اقتصادی

راه‌اندازی مرکز تحقیقات پلی‌یورتان با هدف جذب نخبگان در ماهشهر/تامین نیازهای صنایع پایین‌دستی

مدیر ارتباط با صنعت و دانشگاه های پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی از راه اندازی مرکز تحقیقات پلی یورتان در پتروشیمی کارون خبر داد و گفت: تمرکز این مرکز جذب نخبگان و اساتید دانشگاه برای توسعه فناوری پلی یورتان در صنایع پایین دستی است. .

دکتر. سید محمد مهدی مرتضوی در گفت وگو با میجیک. وی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی را مرجع توسعه فناوری های مرتبط با پلیمر در کشور عنوان کرد و گفت: این پژوهشکده از 25 سال گذشته در حوزه تخصصی پلیمر و پتروشیمی و یکی از حوزه های تحقیقاتی فعالیت می کند. این پژوهشکده “پلی اورتان” می باشد.

وی با اشاره به راه اندازی گروه تحقیقاتی پلی یورتان در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی گفت: صنعت پلی یورتان صنعتی رو به رشد با حاشیه ارزش افزوده بالا است و یکی از چالش های صنعت پتروشیمی زنجیره ارزش است که متاسفانه در بسیاری از صنایع کشور مورد بی توجهی قرار گرفته است.

مرتضوی با اشاره به فعالیت گسترده یکی از شرکت های دانش بنیان در این زمینه، خاطرنشان کرد: این شرکت مواد اولیه صنعت مرتبط با پلی اورتان را تامین می کند و با ایده مدیرعامل این شرکت، مرکز تحقیقات پلی یورتان ایجاد می شود. . در ماهشهر ساکن شده است.

مدیر ارتباط با صنعت پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی راه اندازی این پژوهشگاه را پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این شرکت دانش بنیان و این پژوهشکده می داند و ادامه می دهد: دو قطب صنعت و این دانشگاه. . همکاری جهت ایجاد این مرکز تحقیقاتی صنعت پلی یورتان با هدف تربیت نیروهای متخصص. ایجاد فرصت های یادگیری برای اساتید جوان، ایجاد زمینه های تحقیقاتی برای دانشجویان دکتری و فوق دکتری و جذب نخبگان این صنعت.

مرتضوی ادامه داد: صنعت پایین دستی پلی یورتان که شامل صنایعی مانند کفش، خودروسازی، رنگ و روکش و مبلمان است در حال رشد است و به 200 هزار تن پلی اورتان در کشور و کشورهای منطقه نیاز دارد. و ایران یک مرکز پلی اورتان است که قادر به فعالیت و صادرات محصولات و دانش فنی است.

وی راه اندازی این مرکز تحقیقاتی را گامی مهم در راستای یکپارچگی روابط صنعتی با شرکت ها و دانشگاه های دانش بنیان دانست و گفت: اولین همایش تخصصی صنعت پلی یورتان در بهار سال 1402 تحت این حمایت برگزار می شود. شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی.

به گزارش میجیک، یکی از شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت پتروشیمی با پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران به عنوان سند همکاری راهبردی با این پژوهشکده تفاهم نامه امضا کرد. بر اساس این تفاهم نامه، مرکز «تحقیقات صنعتی پلی یورتان ایران» در پتروشیمی کارون ایجاد شده است.

با امضای این تفاهم نامه مقرر شد با همکاری کارون پتروکیمیا و وزارت نفت، حوزه تخصصی مرتبط با صنعت پلی یورتان در دانشگاه افتتاح شود تا کارشناسان صنعت پلی یورتان آموزش ببینند و در صنایع پایین دستی مورد استفاده قرار گیرند.

تهیه نقشه راه صنعت پلی یورتان، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و بومی سازی فناوری های مرتبط با صنعت پلی یورتان، ایجاد مکانیسم های ارتباطی مناسب برای ارتباط موثر با صنایع پایین دستی، هلدینگ خلیج فارس و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و … معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تلاش برای گرایش دانش و فناوری از محققان کشور به منظور به روز رسانی دانش روز و ایجاد نوآوری در صنعت پلی‌یورتان کشور، ایجاد سازوکارهای لازم برای استفاده مشترک از تجهیزات تحقیقاتی و تحقیقاتی و امکانات تحقیقاتی. موسسات و شرکت ها و همچنین ایجاد زیرساخت های نیمه صنعتی مناسب در پژوهشگاه ها و شرکت ها برای دستیابی به توسعه سبد محصولات پتروشیمی کارون از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا