مطالب میجیک

دورکاری مادران شاغل؛ از حرف تا عمل/قانونی که تصویب شد اما اجرا نه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین؛ گروه جامعه_ فاطمه میرزا جعفری: ما در عصری زندگی می کنیم که فقط برای مردان و زنان کار نمی کند دوش مردان مشغول کار و کار در بازار کار برای حل مشکلات اقتصادی هستند و الان بیست و سه ماه است که با همه می گذرد. گیر ویروس کرونا ابعاد جدیدی در دنیای کار پیدا کرده است. پس از شیوع کووید 19، یکی از تغییراتی که در ساختار اجتماعی کشورمان رخ داد، مخابرات کارکنان نهادها و ادارات بود. اگرچه بسیاری از جزر و مد و بسیاری از مؤسسات فاقد زیرساخت هستند، اما به تدریج پذیرش و تغییر شغل افراد بسیار آسان است.

قانون کار در منزل به استناد اصل 138 قانون اساسی که با هدف افزایش بهره وری و کاهش تردد کارکنان به تصویب رسیده در 7 تیرماه 1388 به تصویب کمیسیون اجتماعی و دولت الکترونیک رسید. اساسا بر اساس این قانون کلیه افراد شاغل در مؤسسات و ادارات مختلف اعم از زن و مرد از حق بهره مندی از مخابرات برخوردارند.

قوانین دورکاری را در آستانه حذف کنید تحویل ششم ویروس کرونا
دورکاری تقریباً طولانی نیست ها در آستانه آمدن امواج ششم کرونا از دولت سلب شده است. این مشکل برای بسیاری از کارمندان است، زیرا روند واکسیناسیون هنوز کامل نشده است و بسیاری از کارکنان ما زنانی هستند که کودکان خردسال دارند و بسیار نگران هستند و تظاهرکنندگان اصلی قرار است مخابرات را قطع کنند، اما از اخراج شدن می ترسند. از دست دادن شغل اصراری بر اجرای این قانون ندارد.

با وجود اخبار بازگشایی بسیاری از مراکز و مدارس پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند، اما تاکنون خبری مبنی بر بازگشایی مهدکودک منتشر نشده است. نکات بهداشتی؛ همه اینها باعث سردرگمی مادران شاغل شده است. این موضوع باید توسط مسئولان رسیدگی شود.

توسط سازمان اداری و کارگری؛ با وجود اینکه بخشنامه مخابرات در دوران کرونا لغو شده بود، اما همچنان بر اساس مصوبه هیأت وزیران در سال 1389 مانند آینده، این موسسه با صلاحدید خود توانست نحوه دورکاری و حضور کارکنان در اداره را تعیین کند. بخشنامه‌های حضور کارکنان در منطقه، در رنگ‌های متنوعی تدوین و صادر می‌شود که نه تنها مختص بیماری‌های عروق کرونا ویروس است، بلکه موضوعاتی مانند آلودگی هوا را نیز پوشش می‌دهد.

تقریباً از آبان ماه 1395 بر اساس اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی بخشنامه مخابرات و حضور کارکنان ادارات در زمان شیوع کرونا در مناطق زرد، نارنجی و قرمز؛ اما این قانون چند روزی است که لغو شده است!
اما به درخواست انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مادرانی که با کودکان زیر شش سال کار می کنند همچنان از قوانین مخابراتی بهره مند می شوند. لذا با توجه به این درخواست نامه ای به رئیس سازمان استخدامی کشور در خصوص مجوز استفاده از دورکاری به شماره 42573 مورخ 08/12/1300 وجود دارد.

در این نامه آمده است که با توجه به اولویت‌های دورکاری زنان کارمند دارای فرزند خردسال، بر اساس تبصره‌های ماده ۴ آیین‌نامه مخابرات شماره ۴. 76481/44726 مورخ 1389/07/04 با موضوع: «در صورت وجود چند کارمند متقاضی واجد شرایط دورکاری، مادران باردار یا کودکان زیر شش سال و افراد دارای معلولیت در اولویت خواهند بود.

مادر شاغل دورکاری;  از کلمات گرفته تا اعمال/اعمالی که تصویب شده اما اجرا نشده است

مادران کودکان زیر 6 سال ممکن است دورکار باشند، اما هیچ دستورالعملی برای مدرسه ابتدایی وجود ندارد
اما سعید صدرائیان، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، پس از لغو قوانین مخابراتی و مخابراتی برای مادران شاغل با کودکان زیر شش سال، توضیح داد: «نظریه اعلام شده و سازمان های اداری و کارگری چیزی صادر نکرده اند. دستورالعمل در این زمینه و هنوز به آژانس اطلاع نداده است.» البته به گفته صدرائیان، با توجه به وضعیت خاص مادران زیر شش سال و غیرفعال در برخی مهدکودک ها، این مادران بر اساس قانون مخابرات 1389 در اولویت مخابرات قرار دارند و نهادها باید به این مهم توجه کنند. برای کودکان دبستانی استثنایی وجود ندارد.

قوانین باید برای همه مادران اعمال شود
نیاز کودکان به حضور در کنار مادران در طول سال تحصیلی بسیار مهم است و هیچکس نمی تواند این واقعیت را کتمان کند که اطلاعات و درس های منتقل شده از معلمان به دانش آموزان با تلاش مادران در ذهن کودکان باقی می ماند. بنابراین با توجه به اینکه در عصری زندگی می کنیم که انواع وسایل ارتباطی در دسترس است، مجموعه ای که می تواند شرایط دورکاری را برای مادران فراهم کند اما طوری عمل نمی کند که انگار جلوی رشد و پویایی کشور را گرفته است.

به گفته معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، دورکاری جنبه کلی دارد و اعمال این قانون مخابرات برای زنان دارای فرزند دبستانی یا متوسطه و همچنین افراد فاقد فرزند منعی ندارد و این مصوبه جاری است. به همه. افرادی که مایل به کار از راه دور هستند می توانند از این بخشنامه استفاده کنند، حتی کسانی که فرزندی ندارند و اولویت فقط با افراد دارای معلولیت، زنان باردار یا مادران دارای فرزند زیر 6 سال است و محدودیتی در آن وجود ندارد. استفاده کنید. مادرانی که فرزندان دبستانی یا راهنمایی دارند. .

در حال حاضر استراتژی استفاده از سازمان های اداری و استخدامی از مصوبه سال 89 بسیار خوب است، البته مدیری که با توجه به شرایط کاری هر اداره یا سازمانی میزان حضور یا دورکاری را تعیین می کند، همین وضعیت را دارد. در دوران کرونا و دورکاری دایره ای. سال ها می گذرد و انتظار می رود در صورت امکان دورکاری و آسیب نرسیدن به کیفیت کار، همکاری های لازم صورت گیرد چرا که این امر به دلیل آرامش روحی و روانی باعث افزایش راندمان کاری می شود. در مادر با فرزند

دکمه بازگشت به بالا