مطالب میجیک

دو راهی بانوی پرتاب چکش بین کنکور و شرکت در جایزه بزرگ

مهدیه حكمتسارا گفت كه وی به مسابقات بزرگ دو و میدانی دعوت شده است ، اما این مربوط به امتحانات ورودی ملی است.

به گزارش میجیک ، مهدیه حكمتسارا یكی از ورزشكاران پیست و میدانی است كه برای پرتاب چکش تلاش می كند و در صورت حمایت ، می تواند ایران را در عرصه بین المللی مغرور كند. این جوان 18 ساله هیچ اسپانسر مالی خاصی ندارد و هزینه های آموزش بیشتری را می پردازد و از مسئولان ورزش می خواهد تا حمایت بیشتری را انجام دهند.

حكمتسارا در مورد چگونگی شروع ورزش و منتخب ورزش به میجیک گفت: “من از سن 9 سالگی وارد ورزش شدم و اولین دوره مسابقات شامل هفت ملی پوش سنگ است. یک زن در جستجوی استعداد برای مسیر انتخابی بود و من باید وزن را در نظر بگیرم.” بعد از آن 6 سال در وزن کار کردم ، اما بعد با آقای بختیاری آشنا شدم و او می دانست که بهتر است چکش را پرتاب کنم ، بنابراین حدود 6 ماه روی چکش کار کردم ، اما تسلیم شدم و 6 ماه بعد برگشتم. به طور کلی ، من الان سه سال است که روی این ماده کار می کنم. من همچنین رکورد خوبی تعیین کردم و یکی از سه زن برتر شدم.

وی گفت: “در ری ، من فقط در ورزش کار می کنم ، بنابراین مقامات شهری هر باشگاهی را که می خواهم آموزش دهند را فعال می کنند.” او به دلیل تعطیلی یک مجموعه ورزشی به من اجازه تصادف نداد.

حكمتسارا با بیان اینکه اولین هدف وی پیروزی در آسیا است ، افزود: هدف دیگر من پیروزی در مسابقات قهرمانی جهان و شرکت در المپیک است. البته در جاده نیز مشکلی داشتم که یکی از مسافت خانه و زمین آموزش بود. خانه من نزدیک فرودگاه امام است و برای رسیدن به تمرین حدود یک ساعت و نیم زمان می برد که بسیار مشکل است. از طرف دیگر ، دویدن نیاز به پول دارد و من خودم آن را تهیه می کنم ، به غیر از کمک های مالی از شهرداری های گاه به گاه و ذینفعان. فدراسیون همچنین در طول مسابقات و اردوها از حمایت بیشتری می کند ، بنابراین اوضاع دشوار است ، اما از آنجا که من این رشته را انتخاب کرده ام و کنجکاو هستم ، ادامه خواهم داد.

وی به همزمانی مسابقات گرندپری و کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: من همزمان با مسابقات گرندپری آزمون ورودی دارم. اگرچه من ورزش را ترجیح می دهم ، اگر امتحان ورودی را قبول نکنم ، یک ساله خواهم شد. به عنوان یک انتخاب دشوار ، امیدوارم که آزمون ورودی دیر شود.

حکمتسارا در پایان گفت: از مسئولان می خواهم که کمک بیشتری کنند زیرا خانواده وی اکنون 9 سال را سپری کرده است. حتی به مربی من هم دستمزدی پرداخت نمی شود اما من به مسئولان احتیاج دارم.

آخرین پیام

دکمه بازگشت به بالا