اقتصادی

دستور ویژه وزیر راه برای مسافرت‌های نوروزی

وزیر راه و شهرسازی با اعلام امکان پیش‌بینی نقطه‌ای جوی در ایام نوروز، بر برگزاری مستمر جلسات هماهنگی در استان‌ها، تکمیل اقدامات سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برای تسهیل سفر و اجرای اقدامات لازم تاکید کرد. کاهش تلفات ترافیکی

به گزارش میجیک، دومین نشست مرکز سفرهای نوروزی با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر، مدیرکل راه و شهرسازی و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور برگزار شد. و برای رضایتمندی سفر نوروزی 1402 باید تمهیداتی برای تسهیل سفر اندیشیده شود.

اقدامات خلاقانه و ابتکاری برای کاهش تلفات جاده ای مورد نیاز است

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با اشاره به اهمیت ایمنی تردد و نجات جان مردم و کاهش تلفات رانندگی، به همه استان ها دستور داد تا تمام تلاش، امکانات، خلاقیت و نوآوری خود را برای شادی و امنیت مردم به کار گیرند. سفر در نوروز..

همچنین در این جلسه وزیر راه و شهرسازی دستور داد: مشکل ساماندهی امداد و نجات خودروهای جاده ای، هماهنگی برای حضور نیروهای آتش نشانی در 30 کیلومتری شهر که طبق آمار پلیس راه بیشترین تصادفات رخ می دهد. در آن مکان. ; این کار باید انجام شود و چندین ورودی شهرهایی که در اثر بارندگی های اخیر آسیب جدی به سطح جاده ها وارد کرده اند هر چه سریعتر تعمیر و ترمیم شود.

پاسخگویی به مسافران در تمامی مراحل حمل و نقل

در ادامه این نشست، پازارباش رضایت مسافران را هدف نهایی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: در نوروز 1402 پاسخگویی مسافران در سامانه هواشناسی (شماره 134)، ریلی (شماره 5149)، جاده ای (شماره 141) ، دریا (شماره 1550) و هوا (شماره 199) جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: برگزاری مستمر جلسات شورای هماهنگی حمل و نقل در استان ها برای ایجاد فضای بانشاط در ایستگاه ها، پایانه ها و فرودگاه ها، اطلاع رسانی مستمر در سطح ملی و استانی مورد توجه قرار گیرد. همچنین ایجاد ایستگاه فرهنگی توسط سازمان راهداری در محور پرتردد در 30 کیلومتری شهرهای دارای بیشترین تصادفات ضروری است.

در این جلسه روسای سازمان ها و شرکت های تابعه و برخی مدیران استانی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص سفر نوروزی پرداختند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا