اقتصادی

دلیل اختلال‌های اخیر در اینترنت چه بود؟

بر اساس اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت، در یک هفته گذشته تداخل فیبر نوری در گرجستان باعث ایجاد اختلال و اختلال در چندین لینک بین المللی ورودی به کشور شده و در نهایت پس از پیگیری، شرایط عادی برقرار شد. در تمامی لینک های بین المللی

به گزارش میجیک، در هفته اول بهمن ماه برخی از کاربران دنیای مجازی از قطع شدن اینترنت خبر دادند. شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در این اطلاعیه اعلام کرد که این قطعی به دلیل قطعی فیبر نوری در گرجستان رخ داده است که در نتیجه چندین لینک بین المللی ورودی به کشور آسیب دیده است. البته با گذشت زمان این شرکت اعلام کرد که اختلال رفع شده و وضعیت در تمامی لینک های بین المللی عادی است.

اما در روزهای پایانی این اختلال، دلیل اختلال فیبر نوری در گرجستان اعلام شد و در نهایت اقدامات لازم برای رفع این مشکل از سوی سازمان های مربوطه انجام شد و تمامی لینک های اینترنتی بین المللی بازیابی شدند. نمایشگاه.

در اوایل ژانویه، نرخ اینترنت پس از تقریباً شش سال به درخواست اپراتورهای ارتباطی 34 درصد افزایش یافت. در همین راستا اخیرا جلسه ای تحت عنوان بررسی و تبادل نظر در خصوص انجام تعهدات اپراتورها برای ارتقای کیفیت اینترنت با توجه به تغییرات تعرفه ها با حضور رئیس رگولاتوری و نمایندگان برگزار شد. از اپراتورهای ارتباطی

رئیس رگولاتوری در این جلسه تاکید کرد: وزارت ارتباطات معتقد است بدون سرمایه گذاری نمی تواند توسعه را افزایش دهد و در نظر دارد با تغییر تعرفه ها تا 34 درصد شرایط توسعه را برای اپراتورها فراهم کند.

وی گفت: جلسات متعددی برگزار کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که افزایش نرخ ارتباطات منوط به افزایش کیفیت است و اپراتور الحاقیه ای در این زمینه امضا کرد و موافقت کردیم که تعداد سایت های نسل پنجم را به 10 درصد برسانیم. پایان سال 1403. همچنین پوشش نسل چهارم تا پایان سال 1403 به 96 درصد می رسد.

در این جلسه که اپراتورهای ارتباطی نیز حضور داشتند، همه درباره علت افزایش تعرفه بحث و تبادل نظر کردند. وی اعلام کرد: این مشکل جدی است زیرا در سال‌های گذشته افزایش نرخی وجود نداشته است و اگر نرخ تورم و دلار طی سال‌ها قیمت‌ها را افزایش ندهند، می‌توانند رکود ۶ سال قبل را حفظ کنند. به همین دلیل رگولاتوری و وزارت ارتباطات در این زمینه همکاری ها و جلسات زیادی برگزار می کنند.

وزیر اطلاعات و ارتباطات در حاشیه جلسه اجرایی دولت به همه شهروندان از آخرین مهلت ثبت نام هدیه اینترنتی دولت به همه شهروندان خبر داد، در روز سیزدهم رجب ثبت نام بسته اینترنتی هدیه دولت تمدید شد. . تا پایان دهه فجر و کسانی که موفق نشده اند می توانند با مراجعه به سایت سرویس هوشمند دولت، گوشی را تعیین کنند تا اینترنت رایگان فعال شود.

سایر اخبار منتشر شده در این هفته شامل جزئیات جدید در مورد دستورالعمل های حفاظت از داده های کاربر است.

هفته گذشته، مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل های جدیدی را برای محافظت از داده های کاربران در پلتفرم ها و سیستم ها اعلام کرد.

در این قسمت از راهنما، در صورت درخواست کاربر برای حذف اطلاعات مرتبط مانند حذف حساب کاربری، تمام یا بخشی از اطلاعات مربوط به فعالیت در سیستم و پلتفرم (در صورت عدم مغایرت با قوانین و مقررات) مقررات دولت و مأموریت و وظایف دستگاه اجرایی، به منظور رعایت مقررات قانونی از جمله مفاد مواد (667) تا (670) قانون آیین دادرسی کیفری، بلافاصله داده‌ها را از سامانه‌ها و بسترهای آنلاین دریافت و حذف کند. (Computer Crime Proceedings) به پایگاه داده پشتیبان واقع در بخش آفلاین و مجزا از شبکه ارتباطی عمومی منتقل شده و صرفاً برای انجام وظایف مقرر در قانون ذخیره یا پردازش شده و پس از پایان مدت قانونی یا قانونی به طور کامل حذف خواهد شد. .

البته در جلسه ۹۸ شورای عالی فضای مجازی، اسناد سیاستی و الزامات نرخ ترافیک شبکه به تصویب رسید.

سید محمد امین آقامیری – دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی – در تشریح جزئیات این سند می گوید: فعالیت اقتصادی در هر زندگی محلی اهمیت زیادی دارد و مدل و نظام اقتصادی مناسب برای این امر طراحی شده است. رشد و توسعه از اکوسیستم پیروی می کند.

وی افزود: تامین سهم و درآمدزایی از تولید محتوا برای عموم مردم یکی از دغدغه های رئیس جمهور محترم است که با حمایت اعضای حقیقی و قانونی شورای عالی فضای مجازی در قالب دو طرح ارائه شد. طرح های فوری در صحن شورا و در نهایت در جلسه دیروز به تصویب اعضا رسید که تشریفات ابلاغی آن به تصویب خواهد رسید. تا کنون ارتقای حوزه اقتصادی تولید محتوا برای ارائه دهندگان شبکه سودآور بوده و با تصویب این سند مردم نیز مشارکت داشته اند و در واقع تولیدکنندگان محتوا در درآمد حاصل از بازدید در فضای مجازی شریک خواهند بود. .

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا