مطالب میجیک

دو برد و یک باخت دختران شطرنج باز ایران در جام ملت‌های آسیا/ شکست غیرمنتظره مقابل فیلیپین

تیم شطرنج دختران ایران در روز دوم جام ملت های آسیا 2020 دو پیروزی و یک شکست کسب کرد.

به گزارش میجیک ، تیم شطرنج دختران ایران در روز دوم جام ملت های آسیا 2020 با سه حریف روبرو شد و در دور چهارم این رقابت ها ، تیم ملی شطرنج ایران با نتیجه 3.5 بر تیم قزاقستان غلبه کرد. در این مسابقه سه زن شطرنج ایران پیروز شدند و فقط آناهیتا زاهدی فر حاضر به بازی شد.
در پنجمین دوره این مسابقات ، ایران به مصاف اندونزی می رود و تیم ملی ایران می تواند با نتیجه سه بر یک شانس دوم پیروزی در این مسابقات را از پیش رو بردارد. در این مسابقه دو شطرنج باز ایرانی با تساوی موافقت کردند. در این دیدار سارا سادات خادم الشریعه و مبینا علی نسب بازی کردند.
اما در نیمه آخر روز دوم این رقابت ها تیم ملی ایران با نتیجه عجیب 2.5 بر 1.5 مقابل فیلیپین شکست خورد. این شکست در حالی رقم خورد که دختران شطرنج ایران در دورهای اول تا پنجم مسابقات شکست نخوردند. حتی در مرحله سوم نیز تیم ملی می تواند تیم هند (که به عنوان اولین شانس قهرمانی شناخته می شود) را شکست دهد ، اما شکست دختران ایرانی مقابل فیلیپین باعث شد تیم ملی باند پیروزی را بشکند. در این مسابقه سرخادم الشریعه و مطهره اسدی باختند و آنوشا مهدیان به تساوی رسید. تنها برنده این مسابقه مبینا علی نسب است.
با این نتایج ، ایران مقام نخست فیلیپین را بدست آورد و در این مسابقات مقام سوم را کسب کرد.
به دلیل شیوع تاجگذاری و توصیه پزشک برای ماندن در خانه ، تصمیم گرفت جام ملت های آسیا را در سال 2020 ، دو گروه زن و مرد آنلاین برگزار کند. این مسابقات از 10 اکتبر (10 آنلاین) با حضور 38 تیم در بخش مردان و 32 تیم در گروه زنان ادامه دارد.
بانوان ایرانی که ششمین شانس پیروزی در این مسابقات هستند ، با ترکیب سارا سادات خادم الشریعه ، مبینا علی نسب ، انوشا مهدیان ، آناهیتا زاهدی فر و مطهره اسدی در این مسابقات شرکت کردند.

تیم قدرتمند چین در این رقابت ها حضور نداشت و با این شرایط ، هند اولین شانس پیروزی در مسابقات در بخش های زنان و مردان در نظر گرفته شد.

در نهایت به برندگان مسابقه گواهینامه و مدال طلا ، نقره و مس اهدا می شود. همچنین یک جایزه 20000 دلاری برای این مسابقه در نظر گرفته شد.

آخرین پیام

دکمه بازگشت به بالا