راه حل خروج از تله سوخت، گران کردن بنزین نیست

راه حل خروج از تله سوخت، گران کردن بنزین نیست

وزیر صامت گفت: ما در دام سوخت گرفتار شده ایم و راه حل خروج از این تله نه افزایش قیمت بنزین، بلکه استفاده از برق برای خودروها است.

به گزارش میجیک، عباس علی آبادی در پنجمین رویداد دانش بنیان با محوریت بوم شناسی خودروهای برقی اظهار کرد: خودروهای برقی یک نیاز ملی و بین المللی و نیازی است که باید ادامه یابد.

وی افزود: در دام سوخت گرفتار شده ایم و راهکار فعلی افزایش قیمت بنزین عملی نیست. شاید بتوانیم قیمت بنزین را به تدریج بالا ببریم اما الان میانگین قیمت بنزین 2500 تا 3000 تومان است. وضعیت آلودگی شهرها نیز رو به افزایش است. بنابراین از نظر اقتصادی و زیست محیطی به بن بست رسیده ایم.

وزیر امنیت با بیان اینکه اکنون راه حل این مشکل خودروهای برقی است و شاید اما بعداً ممکن است راه حل های دیگری نیز وجود داشته باشد، اظهار داشت: وزارت امنیت آمادگی دارد قاطعانه از موضوع برقی شدن خودروها حمایت کند و به همه علما نیاز دارد. و دانشمندان برای ارائه یک راه حل کارآمد دست به کار شده اند. همچنین از همه دانشگاه ها می خواهیم وارد صحنه شوند. این حرکت مبتنی بر دانش و اقتصاد است و ما باید راه حل هایی مبتنی بر دانش پیدا کنیم، به امید اینکه خودروهای برقی ما به تمام دنیا صادر شود.

وی در پایان گفت: تولید به تنهایی مهم نیست بلکه تولید با ارزش افزوده مهم است. اصول، تولید گلوگاه و تولید با ارزش افزوده مهم هستند و باید تکنیک ها را تقویت کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا