مطالب میجیک

دهقانی: اگر دختران هندبال تجربه بیشتری داشتند گینه و تونس را می‌بردیم

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال گفت: اگر دختران ما تجربه کافی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان داشته باشند می توانیم گینه و تونس را ببریم زیرا تفاوت چندانی با آن تیم ها نداریم.

افشانا دهقانی در گفت وگو با میجیک، درباره نتایج پیگیری های کمیته ملی المپیک برای اعزام تیم ملی هندبال بانوان به بازی همبستگی کشورهای اسلامی گفت. نتایج ممکن است در روزهای آینده اعلام شود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال درباره عملکرد تیم ملی دختران ایران در مسابقات جهانی اسلونی گفت: دختران ما برای اولین بار در این سطح از مسابقات شرکت کردند که بسیار موفق بود. 32 تیم از بهترین تیم های جهان در این مسابقات حضور داشتند. گینه، تونس و سوئد در این مسابقات هم تیمی هستند. سوئد قهرمان این دوره از مسابقات و تیمی قدرتمند مقابل تیم ملی کشورمان بود که دختران ایرانی بازی خوبی را مقابل آن به نمایش گذاشتند. تونس سالها تجربه دوم یا سوم آفریقا را دارد و تیم خوبی است.

وی سپس گفت: می توانیم در گینه که تیمی به اندازه خودمان است برنامه ریزی کنیم. البته گینه تیم ضعیفی نیست اما دختران ایرانی می توانند با این تیم رقابت کنند و نتیجه بگیرند. به هر حال دختران ما مقابل گینه مساوی کردند و با اختلاف کمی مقابل تونس شکست خوردند. مطمئنم اگر بازیکنان ما تجربه کافی داشته باشند می توانیم گینه و تونس را ببریم چون هیچ تفاوتی با آن تیم نداریم. تیم ایران با تفاضل گل بهتر نسبت به گینه در رده سوم گروه قرار گرفت و به جام ریاست جمهوری راه یافت.

دهقانی گفت: در جام ریاست جمهوری با هند، اسلواکی و مکزیک بازی کردیم. هند با قهرمانی تیم ملی ایران قهرمان آسیا در قزاقستان شد و با همین ترکیب و دانش به این مسابقات آمد. شاید بازیکنان به دلیل بازی سخت دور گروهی از نظر بدنی قوی نبودند، توانستند هند را پیشاپیش ببرند اما در ثانیه های آخر با گل های مختلف مغلوب هند شدند. ما امیدواریم هند را ببریم زیرا تیم ملی واقعا می تواند. من از بازی های تدارکاتی نمی ترسم و تجربه کمی از دست دادن ما مقابل هند دارم. می توانم بگویم هند این مسابقه را با شانس برد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال گفت: اسلواکی دیگر حریف تیم ملی در جام ریاست جمهوری است که با بدشانسی به این مرحله رسید. اسلواکی از نظر اندازه و تجربه تیم قدرتمندی است. مدیر فنی تیم ملی در این دیدار از نظر بدنی ضعیف بود و به بیمارستان منتقل شد. این اتفاق یک شک بزرگ برای بازیکنان است. در نیمه اول اختلاف من بیشتر شد اما بازیکنان بازی را کنار هم گذاشتند و نگذاشتند اختلاف بیشتر شود تا قدرت تیم ایران در مسابقه قبل از اینکه زیر سوال برود.

دهقانی در پایان گفت: تیم جوانان از 8 تا 18 مردادماه به مسابقات جهانی که در مقدونیه شمالی برگزار می شود، می رود. اردوی جوانان از 23 تیرماه آغاز می شود و تا زمان تحویل اردوی منسجمی خواهد داشت. انشالله که جبران کند به جوانان.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا