در قونیه هندبالیست‌های شادابی نداشتیم/ آنها باید تفکراتشان را تغییر دهند

در قونیه هندبالیست‌های شادابی نداشتیم/ آنها باید تفکراتشان را تغییر دهند

مدیر فنی تیم ملی هندبال بانوان گفت: بزرگترین مشکل آمادگی جسمانی بازیکنان است و بسیار خسته هستند و بازیکنان سرحال نیستند.

مسعود ظهرابی در گفت وگو با میجیک، درباره عملکرد تیم ملی هندبال بانوان در بازی کشورهای اسلامی در قونیه اظهار کرد: تیم ما دیر تشکیل شد زیرا آخرین زمین مجاز برای حضور در این مسابقات بود و بزرگترین بود. مشکل تمرینات بدنی بازیکنان است. . همچنین ما در گروه سخت تری نسبت به هر گروه دیگری قرار داریم. دو تیم از گروه ما در این رقابت ها مقام هایی را کسب کردند.

مسئول فنی تیم ملی هندبال بانوان در پاسخ به این سوال که آیا انتظار مدال آوری از تیم ملی هندبال بانوان در کشورهای اسلامی وجود دارد، افزود: واقعیت این است که بزرگترین مشکل تربیت بدنی بازیکنان است. او بسیار خسته و در شرایط بدی بود. البته بازیکنان یک کمپ دارند و کمپ بعدی هم برای اعزام متصل است. او بازیکن سرگرم کننده ای نیست. از طرفی همانطور که گفتم با آذربایجان، افغانستان و کامرون هم گروه هستیم. آذربایجان در دو دوره قبل قهرمان شده و 4 یا 5 بازیکن خارجی در تیم خود دارد. کامرون قهرمان آفریقا هم هست و در جام جهانی با چند گل تیم ملی ایران را شکست داد. بنابراین هر دو گروه ما سخت هستند و از نظر آمادگی جسمانی شرایط خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه برخی از بازیکنان باید نظر خود را تغییر دهند، گفت: با همه اینها و با حجم تمرینی که داریم، از برخی بازیکنان راضی هستم اما برخی از بازیکنان آنطور که باید شرایط را ندارند. فکر می کنم به کار، تمرین زیاد و جلسات آماده سازی نیاز داریم. بازیکنانی که می خواهند در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان در تیم ملی حضور داشته باشند باید نظر خود را تغییر دهند. استراتژی تفکر و زمانی که در هندبال می گذرانند را تغییر دهند. با این شرایط هندبال بانوان در سال های آینده پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که تغییر نظر به چه معناست، گفت: اولین حضور بین المللی با یک زن. بازیکنان زیادی را برای اولین بار در این اردو دیدم. برخی افراد در حین بازی استرس و افکاری دارند که نباید در ورزش حرفه ای باشد. در این شرایط استرس همیشه با آنهاست و نیمی از انرژی را می گیرد و کارایی آن کاهش می یابد. آنها باید از شر این استرس خلاص شوند.

مدیر فنی تیم ملی هندبال بانوان گفت: البته به این دلیل است که جلسه تدارکاتی برگزار نمی شود. ما کشوری اسلامی هستیم و نمی توانیم در مسابقاتی که در کشورهای دیگر است شرکت کنیم یا تیم های خارجی را به کشور دعوت نکنیم، بنابراین این استرس همیشه روی بازیکنان ایرانی است. امیدوارم با جلسات روانشناسی که به بازیکنان داده می شود از این جو بیرون بیایند.

وی در خصوص حضور تیم ملی در مسابقات غرب آسیا گفت: در مسابقات غرب آسیا نیز حضور خواهیم داشت. در دور قبلی این مسابقات تیم باشگاهی لارستان اعزام شد و قهرمان شد.

ظهرابی در خصوص سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال بانوان گفت: او مربی خوبی است، عناوین زیادی دارد. او بازیکن خوبی است و مربی خوبی است اما مسئولیت فنی تیم در کشورهای اسلامی با من بوده و هست. او مثل یک مربی در کنار تیم است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا