اقتصادی

دستمزد فقط یکی از دغدغه‌های کارفرمایان است

نماینده کارفرمایان در شورای بزرگ اشتغال با بیان اینکه می دانیم ارقام 17 میلیون تومانی و 20 میلیون تومانی با مشکلاتی که در جامعه برای کارگران و کارفرمایان وجود دارد، اعدادی نیستند که بتوان از آنها برای تغییر زندگی استفاده کرد، اظهار داشت: این رقم برای کارگران و کارفرمایان به وجود آمده است. و تاکید کرد: با این حال کارفرمایان در مواد اولیه گران نیستند و دستمزد در کنار بیمه، مالیات و مواد اولیه تنها یکی از دغدغه های کارفرماست.

داوود جوانی در گفت وگو با میجیک، در ارزیابی موافقت نامه افزایش 35 درصدی حداقل دستمزد در سال 1403 اظهار کرد: در سال هایی که در جلسات شورای عالی کار حضور داشتیم، هیچ سابقه ای از گروه کارگرانی که آی تی. درخواست افزایش 116 درصدی دستمزد، چرا صحبت و بحث امکان پذیر است و در جلسات حقوق و دستمزد به تعداد کافی رسیدیم، اما به نظر می رسد امسال به جای اینکه در محل واقعی از طبقه دهم وزارت کار صورت بگیرد. مذاکرات در فضای مجازی و رسانه ها انجام می شود و گروه های کارگری اعدادی را پیشنهاد می کردند که کار را کمی سخت می کرد.

وی ادامه داد: کمپینی راه انداخت و حداقل دستمزد را 15 میلیون تومان پیشنهاد داد و از ابتدا تا پایان جلسه بر این رقم پافشاری کرد. گروه دولت همچنین از تشکیل جلسه قبل از آخرین جلسه در مورد افزایش حقوق کارکنان دولت که با 20 درصد تصویب شد، خبر داد تا عادلانه بودن دستمزدها به خاطر بسپاریم و شرایط کارگاه را بررسی کنیم و اختلاف زیادی وجود نداشته باشد. ، 20 درصد به اضافه دو درصد مزایا، در مجموع 22 درصد تایید شده است که رسانه های دستکاری شده در 26 و 27 مارس.

جوانی تصریح کرد: البته گروه کارفرمایان مبلغی را جمع آوری نکردند و سعی کردند به گونه ای عمل کنند که این عدالت به گونه ای برقرار شود که به کارگران و کارفرمایان آسیبی وارد نشود و در آخرین جلسه که در 7 اسفند کارفرمایان و گروه کارگری نظر بنویسند که اما آن فضا یک عددی دارد که نمی توان روی آن توافق کرد.

یکی از اعضای هیات مدیره کانون عالی کارفرمایی ایران افزود: جلسات متعددی در شورای عالی کار برگزار کردیم تا به اجماع برسیم، اما به دلیل انعطاف ناپذیری مجموعه کارگری این اتفاق نیفتاد و چندین بار اعلام کردند که اگر دولت و کارفرمایان تصمیم می گیرند که وارد صورتجلسه نمی شوند این راه درستی است که گروهی از کارفرمایان و کارگران که به نوعی به کارگاه وابسته هستند به اجماع برسند.

جوانی ادامه داد: ما و استاندار اصرار داشتیم که در این زمینه به توافق برسیم و باعث التهاب و تنش در افکار عمومی نشود، به همین دلیل رسانه ای نمی شویم تا فضا به التهاب منجر نشود.

نماینده کارفرما در شورای عالی کار تصریح کرد: در جلسه گذشته بر خلاف نظر گروه کارگری و همچنین گروه دولت که پیشنهاد افزایش 22 درصدی را مطرح کرده بود، مبنای مذاکره را با افزایش 27 درصدی قرار دادیم. . و اعلام کرد که اگر به اجماع برسیم از این تعداد فراتر خواهیم رفت. ما آماده ایم و اگر انعطاف نشان دهند از 27 درصد عبور می کنیم.

جوانی با بیان اینکه می دانیم ارقام 17 میلیون تومان و 20 میلیون تومان با مشکلاتی که در جامعه برای کارگران و کارفرمایان وجود دارد اعدادی نیستند که بتوان از آن برای تغییر زندگی استفاده کرد و می دانیم، گفت: اما تشخیص می دهیم که همه چیز است. مسئولیت ماست، خیر و کارفرما نقشی در قیمت مواد اولیه ندارد، قیمت برای همه بد است، کارگر است یا کارفرما. برای زندگی و خانواده خود و کارفرمایان در سطح بزرگتر باید صدها کارگر را تامین کنند، مواد اولیه باید در دسترس باشد و بیمه و پرداخت مالیات و دستمزد یکی از دغدغه های کارفرمایان است، اما به نظر نمی رسد این تعارض باشد. گروه های کارفرمایی بیشتر

وی با بیان اینکه اگر گروه کارگران در جلسه می ماندند درصد بیشتری برای جامعه کارگری تصویب می شد، اظهار داشت: در مذاکرات بن بست نداریم. ، ما برای انعطاف بیشتر آماده ایم.

جوانی ادامه داد: گروه دولتی به گفته کارگران بخش دولتی نمی‌خواهد این رقم بالاتر از 35 درصد باشد، اما گروه کارفرمایی مستقل است و ممکن است در مذاکرات روی عدد بالاتری به توافق برسد.

به گفته این مقام کارفرمایی، 70 درصد زمان جلسات در اختیار گروه کارگری است و گروه کارفرمایی سعی می کند طبق برنامه خود صحبت کند و وارد بحث های حاشیه ای نشود. بنابراین گروه کارگری اعلام کردند که ما اجازه صحبت نداریم، اتفاقاً اکثر اوقات و برنامه در اختیار گروه کارگری است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا