاقستان این سهمیه به ایران می رسد. جایگاه فوتبال بانوان ایران در دنیا خوب است و در جمع 32 تیم برتر قرار داریم اما رقابت به موقعیت تیم و سابقه تیم در مسابقات بستگی ندارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا