دغدغه های فعالان حوزه های زنان در کل کشور ارزشمند است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

دغدغه‌های فعالان حوزه‌های زنان در کل کشور ارزشمند است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین زهرا بهروز آذروی در نشستی صمیمی با مسئولان کادر درمانی و فعالان حوزه زنان ضمن قدردانی از زحمات فعالان استانی در ایام انتخابات و قبل از آن اظهار داشت: ما اینجا هستیم تا صدای شما را از صمیم قلب بشنویم. استان شما اجازه دهید بشنویم نکات زیادی در سراسر کشور و در مورد مسائل زنان وجود دارد که معلوم نیست و ما می خواهیم این مسائل را از زبان شما بشنویم.

وی ادامه داد: دغدغه فعالان حوزه زنان در سراسر کشور مهم است. در معاونت امور زنان و خانواده تلاش می کنیم مشکلات زنان را از زبان فعالان استانی بشنویم و با کمک یکدیگر بهترین راه حل ها را برای رفع آن بیابیم.

در این نشست لیلا فلاحتی استادیار پژوهشگاه علوم فرهنگی و اجتماعی طی سخنانی با موضوع «کاربرد رویکرد جنسیتی در توسعه» با اشاره به اهمیت برنامه ریزی جنسیتی در موضوع توسعه پایدار تاکید کرد: نیاز دارند. از در نظر گرفتن فرهنگ و تفاوت های فرهنگی در برنامه ریزی جنسیتی و گفت: برای ارتقای جایگاه زنان و رفع شکاف جنسیتی باید نقش انتظارات در فرهنگ خود را درک کرد و تنوع فرهنگی را در بازنمایی انتظارات جنسیتی در نظر گرفت.

وی به توجه به نقش مردان در برنامه ریزی جنسیتی اشاره می کند و بیان می کند: توسعه حوزه زنان بدون توجه به نقش مردان امکان پذیر نیست و از این رو باید در برنامه ریزی جنسیتی مردان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

پس از این جلسه فعالان حوزه زنان ستاد انتخاباتی دکتر مسعود بیزیکیان در کارگروه به بررسی و بررسی مسائل زنان در استان ها پرداختند. در این کارگروه ها با کمک مجریان و راهبران حوزه زنان مشکلات مربوط به حوزه زنان در هر استان با کمک روش های مشارکتی بررسی می شود. آمار و اجماع در مورد مؤثرترین راه حل برای مشکل حاصل شد.

دکمه بازگشت به بالا