مطالب میجیک

دستگاه‌ها در حوزه زنان فعالیت بی‌اثر و سیاست‌زده داشته‌اند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

فاطمه قاسم پور در گفت و گو با خبرنگار آنلاین در خصوص فعالیت های دولت در خصوص زنان و خانواده ها در روزهای اخیر اظهار داشت: در چند روز گذشته شاهد گزارش های زیادی از ارائه اسکناس از سوی زنان به مجلس یا بررسی لوایح در کابینه بودیم. علاوه بر این جلسه ، ستاد زنان و خانواده ها در همان روز تشکیل و تأیید شد. در هر صورت ، ما باید برای حل مشکلات و مسائل زنان تلاش کنیم ، اما باید به چند نکته فکر کنیم.

قاسم پور ، عملکرد معاون وزیر امور خارجه را نشان می دهد زنان دولتی دوازده نفر در چهار سال گذشته گفت: با توجه به تاریخ انتظار می رود معاون منصوب شده امور زنان علاوه بر شعارها و فعالیت های ویژه ، به مدت چهار سال نیز فعالیت های ویژه ای را آغاز کند توجه نباید هیچ شبکه سیاسی در زمینه زنان و خانواده وجود داشته باشد و متأسفانه این پیش بینی نیز محقق می شود. در آن دوره ، اگرچه وظایف مختلفی در برنامه توسعه ششگانه ، به ویژه بند 80 ماده 80 این برنامه ، یعنی در مورد سرپرستان زن زن یا وظایف مربوط به سیاست کلی خانواده مشخص شده بود ، اما هیچ اقدامی در این زمینه مشاهده نکردیم.

بخش اعظم مجمع زنان و خانواده اسلام گفت: متأسفانه محیط زیست سیاست گذاری می کند و سیاست گذاری در زمینه زنان بر اساس گفتمان سیاسی و وجود افرادی با گرایش فمینیستی یا رادیکال در معاونت زنان زن تجاری است. یا افرادی که با زن و خانواده خویشاوندی ندارند. ”این باعث می شود روحیه من دوام بیشتری داشته باشد.

فعال شدن نمایندگان زن پس از 4 سال در دولت گذشته

قاسم پور با اشاره به نادیده گرفتن سیاست کلی خانواده ، گفت: در آخرین روز دولت ، در جلسه ستاد ملی زنان و خانواده ، فعالیت های مربوط به خانواده تعیین و تصویب شد.

با این حال ، سیاستگذاری هیئت مدیره و سیاست گذاری در زمینه زنان ، گفتمان سیاسی معقولی را تعیین کرد ، و او فردی با گرایش فمینیست های رادیکال یا نماینده بخش زنان زن یا مرد تجاری بود. زنان و خانواده ها این فضا را گسترش داده اند.

وی افزود: علاوه بر این ، در چند روز گذشته شاهد ارائه لوایح مختلف به مجلس یا بررسی در کابینه بوده ایم. این لایحه به کار تخصصی و مطالعات گسترده حقوقی ، فقهی ، قضایی و جامعه شناسی نیاز داشت و متأسفانه تنها برای پر کردن تراز کار دولت در زنان تصویب شد و دولت به جای چهار سال ، در پایان روز فکر کرد. او روی تکالیف کار می کند. با این حال ، صورتحسابی سریع تهیه کنید ، مانند لایحه ای که به مادران اجازه می دهد سپرده ها را پس بگیرند و سهام خود را خریداری کنند ، این نشان دهنده خروج است که باعث بررسی یا تصویب این لایحه در مورد کارشناسان غیردولتی شد.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند انجام شده توسط فراکسیون برای بررسی عملکرد دستگاه های دولتی و اجرایی در حوزه زنان و خانواده ، گفت:.

قاسم پور با اشاره به اینکه این گزارش طی یک سال گذشته به فراکسیون ارسال شده است ، افزود: “گزارش بخشی از بخشهاتجزیه و تحلیل خوانده شده ، مرور شده و کیفی وجود دارد.

مشارکت نهادی در حوزه زنان

وی به نتایج بررسی گزارش اشاره کرد و گفت: “نتایج نشان می دهد که آژانس به طور کلی و بدون عوامل حساسیت نسبت به مسائل زنان و خانواده بی تفاوت عمل کرده است ، یا در این زمینه حساس و مهم است و قصد دارد فعالیت های جدی انجام دهد. در وزارتخانه. سیاسی شده و بر اساس نشانه های گفتمان سیاسی استوار نیست. بر اساس گفتمان مادی ارتباطی نیست.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شورای اسلامی در مورد دسته اول توضیح داد: ، قدردانی از همکاران زن و … یا مرتبط با وظیفه ارتباطات و پر کردن جدول فعالیت ها نیست. او همچنین سعی کرد برخی از اخطارهای پاراگراف های جدول ارائه شده را حذف و نادیده بگیرد.

وی با اشاره به این دستگاه گفت: به عنوان مثال ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس ماده 13 سیاست عمومی جمعیت ، که موظف به «تقویت م componentsلفه های هویت ملی (ایرانی ، اسلامی ، انقلابی) و ارتقای هماهنگی اجتماعی و همگرایی در منطقه ، به ویژه در میان مرزنشینان. “؛ و ایرانیان خارج از کشور “، آموزش مهارت های زندگی برای دانش آموزان دختر در مراکز مهارتی ، کارگاه های آموزشی در مورد قوانین و مقررات هنرهای مدیران زن ، تئاتر زنان و موارد دیگر غیر مرتبط با بندهای مربوطه تعیین شده است. بدون عنوان. به جز ، در بخش کمی آن ، گزارش محصول مربوط به پیش از اعلام سیاست های مختلف است.

وی افزود: این روش تعیین اشتغال و گزارش دهی تنها به این وزیر محدود نمی شود و همچنین در ادارات دیگر نیز شاهد آن بوده ایم. علاوه بر موارد فوق ، دستگاه در مواردی فعالیتها ، برنامه هایی را که محدوده و محدودیت کمی دارند ، یا در مورد هدف ، نتایج ، محدوده پوشش و غیره مشخص نیست ، مشخص می کند. در بهترین حالت ، این برنامه در قالب یک پروژه تحقیقاتی بدون هیچ نتیجه ای پیش رفت.

این دستگاه در زمینه زنان بی تأثیر و سیاست زده است

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تشریح کارکرد دسته دوم ارگانها گفت: در گام اول این ارگانها بر فعالیتهایی تمرکز می کنند که به راحتی در گفتمان سیاسی خدمت رسانی می شود. به عنوان مثال ، بندهایی که مشارکت اقتصادی زنان را در نظر می گیرند یا به دنبال عدالت جنسیتی در این دستگاه ها هستند ، بیش از سایر بخش ها در زمینه زنان و خانواده نادیده گرفته می شود. البته ، این بدان معنا نیست که موضوع مهم نیست ، اما برخی مسائل و کاریکاتورهای دیگر موضوعاتی را که در راستای مواضع سیاسی است ، نادیده می گیرد ، نشان دهنده خدمات اجرایی به سیاست های جاری است ، نه تعهد به سیاست ها و وظایف ارتباطی.

قاسم پور ادامه داد: علاوه بر این ، برخی بندها سعی کرده اند با واژگونی همه چیز برای گفتمان سیاسی ، همه چیز را تصرف کنند. به عنوان مثال ، برنامه وزیر کشور ، بند 12 خانواده سیاستگذار به طور کلی ، “حمایت از کرامت زوجین ، نقش مادر و خانه دار ، و نقش پدر و مرد اقتصادی و مسئولیت تعلیم و تربیت و مرد معنوی. و زنان و توانمندسازی اعضای مسئول خانواده ، تعامل خانواده. “و ایفای نقش و مأموریت» برگزاری کارگاههای آموزشی در زمینه توانمندسازی اقتصادی زنان خانه دار ، آموزش و توانمندسازی زنان روستایی با هدف مشارکت در کاهش آلودگی آب ، کاشت سبزیجات و گیاهان تابستانی در آپارتمان های زنان خانه دار ، lsp.

در یکی از برنامه های وزیران ، تعدادی از اهداف توسعه پایدار به عنوان اهداف عملکرد وزیر در زمینه زنان معرفی شد ، نه موارد اطلاع رسانی. وی افزود: در مواجهه با این بندهای اجباری ، آژانس در تلاش است تا بخش هایی از ارتباطات را که می تواند گفتمان سیاسی بهتری را ارائه دهد ، برجسته کند. علاوه بر این ، برنامه های زیر اهدافی را شناسایی کرده اند که به شدت با برنامه ارتباطی در تضاد هستند یا به راحتی بندهای ارتباطی را متناسب با گفتمان سیاسی تغییر و تحریف می کنند. به عنوان مثال ، در برنامه یکی از وزرا ، چندین هدف توسعه پایدار به عنوان اهداف وظیفه وزیر در زمینه زنان معرفی شد و هیچ موردی اعلام نشد. یا به عنوان نمونه ای دیگر ، یکی از بندهای مهم خط مشی عمومی خانواده بند 8 است که به “ایجاد محیطی سالم و رعایت روابط اسلامی بین زن و مرد در جامعه” می پردازد و جالب اینکه در گزارش عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام ، این بند یعنی “ایجاد یک محیط سالم و حقوق برابر برای مردان و زنان” اصلاح شده است و فعالیتها در زیر تعریف شده است.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شورای اسلامی تأکید کرد که نهادهای دو سطحی در یک مورد وظایف یکسانی را با دستگاه های سطح اول دارند. هیچ چیزی شبیه به گفتمان سیاسی نظام در حوزه زنان نیست و وقتی با این بند مواجه می شویم ، سیستم از روش هایی مانند روش سیستم درجه یک استفاده می کند. یعنی نادیده گرفتن این بندها یا ایجاد برنامه های مffeثر و کلیشه ای.

مسئله زنان و خانواده یکی از مهمترین مسائل اجتماعی است که نیازمند جامعه شناسان دقیق و متخصص و به دور از التهابات سیاسی است. قاسم پور گفت: ما در زمینه سیاستگذاری و اجرای سیاست ها در حوزه زنان برخی مسائل را داریم و یکی از مهمترین مسائل سیاسی شدن این فضا است. مسئله زنان و خانواده یکی از مهمترین مسائل اجتماعی است که نیازمند جامعه شناسان دقیق و متخصص و به دور از التهابات سیاسی است. سیاستگذاری در این زمینه نیز باید بر اساس تحقیقات میدانی این کارشناسان باشد. در عین حال ، به دلیل اهمیت مسائل فقهی در حقوق ، باید به این مسائل توجه کنید.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شورای اسلامی ادامه داد: اگر محیط سیاستگذاری و اجرای سیاست در زنان و خانواده مبتنی بر رویکرد مشارکتی سیاست گذاری باشد و شامل اجماع و تشویق فعالان ، کارشناسان و مدیران ، ما می توانیم به بهبود امیدوار باشیم. “و مشکل را حل کنید. اما رویارویی سیاسی با مسائل زنان و خانواده منجر به مشکلی فزاینده می شود و قربانیان اصلی زنان هستند.

وی تاکید کرد: سوء عملکرد دولت دوازدهم در حوزه زنان و خانواده ما را بر آن داشت تا در این زمینه شکایتی را به کمیسیون اصل 90 ارسال کنیم ، این شکایت طی روزهای آینده به کمیسیون اصل 90 ارسال می شود.

دکمه بازگشت به بالا