مطالب عمومی

دعوت از آیت‌الله رئیسی برای سفر به آفریقای جنوبی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین میجیک ، ویکا خمالو سفیر آفریقای جنوبی در تهران امروز (چهارشنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و ضمن تبریک ندلی پاندرو وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی ، سلام ، وزیر امور خارجه کشور را اعلام کرد.

سفیر آفریقای جنوبی به عنوان اشاره ای به تنظیمات پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک ، گفت که این یک کمیته سیاسی است که در تهران و همچنین کمیسیون مشترک در آفریقای جنوبی برگزار می شود.

وی در مورد دعوت رئیس جمهور کشورمان برای سفر به پرتوریا اظهار امیدواری کرد که این سفر سال آینده پس از کمیسیون مشترک انجام شود.

امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر اهمیت کشورهای آفریقایی از جمله آفریقای جنوبی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ، خواستار گسترش روابط اقتصادی در دوران جدید شد.

در همین راستا ، وزیر امور خارجه بر اهمیت انجام جلسات کمیسیون مشترک ما به ریاست وزیر امور خارجه ، کمیته سیاسی سطح معاون وزیر خارجه و کمیته های فرعی در کشور تأکید کرد. در نوامبر 1984 ، رئیس جمهور سفر رئیس جمهور ما به پرتوریا را نقطه عطفی در روابط بین دو کشور خواند.

رئیس سرویس دیپلماتیک همچنین از حمایت آفریقای جنوبی از ایران در زمان عضویت در شورای امنیت و همچنین جامعه فلسطینی قدردانی کرد.

به گزارش فارس ، نادلی پاندور ، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی ، پیش از این اعتماد و تعهد حسین امیرعبداللهیان ، وزیر امور خارجه را تبریک گفت ، جایی که وی آماده همکاری با امیرعبداللهیان بود ، ضمن اعلام همکاری منطقه ای و بین المللی برای تقویت روابط بین دو کشور ذکر شده. و تقویت روابط دوجانبه

اماس. نادلی پاندور گفت در صورت فراهم شدن فرصت ، در چارچوب کمیسیون مشترک مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات خواهد کرد تا در مورد توسعه روابط بین آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران بحث و تبادل نظر شود. (اینجا را ببین)

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا