مطالب میجیک

دوستی دختر و پسر لزوماً منجر به ازدواج نمی‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، برنامه «چراغ» شبکه پنج سیما این هفته میزبان ندا نبوی طباطبایی ، از بانوان نخبه کشورمان و حقوقدانان بنیادگرا در قوه قضائیه ، نویسنده چندین کتاب و مقاله در زمینه حقوق با 20 سال سابقه تدریس بود. در دانشگاه.

طباطبایی با اشاره به دو بعد مادی و معنوی وجود انسان یا به عبارتی بعد علمی و بعد بالاتر وجودی انسان می گوید: انسان موجودی پیچیده است و ابعاد مادی برابر میل ، غریزه و هوا است. نفس کشیدن به عنوان یک انسان و در خط مقدم ابعاد بالاتر ، معنوی و الهی است؛ اگر توجه و تمرکز فقط به ابعاد مادی و فیزیکی باشد و عقل سلیم و طبیعت بر وجود انسان مسلط باشد ، دچار بحران بی نظمی و هویت می شوند. بحران هویت ، که در واقع به دلیل تضاد بین عقل و طبیعت و ابعاد وجودی انسان وجود دارد ، دوره زمانی خاصی ندارد و می تواند در هر سنی رخ دهد. اگر انسانها ارزشهای وجودی خود ، استعدادهای ذاتی و درونی خود را ندانند و بر خود آگاه و متمرکز باشند ، پس تمایل به ابعاد دارند. مهمترین دلایل نیازهای جوانان ، از جمله میل به تنوع و تمایل به ظاهر است. اگر خواسته ها و خواسته های جوانان در مسیر صحیح باشد ، می تواند مفید باشد. به عنوان مثال ، تمایل به دیده شدن در زمینه های آموزشی و علمی.

او ادعا می کند: نگرش ها و دیدگاه های انسان او را کارکردی می کند. اگر افکار او اشتباه باشد ، اعمال و اعمال او نیز درست خواهد بود. محیط آموزشی و رسانه ها نقش مهمی در افزایش آگاهی ، ایجاد بینش و نگرش مناسب نسبت به زندگی خانوادگی دارند. ما در دانشگاه با افراد مجرد و در زمینه حمایت و دعوا با افراد متاهل هستیم روبه ما هستیم. wujude گیری روابط نامناسب بین افراد به عنوان روابط عادی شروع می شود. مانند تبادل جزوات و ابعاد ادامه دهید و به دنیای مجازی و غیره برسید. انسانها باید روابط خود را با دیگران مدیریت کنند و برای خود خط قرمز داشته باشند. تعامل اجتماعی در هر محیطی ضروری است و اجتناب ناپذیر است ، اما فقط باید توسط افراد مناسب مدیریت شود. به عنوان مثال ، دختری وجود دارد که در دانشگاه با پسری دوست بوده و عکس ها با هم مطابقت ندارند. پس از مدتی ، پسر دختر را تهدید می کند اگر اگر او به درخواست او پاسخ نمی داد ، عکس خود را برای والدینش ارسال می کرد یا در فضای مجازی منتشر می کرد و به همین دلیل مورد آزار و اذیت قرار گرفت ، اما او به مرکز مشاوره رفت و مشکلی ایجاد کرد ، و از آنجا که طبق قانون انتشار خصوصی عکس در فضای مجازی جرم محسوب می شود. دانشگاه در حال کار و حل مشکل است.

طباطبایی هشدار می دهد: در بسیاری از موارد ، پسران با دختران با هدف گذراندن وقت ، دوستی و سرگرمی رابطه برقرار می کنند. واقعیت این است که یک دختر با یک پسر با هزار خواسته دوست می شود ، اما یک پسر با یک دختر با هزار خواسته دوست می شود. این نشان می دهد که دوستی بین دختر و پسر لزوماً منجر به ازدواج نمی شود. بنابراین ، روابط باید منطقی و منطقی مدیریت شود ، به ویژه برای دختران آسیب پذیرتر. به عنوان مثال ، او پسر زنی است که پسرش را پس از دو سال دوستی رها کرد ، این دختر بسیار صدمه دیده بود. او از افسردگی و مشکلات روحی رنج می برد و حتی خودکشی می کرد. یعنی حتی از نظر روانی ، دختران بیشتر مورد سوء استفاده قرار می گیرند. بنابراین ، بخش مدیریت روابط و کنترل احساسات و احساسات توسط دختران باید انجام شود. به عنوان مثال ، موردی داریم که در یکی از شهرهای اطراف تهران زنی وجود دارد که ازدواج کرده و بچه دارد و دانشجو است. در بازگشت ، یکی از همکلاسی هایش او را راهنمایی کرد. کم کم مانند زمانی که آنها بعد از کلاس ، پیست های اسکی و رستوران ها بیرون می روند یا حتی در تابستان که کلاس ندارند ، این رابطه ادامه می یابد. این زمانی است که یک رابطه عادی از ابتدا شکل می گیرد و به دلیل نادیده گرفتن اصول و محدودیت ها ، رابطه به تدریج رشد می کند و مشکل ساز می شود. شوهر زن ، که می دانست طلاق گرفته است ، بنابراین مرکز خانواده شد ، که اساسی ترین نهاد برای هر خانواده است و خطرناک شد.

در بسیاری از موارد ، پسران با دختران رابطه دارند تا از وقت ، دوستی و لذت آنها استفاده کنند. واقعیت این است که یک دختر با یک پسر با هزار خواسته دوست می شود ، اما یک پسر با یک دختر با هزار خواسته دوست می شود. این نشان می دهد که دوستی بین دختر و پسر لزوماً منجر به ازدواج نمی شود

طباطبایی در پاسخ به یکی از سوالات برنامه توضیح می دهد: معیارهای زیبایی چیست؟ و چگونه باید بر اساس زیبایی بنا شود؟ آیا حفظ کرامت انسانی یک زن با حفظ لباس مناسب و رعایت استانداردهای اخلاقی بهتر است تا تلاش برای جلب توجه با آرایش و ظاهر او؟ تمام ی انسانها دارای استعدادهای طبیعی زیادی هستند ، اما برخی ممکن است اطلاعات زیادی در مورد علم خود نداشته باشند. بنابراین ، برخی افراد ساده ترین راه را پیدا می کنند تب و آنها زیبایی ظاهر را انتخاب کردند ، آنها انتخاب کردند. لازم به ذکر است که احکام اسلامی به نفع بشر است. به عنوان مثال ، در خانه قوانین خاصی برای لباس زنانه با زیورآلات و آرایش وجود دارد ، اما در جامعه از جهات دیگر ، مانند لباس و لباسی که در خانه دوست دارند در جامعه مناسب نیست یا به عنوان مثال پوشیدن کفش عروسی. نمی توانید وارد کوه شوید هر انسانی در انتخاب خود مختار است و آزاد است. در سبک زندگی غربی ، آزادی به معنای پیروی از خواسته ها و غرایز بدن و ابعاد مادی است. به عنوان مثال ، جوانان می گویند من می خواهم این را بخورم ، می خواهم این کار را انجام دهم ، اما از نظر مکاتب اسلامی ، آزادی یک مفهوم مقدس است و آزادی واقعی بندگی خداست. اکنون ، کسانی که خدا را نمی پرستند ، یا بردگان خدا هستند ، یا بردگان شیطان هستند ، که قسم خورده اند مردم را فریب دهند ، و مورد سوم این است که برده شهوات خود باشند. همه انسانها بی گناه نیستند و همه افراد دچار آسیب و آزار و اذیت می شوند و اگر بخواهیم خود و جامعه را اصلاح کنیم ، باید تقوا درونی و خودکنترلی در همه وجود داشته باشد و محیط جامعه باید بازسازی شود. اگر قلب می خواهد پاک باشد ، رفتار نیز باید درست باشد. ما همچنین می توانیم در قرآن ببینیم که ایمان و اعمال صالح یکسان خواهند بود. اند از این رو ، داشتن قلب پاک نه تنها ضروری است خوب به عنوان مثال ، یک مرد نمی تواند به همسرش بگوید که من فقط دوستت دارم و سپس با زن دیگری رابطه داشته باشی. این برای زنان غیرقابل قبول است. زیرا کلمات و آداب مردان در زمینه پوشاک یکسان نیست.

شایان ذکر است برنامه تلویزیونی چراغ برای فصل سوم روزهای یکشنبه و سه شنبه حوالی ساعت 21 از شبکه 5 سیما پخش می شود و چالش های هفتگی را مورد بحث قرار می دهد و نظرسنجی های هفتگی را انجام می دهد. @ cheragh_tv5 را در دنیای مجازی دنبال کنید. برای مشاهده برنامه این هفته ، می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

دکمه بازگشت به بالا