اقتصادی

دلار جهانی فرصت صعود را از طلا ربود

قیمت طلا در روز سه شنبه (16 ژانویه) اندکی کاهش یافت زیرا بازده دلار و خزانه داری آمریکا افزایش یافت و سرمایه گذاران منتظر نظرات چندین سخنران فدرال رزرو در این هفته برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره بانک مرکزی بودند.

به گزارش میجیک، قیمت هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 2050 دلار و 35 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با 0.1 درصد افزایش به 2054 دلار و 10 سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا به بالاترین حد خود در 10 روز گذشته رسید و باعث شد طلا برای دارندگان سایر ارزها جذابیت کمتری داشته باشد، در حالی که بازدهی اوراق خزانه داری 10 ساله آمریکا به 4 درصد نزدیک شد.

انتظار می رود فدرال رزرو در پایان نشست 30 تا 31 ژانویه خود، نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. کاهش نرخ بهره جذابیت شمش های غیر بازده را افزایش می دهد.

قرار است چندین مقام فدرال رزرو در این هفته سخنرانی کنند و کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، قرار است در مورد چشم انداز اقتصادی صحبت کند. مقامات بانک مرکزی اروپا از انتظارات بازار برای کاهش سریع نرخ در سال جاری عقب نشینی کردند.

به گزارش رویترز، در سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.2 درصد کاهش به 23.15 دلار در هر اونس، پلاتین با 0.4 درصد کاهش به 911.59 دلار و پالادیوم 0.3 درصد کاهش یافت و به 968.96 دلار رسید.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا