رزمگر: هیچ مربی دشمن خودش نیست/ بهترین‌ها را به تیم ملی دعوت کردیم

رزمگر: با انصراف قطر تعداد سهمیه جهانی کم می‌شود/ امیدواریم تیم ملی هندبال زنان تاریخ‌ساز شود

مدیر فنی تیم ملی هندبال بانوان گفت: هیچ مربی حریف نیست و همیشه بهترین ها را برای تیم ملی دعوت خواهد کرد.

به گزارش میجیک، عزت الله رزمگر، مدیر فنی تیم ملی هندبال بانوان در نشست خبری پیش از اعزام به مسابقات جهانی اسپانیا گفت: قبل از مسابقات قهرمانی آسیا در اردن از هر پست 10 نفر را به تیم ملی دعوت کردیم. اردوی تیمی 18 نفر را گرفتیم و به اردن می رویم. تیم ایران در جمع 4 تیم برتر قرار دارد و مقابل قزاقستان و ژاپن خوب بازی کرد. چین در مسابقات حضور ندارد و می تواند با وایلد کارت به جام جهانی صعود کند. سهمیه آسیا در جام جهانی جام جهانی همچنان 6 سهمیه خواهد داشت.در اولین بازی به مصاف تیم یازدهم جهان یعنی رومانی می رویم.رومانی کلاس بالایی دارد.پس از آن با نروژ که چهارمین تیم جهان است بازی می کنیم. تیم بسیار کوچکی است. آخرین تیم قزاقستان است که با تمام توان در مسابقات شرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: به قصد شکست دادن کل تیم به اسپانیا نمی رویم. این اولین دوره ماست و تجربه کسب خواهیم کرد. حضور در این میدان تجربه بسیار خوبی برای ایران است و ما مشتاقیم که با تجربه زیاد به ایران بازگردیم. بازیکنانی که با تجربه جهانی وارد عرصه آسیا می شوند تاثیر بسزایی در رشد این رشته خواهند داشت.

خدیجه قانع سرمربی تیم ملی هندبال بانوان نیز با بیان این مطلب گفت: از رسانه ها تشکر می کنم که از ابتدای بازی های آسیایی همیشه ما را دنبال کردند. ما برای این دوره بودجه نداریم اما به فدراسیون اعتماد شده و در مسابقات شرکت می کنیم. باید قبلا از کادر فنی تشکر کنم اما به دلیل سیاست فدراسیون در تیم های دیگر کار می کنند. ما با یک تیم بزرگ رقابت خواهیم کرد و فکر می کنم جام جهانی را باید به گونه ای تصور کرد که اولین حضورمان را پر رنگ تر کنیم.

به گزارش میجیک، افسانه دهقانی، نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال نیز در این نشست گفت: باید برای این سهمیه تحسین کرد. تلاش زیادی برای کسب این سهمیه انجام شد که با تلاش بازیکنان و کادر فنی به دست آمد. حضور در مسابقات جهانی تجربه بزرگی برای ما خواهد بود. این تیم در مسابقه ای با حجاب اسلامی شرکت می کند تا دختران ایرانی را از نظر گسترش فرهنگ و توانایی های خود نشان دهند. امیدوارم دختران تجربه خوبی در مسابقات داشته باشند و بهترین باشند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون بعد از مسابقات قهرمانی آسیا به بازیکنان پاداش پرداخت کرد، گفت: دایی در اردن به طور همزمان پاداش پرداخت می کند. آقای وزیر نیز قول داد که پاداش را بپردازد. بعد از جام جهانی به او جایزه می دهیم تا از او تقدیر کنیم.

رزمگر درباره دعوت نکردن چند بازیکن باتجربه به اردوی تیم ملی گفت: هیچ وقت دوست نداشتم در حاشیه باشم. اگر فدراسیون به افراد به عنوان مربی اعتقاد دارد، انتخاب ما باید اعتماد به همه باشد. انتخاب ما سلیقه ای نیست و کاملا فنی است. کادر فنی بهترین ها را انتخاب کرد. برخی فکر می کنند کات به معنای برش است که من با آن مخالفم. در رشته گروهی خط نداریم. باید از 18 بازی آسیایی 16 تا را به دنیا بیاورم. از 70 نفر دعوت شده به اردوی اول به 18 نفر رسیدیم. ما در قبال جامعه ورزشی مسئولیت داریم و به همین دلیل بهترین ها را از بین بهترین ها انتخاب می کنیم.

وی افزود: در دهه 70 که خودم بازی می کردم، همه دست های راست می توانستند در گوش راست بازی کنند، در این شرایط اگر دست مخالف دارید، نمی توانید پرخاشگر باشید و فقط گوش کنید. تعداد چپ دست هایی که مخالفت کردند محاسبه شد. این برای 70 نفر بود و بعد از اینکه همه قبول کردند و انقلاب شد. این اتفاق در تیم ملی هندبال بانوان افتاد و حالا بازیکنان چپ به تیم پیوستند. ما نمی توانیم دست چپ داشته باشیم. تیم. من باید چپ را به تیم بیاورم تا چپ بتواند کاری را که با دست راست شروع شده است کامل کند. ما به همه بازیکنان احترام می گذاریم، اما در هر پست به 2 بازیکن نیاز داریم.

وی ادامه داد: علاوه بر همه اینها سیاست فدراسیون جوانان است. ما حق نداریم در بازی های آسیایی و جوانانی که به آنها اعتماد ندارند ریسک کنیم، اما در دنیا جای ریسک وجود دارد. استفاده از آن در سنین پایین تر منطقی است. یک روز یک بازیکن برای یک مسابقه مهم است یک روز هیچ یک از بهترین ها نیست. ما محدودیت 16 نفر و فقط 16 نفر برای انتخاب داریم. امیدوارم به انتخاب ما ایمان داشته باشید. من به افتخار شما وارد این حاشیه می شوم. مربی انتخاب شده سلیقه شخصی نیست و تماما فنی است. هیچ مربی دشمن خودش نیست. بهترین در بین 16 نفر بود.

وی گفت: راضیه جانباز به مسابقات قهرمانی آسیا دعوت شد اما نیامد. شیدا فلاحی با خودش خداحافظی کرد. مکان ابدی نیست و تکامل وجود دارد. در تیم های ملی هم این اتفاق می افتد. من کاپیتان تیم ملی بودم. اگر ورزش عشق است، مربیگری وفاداری به عشق است. قسم خورده ام که دروغ نگویم. مربیان هرگز این ریسک را نمی کنند که بدترین ها را به تیم ملی دعوت کنند.

رزمگر درباره مربی تیم ملی اسپانیا، مانوئل مونتایا، گفت: «مدرسه لاتین که همان مدرسه است، به هندبال ما بسیار نزدیک است. با تجربه، یکی از نزدیک ترین مدارس به هندبال ما است. هندبال ما لهجه دارد و هرکس با لهجه خودش بازی می کند. ما به همین الگو نیاز داریم. الگوی مشابهی در مدارس لاتین وجود دارد و می تواند هندبال ایران را رشد دهد. فرناندز از زمانی که به ایران آمده با ما بوده است. حتی در تورنمنت اردن، زمانی که من برای مردن (به دلیل کرونا) تلاش می کردم، فرناندز از تیم ما حمایت کرد. باید بدانید که تجهیزات مربیگری تیم اوست. انشاالله با تمام وجود در مسابقات قهرمانی آسیا موفق باشید.

رزمگر درباره این اردوی آموزشی گفت: 36 روز در اردن در کرونا بودم. ما فقط دو اردو داشتیم و زمان کافی برای تمرین نداشتیم. برنامه ما دو برابر شد وقتی جایی برای ملاقات در آماده سازی نبود. فدراسیون خبرنگار بود اما به دلیل شرایط کرونا هیچ ایالتی را نپذیرفت. ما همچنین خبرنگار تیم های لیگ برتری هستیم، اما بازیکنان خودمان را نداریم. تیم آترزیا را با شرایط خاصی گرفتیم اما تمرین باشگاه با تیم ملی قابل مقایسه نیست. ما باید تیمی باشیم که چالش ایجاد کارایی لازم را داشته باشد.

مدیر فنی تیم ملی هندبال بانوان گفت: روزی که وارد تیم ملی شدم هنوز خیلی جوان بودم و در آن زمان با اختلاف فاحش شکست خوردیم. اما الان تیم مردان خیلی به تیم آسیایی نزدیک شده و تفاضل گل خیلی کم است. در تیم مردان، مشکل وجود داشت و کاهش یافت. در بخش بانوان هم همین اتفاق افتاد و با اختلاف کمی به ژاپن باختیم. امروز می توانم بگویم که وضعیت آسیا خوب است اما در جهان متفاوت است. هندبال برای اروپاست و ما اولین تجربه خود را داریم. ما نمی‌توانیم وضعیت بازیکنان اروپایی و ایرانی را که فرصت‌های یکسانی ندارند مقایسه کنیم، اما دختران ما با تمام تلاش خود می‌خواهند بهترین نتیجه را بگیرند.

رزمگر در پایان گفت: هندبال مادر سایر رشته ها در کشورهای پیشرفته است. هندبال یک بازی مدرسه ای است و هر مدرسه در کشور دیگری فلسفه خاص خود را دارد. به امید روزی که یک مدرسه فوتبال ایرانی داشته باشیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا