اقتصادی

دلار در فراز و طلا در فرود

قیمت طلا در روز پنج‌شنبه پس از افزایش ارزش دلار پس از افزایش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو آمریکا برای مقابله با تورم بالا، افزایش یافت.

به گزارش میجیک، پس از رسیدن به کمترین سطح از ابتدای ژانویه در جلسه قبل، قیمت هر اونس طلا تا ساعت 6:44 صبح به وقت شرقی با 4.4 درصد افزایش به 1840 دلار و 70 سنت رسید و قیمت طلا در آمریکا. بازار تجارت همچنین با 0.24 درصد افزایش به 1841 دلار و 70 سنت رسید.

شاخص دلار در روز چهارشنبه پس از رسیدن به بالاترین حد خود در شش هفته گذشته 0.1 درصد افزایش یافت و طلای دلاری را برای خریداران دارای ارزهای دیگر گرانتر کرد.

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که خرده‌فروشی ایالات متحده در ژانویه پس از دو کاهش ماهانه 3 درصد افزایش یافت که نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری اقتصاد علیرغم هزینه‌های استقراض بالاتر است.

داده های روز سه شنبه نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه گذشته 0.5 درصد افزایش یافت، در حالی که شاخص قیمت مصرف کننده در 12 ماه منتهی به ژانویه 6.4 درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری به بالاترین سطح خود از سوم ژانویه رسیده است. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا روز چهارشنبه گفت: تورم منطقه یورو بسیار بالا است و بانک مرکزی اروپا به افزایش نرخ بهره برای کاهش فشار قیمت ها ادامه خواهد داد.

در سایر بازارهای فلزات گرانبها، نقره با 0.1 درصد کاهش به 21.61 دلار در هر اونس رسید، پلاتین با تغییرات اندکی در 915.16 دلار و پالادیوم بدون تغییر به 1464 دلار و 36 سنت رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا