مطالب میجیک

رستمیان: ویزای آلمان فقط برای من صادر شد/ مدال فروغی باعث افزایش توجه به تیراندازی نشد

بانوی تیرانداز ایرانی درباره رقابت های پیش رو در این رشته در آلمان گفت: فدراسیون ویزای آلمان نگرفت اما به دلیل سفری که قبلا انجام داده بودم ویزای من صادر شد و تصمیم می گیرند که من بروم. برای این مسابقه به تنهایی یا نه. اگر کمیته المپیک حمایت کند می توانم به این اردو اعزام شوم. با این حال، تنها امید، مسابقات مونیخ است.

به گزارش میجیک، هانیه رستمیان درباره مسابقات تیراندازی پیش رو در ایران گفت: دو دوره مسابقات قهرمانی جهان داریم که اولین آن فروردین ماه در برزیل است که آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک است و بچه ها برای کسب سهمیه بیشتر تلاش می کنند. ” من هم در این مسابقه شرکت می کنم و برای کسب تجربه به رقابت می پردازم. بعد از آن مسابقات جهانی مونیخ بود و کسانی که به سهمیه رسیده بودند در مسابقاتی که قبل از المپیک و بسیار مهم بود حاضر شدند.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی برای تیراندازی مستلزم کمپ و تجهیزات است اما متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم در خارج از مرز کمپ داشته باشیم.
رستمیان در پاسخ به سوال میجیک مبنی بر اینکه آیا اردوی هانوفر آلمان لغو شد یا خیر، خاطرنشان کرد: متأسفانه فدراسیون موفق به اخذ ویزای آلمان نشد اما به دلیل سفری که انجام داده بودم ویزای من صادر شد. آیا تصمیم می گیریم که به این مسابقات بروم آیا به تنهایی به این مسابقه می روم یا خیر؟ اگر کمیته المپیک حمایت کند می توانم به این اردو اعزام شوم. با این حال، تنها امید، مسابقات مونیخ است.

وی در خصوص نقش مدال طلای جواد فروغی در آگاهی بخشی به تیراندازی گفت: مدال آقای فروغی مدال خوبی است و واقعا امیدواریم نگاه ها به تیراندازی تغییر کند و حمایت ها بیشتر شود. مسئولان تمام تلاش خود را کردند اما مشکلات مالی و مشکلات تحریمی به حدی بود که حتی بعد از مدال آقای فروغی هم تغییری در این زمینه ایجاد نشد.

وی در خصوص کمبود سلاح برای تیراندازی ایران گفت: تجهیزات در حوزه ما بسیار موثر است. ما با تسلیحات هوایی مشکلی نداریم اما به خاطر تحریم سلاح سبک به ما نمی فروشند. نیروهای مسلح ما تپانچه دارند. باشد که سلاح های بیشتری در دسترس ما باشد.

رستمیان در خصوص هدف خود از حضور در المپیک گفت: تیراندازی قابل پیش بینی نیست. ما کار سختی داریم اما قول می دهم بهترین کار را انجام دهم. این دومین تجربه من در المپیک است. امسال در همه مسابقات به فینال رسیدم و امیدوارم در المپیک هم به فینال برسم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا