اقتصادی

رتبه اعتباری ترکیه صعود کرد

مودیز چشم انداز ترکیه را به مثبت تغییر داد و رتبه اعتباری B3 خود را تایید کرد.

به گزارش میجیک، موسسه رتبه بندی مودیز با اشاره به ترکیه گفت: نشانه هایی از تغییرات در پویایی تورم مشاهده می شود که نشان دهنده بهبود اعتبار و اثربخشی سیاست های پولی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: محرک اصلی تغییر چشم انداز به سمت مثبت، تغییر قاطع در سیاست های اقتصادی، به ویژه بازگشت به سیاست های پولی متعارف است که در صورت حفظ، چشم انداز کاهش عدم تعادل اصلی اقتصاد کلان ترکیه را بهبود می بخشد.

در این بیانیه آمده است: «در حالی که احتمال افزایش مجدد تورم در کوتاه مدت وجود دارد، نشانه هایی نیز وجود دارد که پویایی تورم شروع به تغییر کرده است که نشان دهنده بهبود اعتبار و اثربخشی سیاست پولی است».

وی گفت: “انقباض پولی همچنین چشم انداز کاهش عدم تعادل خارجی ترکیه و بازسازی ذخایر ارزی بانک مرکزی را بهبود می بخشد که هر دو آسیب پذیری کشور را در برابر شوک های خارجی کاهش می دهد.”

مودیز انتظار دارد کاهش کسری خارجی در سال 2024 شتاب بگیرد و کسری کل سال زیر 40 میلیارد دلار (3.3 درصد از تولید ناخالص داخلی) باشد.

این آژانس گفت: اگر سیاست پولی فعلی پس از انتخابات شهرداری های آتی و از طریق شواهدی مبنی بر کاهش رشد اقتصادی حفظ شود، این اطمینان را ایجاد می کند که تورم در نیمه دوم سال تعدیل شده و رشد اقتصاد کلان را تقویت می کند. ، شاید سفارش ترکیه را اضافه کند.

این سازمان اعلام کرد که به دلیل چشم انداز مثبت، یک اقدام رتبه بندی منفی بعید است.

مودیز رتبه اعتباری ترکیه را در 12 آگوست 2022 به B3 ارتقا داد و چشم انداز را به ثبات تغییر داد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا