مطالب میجیک

راه اندازی بانک اطلاعاتی ازدواج، طلاق و فرزندآوری در کشور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، رضا نیک بخش با بیان اینکه مشکل بانک اطلاعاتی با هدف دسترسی آسان مدیران به آخرین و دقیق ترین آمار و اطلاعات حوزه مربوطه از ابتدای شروع به کار در این مرکز مورد توجه بوده است، اظهار داشت: ، و اظهار داشت: خوشبختانه این امر با کمک و حمایت های خوبی انجام شد. ایده رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و توسعه اداری و تیم مدیریتی به واقعیت پیوسته است تا کنون 4 بانک اطلاعاتی راه اندازی شده و مدیران به راحتی می توانند به آنها دسترسی داشته باشند. آمار و اطلاعاتی که.

وی ادامه داد: یکی از این بانک ها بانک اطلاعات ازدواج و طلاق است که بر اساس داده های سازمان ثبت احوال استخراج شده و بر گروه سنی جوان (18 تا 35 سال) تمرکز دارد.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی تصریح کرد: در این پایگاه آمار ازدواج و طلاق در سراسر کشور درج شده است تا آمار جوانان با همه قابل مقایسه باشد. همچنین آمار ازدواج و طلاق بر اساس گروه های سنی مختلف، میانگین سن ازدواج و طلاق، اختلاف سنی زن و شوهر، طلاق بر اساس امید به زندگی، شاخص های ازدواج و طلاق و … دسته بندی شده است.

با بیان اینکه این اطلاعات از سال 92 تا 1400 در بانک اطلاعات ازدواج و طلاق موجود است، افزود: در این پایگاه می توان وضعیت ازدواج و طلاق را حتی بر اساس نقشه استان به استان و شهر به شهر مشاهده و مقایسه کرد. . و نمودار این آمار قابل مشاهده و مقایسه است.

نیک بخش ادامه داد: بانک اطلاعاتی دیگری که ایجاد شد، بانک اطلاعات اشتغال و بیکاری است. این بانک بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران گردآوری شده است و شامل آمار کل اشتغال و بیکاری کشور و آمار اشتغال و بیکاری جوانان به تفکیک استان است و علاوه بر مقایسه استان ها با استان ها، قابلیت مقایسه را نیز دارد. به عنوان مثال، سالانه نرخ بیکاری. در سال 1400 نسبت به سال 99 کاهش یافته است که جالب است.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی درباره بانک اطلاعات جمعیت نیز گفت: این بانک بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، بر اساس کل جمعیت و جمعیت جوان کشور به تفکیک استان قابل مشاهده است. ، شهر، روستا و جنسیت.

وی بانک اطلاعاتی پژوهشی را از دیگر پایگاه های راه اندازی شده در این مرکز عنوان کرد و گفت: در این بانک تمامی تحقیقات و تحقیقات توسط وزارت ورزش و جوانان انجام می شود، اعم از اینکه پروژه ملی باشد توسط وزارت ورزش و جوانان چه استانی باشد. به عنوان طرح استانی از سال 95 تکمیل شده است.

نیک بخش تصریح کرد: در این بانک جزئیات پروژه اعم از مجریان، شرکا، هزینه ها و چکیده پروژه ها در معرض دید مدیران است و در گام بعدی نیز در نظر داریم که عموم نیز می توانند به چکیده های پژوهشی دسترسی داشته باشند. با یک جستجوی ساده در اینترنت در صورت نیاز به کتابخانه وزارت ورزش و جوانان مراجعه و از این تحقیق استفاده نمایید.

به گزارش روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی از راه اندازی 4 پایگاه دیگر در آینده خبر داد و گفت: بانک اطلاعات سازمان های مردم نهاد جوانان، پایگاه آموزش. جوانان، پایگاه داده بچه داشتن با تمرکز بر جوانان و بانک اطلاعاتی از کرسی ها و تفاهم نامه های بین بین المللی ما روی این موضوع کار می کنیم که با همکاری حوزه مربوطه انجام می دهیم.

دکمه بازگشت به بالا