مطالب میجیک

رسیدگی فوری به پرونده ممانعت همسر هنگام خروج زن از کشور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس در نشستی خبری از لایحه پیشگیری از آسیب به زنان و ارتقای امنیت در برابر بدرفتاری خبر داد. اعلامزنانی که با دلایل غیرمنصفانه برای خروج از کشور توسط همسران خود مواجه می شوند، می توانند مستنداتی را بر اساس لایحه برای جلوگیری از آسیب زنان و افزایش ایمنی از بدرفتاری به دادگاه ارائه دهند و دادگاه باید به این موضوع رسیدگی کند. و بنا به رای قاضی اجازه خروج زن از کشور.

وی افزود: افزایش ضمانت اجرای قانون، تلاش برای ایجاد تعادل بین حمایت از زنان و تحکیم خانواده، افزایش ضمانت اجرای قانون، استفاده از رویکرد رویه ای و پرهیز از نگاه جزیره ای اداره و همچنین استفاده از نگاه واقع بینانه. . . محافظه کار و پرهیز از کار غیرممکن برای دستگاه اجرایی از مبانی این لایحه است.

قاسم پور گفت: ایجاد سامانه یکپارچه برای ارائه خدمات به زنان آسیب دیده، حمایت قانونی از زنان فاقد شناسنامه و سایر مدارک هویتی، درمان رایگان زنان آسیب دیده در موارد ضروری، اصلاح آیین نامه صدور گذرنامه، آیین نامه صدور گذرنامه برای زنان، در شرایط تامین خوابگاه یکی از ابداعات حمایتی و پیشگیرانه این لایحه برای دانشجویان دختر بدون نظارت یا بد سرپرست است.

وی بیان کرد: ایجاد پیوند بین نهادهای اصلی در موضوع زنان در برابر آسیب به منظور پرهیز از رویکرد جزیره ای از طریق ایجاد سامانه پنجره ای برای ارائه خدمات از دیگر نکات مورد توجه این لایحه است.

همچنین در ادامه این جلسه رحمانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اصلاحات مثبت انجام شده در لایحه برای جلوگیری از آسیب دیدگی زنان و افزایش امنیت در برابر تخلفات شورای اسلامی گفت: یک فهیم. جایگزین. از واژه خشونت در لایحه با مفهوم بدرفتاری و ضرر و مبنا بر مبنای فقهی و قانونی و تغییر زنان مصون از فعالیت انفعالی برای تامین امنیت زنان برای فعالیت فعال و جلوگیری از بدرفتاری به عنوان یکی از موارد اصلاح

فرمود: عذاب را زیاد کن کودک کشی از 3 تا 10 سال حبس تا 15 سال و بیشتر، سایر مواد این لایحه در نظر گرفته شده است.

دکمه بازگشت به بالا