اقتصادی

دلیل معطلی کارت‌های سوخت در پست چیست؟

برای تحویل کارت BBM به ساکنان، دو بار در محل سکونت خود ویزیت می شوند، اما در صورت عدم حضور به آنها اطلاع داده می شود که برای دریافت کارت BBM به اداره پست مراجعه کنند.

به گزارش میجیک، چند روز پیش اعلام شد که کارت سوخت رانندگان جمع آوری شد و نمایندگان مجلس با مصوبه حداقل 90 درصد خودروهای بنزینی و 95 درصد خودروهای بنزینی، وزارت نفت را موظف کردند. خودروهای نفت و گاز فقط از کارت سوخت خودرو استفاده می کنند

به عبارت دیگر از پایان شهریور ماه سال جاری استفاده از کارت BBM شخصی به جای کارت پمپ بنزین رایگان الزامی است، لذا مسئولان در این خصوص از عموم مردم می خواهند که از کارت BBM شخصی خود استفاده و در هنگام مراجعه آن را ارائه دهند. .

این زمانی است که برخی از دارندگان خودرو کارت سوخت ندارند. او گفت پارسال برای کارت BBM ثبت نام کرده است اما هنوز کارت BBM را دریافت نکرده است. در این زمینه مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: کارت سوخت تمامی متقاضیان مراجعه کننده به کلانتری +10 در سال 1401 صادر شده است اما برخی از کارت ها در مسیر پستی با مشکل مواجه شدند.

محمد صادقی – مدیر سامانه هوشمند سوخت – در این زمینه اعلام کرد که در حال حاضر نزدیک به 400 هزار کارت سوخت در کیوسک ها در انتظار دریافت توسط مردم است. برخی از اهالی به باجه انتظار شرکت ملی پست مراجعه کردند و گفتند که در هنگام مراجعه پلاک در کارتی که دریافت کرده اند ثبت نشده است و مشکل باعث شده تا ساکنان چندین ماه برای دریافت کارت سوخت منتظر بمانند.

اما مشکلات دیگری نیز در این فرآیند وجود دارد. به عنوان مثال، پیک ها و عوامل شرکت پست، کارت BBM را به منزل متقاضی می برند، اما به دلیل نبودن آن، کارت مجبور به عودت می شود. به گفته مدیر سامانه هوشمند سوخت یکی از راهکارها این است که متقاضی کدپستی +10 کلانتری را به آدرس tracking.post.ir در سامانه رهگیری پستی وارد کند. با این کار آدرس پستی را می گیرند که کارت BBM در آن نگهداری می شود. این آدرس همچنین با وارد کردن مشخصات خودرو در سامانه scs.niopdc.ir و همچنین سامانه ای به دست می آید که به کاربران امکان می دهد از آدرس محل نگهداری کارت سوخت مفقود شده در پمپ بنزین مطلع شوند.

اما دلیل تاخیر حدود 410 هزار کارت BBM در شرکت ملی پست چیست؟ محمود لیایی – مدیرکل شرکت ملی پست – از متقاضیان خواست برای دریافت کارت سوخت به باجه انتظار مراجعه کنند. وی گفت: در این خصوص دو بار به محل سکونت اهالی مراجعه کرده است اما چون کسی نبود به او پیغام داده که باید به اداره پست مراجعه کند و رسید بدهد و کارت BBM را بگیرد و ارسال کند.

لیایی افزود: توصیه به شهروندان، اگر کارت فقط برای مدت معینی در باجه انتظار در انتظار گیرنده است، عجله کنند و کارت را به شرکت پخش و پالایش نفت پس ندهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا