برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

در مورد لمینت دندان چه می دانید؟

در مورد لمینت دندان چه می دانید؟

آیا تا به حال به عکس‌ های مجلات یا پیج های اینستاگرام نگاه کرده و متعجب شده اید که چگونه همه این افراد چنین دندان‌ های عالی دارند؟ چگونه لبخندهای آنها تا این حد سفید و کاملا یکدست است؟

به هر حال، چه از دنتوفوبیا یا همان ترس از دندانپزشکی رنج می برید و چه به ملاقات های دندانپزشکی خود وفادار باشید، دندان های شما ممکن است آنقدر که آن افراد مشهور لبخند می زنند، ظاهری نداشته باشند. آیا لبخند آنها از نظر ژنتیکی اینگونه است یا راز دیگری برای آن لبخندهای بی نقص وجود دارد؟

بهتر است بدانید که بسیاری از آنها با لمینت دندان به چنین لبخند سفیدی می رسند.

پس ممکن است زمان آن رسیده باشد که شما نیز لبخند خود را با این روکش ها بروز کنید. در ادامه، در مورد آنها چه کاربردی برای شما دارند صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

لمينت دندان رنگ طبيعي | لمینت دندان داروخانه

لمینت دندان چیست؟

ونیرهای پرسلن یا لمینت دندان پوسته نازکی از مواد سرامیکی هستند که به سطح دندان می‌چسبند. آنها مطابق با نیازهای شما سفارشی ساخته شده اند، از جمله اندازه، شکل و رنگ برای شخصی که آنها را دریافت می کند.

در حالی که بسیاری از افراد لمینت دندان را به دلایل زیبایی دریافت می کنند، اما می توان از آنها به عنوان یک روش ترمیمی نیز استفاده نمود. در واقع، آنها می توانند نسبت به قرار دادن روکشی که کل دندان را می پوشاند از تهاجم کمتری برخوردار باشند و در عوض، فقط سطح دندان را پوشش می دهند.

از آنجایی که روکش ها به دندان طبیعی فرد می‌چسبد، آن‌ها یک انتخاب عالی برای ترمیم دندان‌های شما در مقابل جایگزینی آن‌ها با ایمپلنت یا پروتز هستند.

زمانی که شما برای مشاوره به دندانپزشک مراجعه می کنید، به جز اینکه آیا کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر و نیز روند کار، در مورد قیمت لمینت دندان نیز آگاهی خواهید یافت.

چه کسی کاندیدای خوبی برای دریافت لمینت دندان است؟

در حالی که لمینت دندان ممکن است برای بسیاری از افراد مناسب باشد، اما همه نمی توانند کاندید خوبی برای این روکش ها باشند. در بیشتر موارد، هر کسی که به دنبال تغییر ظاهر لبخند خود است، ممکن است کاندیدای ونیر باشد.

روکش ها می توانند رنگ، شکل و اندازه دندان های طبیعی شما را تغییر دهند. در حالی که دندان‌ های شما ممکن است از نظر ظاهری عالی نباشند، اما اگر لثه‌های سالم و ساختار استخوانی خوبی دارید، احتمالا ونیرها گزینه خوبی برای شما هستند.

ونیرها به رفع مشکلات زیر در دندان‌های شما کمک می‌کنند:

  • رفع ترک و شکستگی های خفیف
  • پوشاندن لکه ها و سفید کردن دندان ها
  • ترمیم دندان ها
  • ارائه لبخندی هموار
  • رفع مشکلات فاصله دندان ها شلوغی
  • مشکلات بایت

از آنجایی که نصب لمینت دندان یک فرآیند سفارشی است، یک متخصص زیبایی حرفه ای می تواند مشکلات دندان های شما را با این روش فوق العاده کاملا برطرف نماید.

در چه زمانی لمینت دندان مناسب شما نیست؟

در چندین موقعیت لمینت دندان مناسب دندان های شما نخواهد بود و در عوض، ممکن است قبل از اینکه بتوانید روکش دریافت نمایید، نیاز به انجام کارهای دندانپزشکی دیگری داشته باشید.

برای مثال اگر دندان ها بیش از حد دچار ساییدگی شده باشند، نصب روکش به سطح دندان ممکن است آنها را به چالش بکشد.

همچنین اگر شکاف های بزرگی در دندان های خود دارید، ممکن است لازم باشد ابتدا کارهای ارتودنسی انجام دهید. ارتودنتیست دندان ها را حرکت می دهد تا شکاف های بزرگ را از بین ببرد، سپس دندانپزشک زیبایی می تواند روکش ها را قرار دهد.

به یاد داشته باشید که روکش باید به دندان شما بچسبد. اگر روکش را روی دندانی که شکاف زیادی وجود دارد قرار دهید، این شکاف باقی می ماند.

موارد دیگر ممکن است در زمانی باشد که دندان‌ها خیلی شلوغ باشند یا فک بیش از حد معمول کوچک باشد. مجددا، ابتدا باید از متخصص ارتودنسی بخواهید که دندان‌ ها را جابجا کند تا فضای مناسبی برای قرارگیری آنها وجود داشته باشد.

فرآیند نصب لمینت دندان

زمانی که مشخص شد کاندیدای مناسبی برای لمینت دندان هستید، فقط دو بار لازم است برای ارائه آنها به دندانپزشک مراجعه نمایید. متخصص ایمپلنت دندان دکتر محمدی بهترین گزینه است.

در وهله اول، دهان و دندان های شما ارزیابی خواهید شد، اینکه آیا کاندیدای خوبی هستید یا خیر. اگر به انجام هر کار دندانپزشکی دیگری نیاز داشته باشید، ابتدا باید آن را انجام دهید.

در اولین ملاقات، یک لایه بسیار نازک از مینای دندان شما برداشته می شود. سپس از دندان های شما قالب گیری خواهد شد تا روکش دائمی شما ساخته شود.

سپس یک ترمیم موقت روی دندان های شما قرار می گیرد. این زمان خوبی برای شماست که به ظاهر و احساسی که دارید فکر کنید. همچنین قبل از قرار دادن روکش دائمی شکل و رنگ آن را در نظر بگیرید.

در بازدید دوم، ترمیم موقت برداشته شده و روکش دائمی قرار می گیرد.

سخن پایانی

آیا شما نیز تصمیم دارید برای بهبود ظاهر دندان ها و لبخند خود از لمینت دندان استفاده کنید؟ این روکش ها می توانند تا حد زیادی اعتماد به نفس شما را تقویت نموده و همیشه با یک لبخند زیبا در جمع دوستان و همکاران خود ظاهر شوید.

برای انجام این کار و دریافت زیباترین و طبیعی ترین لبخند می توانید به مرکز دندانپزشکی تخصصی دکتر شهاب محمدی مراجعه نمایید. دکتر شهاب محمدی با سال ها تجربه و تخصص در زمینه درمان های زیبایی دندانپزشکی قطعا لبخندی ایده آل به شما هدیه خواهد داد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و تعیین وقت مشاوره رایگان می توانید همین امروز با این مرکز تخصصی تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا