مطالب عمومی

دولت سیزدهم قدرت برخورد با تهاجم شرکت های خارجی دخانی را دارد؟ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سال گذشته و با آغاز به کار دولت سیزدهم، مبارزه با مفاسد اقتصادی و مافیا صنایع مختلف در کشور بیش از گذشته جدی شده اند و عزم شخصی رئیس جمهور در مبارزه با فساد بیش از هر عنصر دیگری تعیین کننده بوده و خواهد بود.

صنعت دخانیات کشور که با قدمتی نزدیک به 100 سال یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین صنایع کشور است و به دلیل مخاطبان متنوع و زیاد، حتی در کمپین های مدنی و ضد استکباری نیز نقش آفرینی کرده است. ایرانیان مانند فتوای منع مصرف دخانیات یکی از صنایعی است که در سال گذشته و با تغییرات مدیریتی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بررسی های بیشتری را تجربه کرده است.

شرکت دخانیات ایران که به نماد این صنعت تبدیل شده است، تا حدود 10 سال پیش پیشرو در تولید و مصرف دخانیات در ایران بود، حتی مشهورترین شرکت های خارجی در جهان نیز باید زیر نظر این حاکمیت فعالیت می کردند. شرکتی برای ورود به بازار مهم و استراتژیک این کشور قبلاً این کار را انجام می‌دادند، اما از سال 1390 و در سایه سیاست خصوصی‌سازی، این شرکت تغییر لایه داد. مادرید خاکسترآنها همچنین اختیار تنظیم و نظارت بر عملکرد شرکت های خارجی را از دست می دهند. این اتفاق اگر با آینده نگری مناسب مدیریتی رخ داده باشد باعث وضعیت فعلی این صنعت در کشور نمی شود.

مدیرعامل سابق شرکت دخانیات ایران که با واگذاری اکثریت سهام مدیریتی شرکت به صندوق بازنشستگی فولاد کشور در اردیبهشت ماه 1400 در آخرین سال مدیریتی و پس از سه سال از سوی این صندوق انتخاب شد. فرمان این شرکت در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها ضمن استدلال به وضعیت فعلی بازار و وضعیت این صنعت پس از خصوصی سازی، سهم شرکت های خارجی مستقر در ایران از بازار سیگار را بیش از 70 درصد اعلام کرد. پس از روی کار آمدن مدیرعامل جدید شرکت دخانیات ایران، شکایات و اعتراضات در دولت سیزدهم شدت گرفت. شیخان در هفته اول کار خود در جلسه معارفه یکی از مدیران این شرکت ظن فساد را افشا کرد. نظام با حمایت چند نماینده و وزیر وقت گرفته شد می توان گرفته شده است. در بخشی از بیانات خود در این دیدار در خصوص حضور رئیس جمهور سابق در مراسم افتتاحیه اولیه توتون یکی از شرکت های خارجی در یکی از استان ها با تعجب این موضوع را با وجود همین ظرفیت در خطوط داخلی استان گیلان جای سوال دانست.

اما بعد از یک سال روی آنها کارآمد هستند به نظر می رسد دولت سیزدهم همچنان در شبکه حمایت از برندهای خارجی فعال است. سال گذشته که بودجه 1401 تصویب شد، یکی از عجیب ترین اتفاقات برای حمایت از این برند رخ داد. تا اینکه باعث اعتراض برخی نمایندگان شد. زمانی که دولت قصد دارد مالیات سیگار را افزایش دهد، در اتفاقی عجیب، طرح حذف این افزایش در مجلس مطرح شد و رای آورد و برخی از نمایندگان از جمله نمایندگان تهران به این موضوع اعتراض کردند. مجتبی رضاها نماینده تهران در جلسه علنی 16 اسفند سال گذشته گفت که این رای خواهش كردن این کار بر اساس اطلاعات غلط انجام می شود و عامل رفع عوارض «مافیای تنباکو» تلقی می شود.

اما این تنها بخشی از قانون برندهای خارجی در صنعت دخانیات در کشور است. امروزه در هر نقطه از کشور در تمامی مغازه های مجاز فروش محصولات دخانی، ویترین های رنگارنگ برندهای خارجی را می بینید که مشتریان را به استفاده از محصولات خود تشویق می کند و البته در بسیاری از موارد برخلاف قانون منع تبلیغ محصولات دخانی. ، همچنین محصولات جدید را در تبلیغات فضایی ویژه برای فروشگاه ها معرفی می کنند.

اخیراً تبلیغ نام این شرکت فراتر از مغازه‌های خصوصی و خرده‌فروشی‌ها و مجتمع‌های دولتی مانند فرودگاه‌های بین‌المللی است. بین المللی امام خمینی نیز در جهت ارتقاء و تقویت شرکت گامی رو به جلو برداشته است. تصویری که در زیر مشاهده می کنید مربوط به آگهی تبلیغاتی با لوگوی یکی از شرکت های مسلط بر صنعت دخانیات کشور است که در اتاق سیگار فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تبلیغ می شود. زمانی که فرودگاه بین اللملی در کشورهای مختلف به دلیل تردد گردشگران خارجی، شکوه تبلیغات و ارتقای توانمندی های داخلی در حوزه های مختلف، اما در کمال تعجب برندهای خارجی در استفاده از فرصت های تبلیغاتی در فضا موفق ترند. به این معنا که.

آیا دولت سیزدهم قدرت مقابله با هجوم شرکت های دخانیات خارجی را دارد؟

آنچه او دید، این کشور کاملاً مستعمره شد آه تو از خارج از مرز قرار می گیرد. حمله ای که توسط یک نفوذگر داخلی انجام می شود خاکستر تمام خواهد شد. یک روز نفوذی های داخلی زمینه تحریم های خارجی را فراهم می کنند و روز دیگر زمینه چین را برای تحریم های داخلی ایجاد می کنند. فساد ناشی از نفوذ دشمنان در کشور باید کنار گذاشته شود خواهش كردن او اراده ملی را با کمک و حمایت مقامات ارشد دولتی تضعیف کرد. از روی حمایت کنید آنها کارآمد هستند دولت سیزدهم بارقه های امیدی در حال شکل گیری داشت، اما هنوز قدرت کافی برای مبارزه با این جنگ را نداشت.

دکمه بازگشت به بالا