رتبه سوم گیلان در تولید مرغ/ جلوی گرانفروشی را می گیریم

گیلان | مرغ

رتبه سوم گیلان در تولید مرغ/ جلوی گرانفروشی را می گیریم

میجیک/گیلان رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سال گذشته از جایگاه پنجم کشور به رتبه سوم تولید مرغ رسیدیم، گفت: روزانه 530 تا 550 تن مرغ گرم در گیلان تولید می شود.

صالح محمدی در گفت وگو با میجیک، صنعت طیور را یکی از مهمترین فعالیت ها در حوزه کشاورزی و دامپروری در استان گیلان دانست و اظهار کرد: با توجه به مزیت های گیلان، سرمایه گذاری های خوبی انجام شده و مرغ پارسال. تولید از جایگاه پنجم استان افزایش یافته و به رتبه سوم کشوری رسیده ایم.

وی رویکرد جهاد کشاورزی را حمایت از سرمایه گذاران این صنعت دانست و افزود: مرغ یک پروتئین استراتژیک است و سهم زیادی در سفره ایرانیان دارد، از این رو این صنعت و سرمایه مهم شامل پرورش مرغ تخمگذار است. اجداد و کشتارگاه ها.. ما از آنها حمایت می کنیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به سهم 75 درصدی فعالیت زنجیره طیور افزود: برنامه ریزی جوجه ریزی، کشتار و توزیع در بازار به صورت منسجم انجام می شود و جای نگرانی نیست.

محمدی از تولید روزانه 530 تا 550 تن مرغ گرم در گیلان خبر داد و گفت: حدود 290 تن در استان توزیع و مابقی به استان های دیگر از جمله تهران و البرز ارسال می شود.

وی نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ گرم را 73 هزار تومان برای مصرف کنندگان دانست و خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت نرخ مصوب اهالی با شماره 124 تماس گرفته و به صورت هوشمند بررسی می شود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در این زمینه به ویژه در ایام تعطیل تخلفاتی صورت گرفته است، یادآور شد: با همکاری و مجازات سکوت پاسخگوی شکایات مردم هستیم و در مقابل گرانی می ایستیم تا اختلالی در کار ایجاد نشود. آی تی. آرامش بازار مرغ

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا