اقتصادی

دستگاه‌های اجرایی مکلفند از سال آینده به ابر دولت بپیوندند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعداد دیتاسنترهای دولتی در کشور باعث کاهش کیفیت خدمات آنها شده است، گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه، وزارت ارتباطات باید ابردولت راه اندازی کند و از سال آینده ، دستگاه اجرایی ملزم به پیوستن به ابردولت است.

به گزارش میجیک، عیسی زارع پور در جلسه کمیته نظارت بر اجرای پنجره ملی خدمات هوشمند دولت که با هدف بررسی خدمات ارائه شده توسط وزارت حراست برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس بند ج تبصره 7 قانون برنامه و بودجه 1401 اظهار داشت: در قانون در برنامه امسال 100 درصد خدمات دستگاه ها باید در آبان ماه به صورت الکترونیکی و تمامی استعلامات تا پایان آذرماه به صورت آنلاین و 20 درصد خدمات دستگاه ها باید به صورت آنلاین ارائه شود. تا پایان ژانویه هوشمند شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه میشم لطیفی – رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور – نیز با اشاره به فعالیت سامانه سنجش عملکرد کارکنان دولت، گفت: در این سامانه از طریق کد استخدامی و ملی. کد، مشخصات کارمند در این سامانه در سطح استان و شهرستان وجود دارد و با چاپ کد QR امکان نظرسنجی برای مراجعین وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این کد برای کلیه کارکنان چاپخانه و در محل کار در معرض دید عموم باید در اندازه کاغذ A4 نصب شود، افزود: تاکنون این کد برای 850 هزار کارمند تعیین شده و باید برای همه کارکنان دولت باشد. این کد صادر می شود.

لطیفی با اشاره به پیگیری ادارات کل استان و شهرستان برای انجام این کار، تصریح کرد: مراجعه کننده با اسکن کد QR کارمند پرسیده شده و پاسخگویی به چهار سوال پرسیده شده وارد سامانه می شود و در نتیجه میزان رضایت از ثبت نام را نشان می دهد. ثبت می شود. اطلاعات افراد از طریق داشبورد در اختیار رئیس اداره و در نتیجه رئیس جمهور قرار می گیرد و میزان رضایت مردم از هر دستگاه اجرایی در حال حاضر قابل مشاهده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در حالی که این بارکد در هر محل کار کارکنان نصب نمی شود، تصریح کرد: برای این منظور در پیام رسان بله این امکان ایجاد شده است تا مردم عدم نصب این بارکد را به سازمان امور کار گزارش و شرح دهند. از نظر اداری

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و انفورماتیک، رئیس سازمان اداری و کار کشور نظام نظرسنجی از کارکنان دولت را بر اساس یکی از رویکردهای دولت مردمی دانست و خاطرنشان کرد: به این ترتیب در کمترین میزان ممکن است. هزینه، ساده و قابل دسترس برای نظر مردم در مورد خدمات ارائه شده توسط دولت، ثبت شده است که استفاده باید به مرور زمان گسترده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا