اقتصادی

در سال ۱۴۰۱ چند واحد راکد احیا شد؟

امسال تا سوم اسفندماه سال جاری، هزار و 563 واحد صنعتی غیرفعال در داخل و خارج شهر که عمدتاً در تهران و در حوزه صنایع شیمیایی بودند، احیا شدند.

به گزارش میجیک، بر اساس آماری که سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران در اختیار میجیک قرار داده است، تا سوم اسفندماه امسال یک هزار و 563 واحد صنعتی غیرفعال در داخل و خارج شهر احیا شده است. همچنین با راه اندازی مجدد واحد تولیدی برای 31 هزار و 292 نفر اشتغال ایجاد یا تثبیت شد. سرمایه گذاری برای نجات واحد بیش از 20 هزار میلیارد تومان است.

امسال احیای واحدهای تولیدی راکد سال 87 در شهرها و نواحی صنعتی کشور هدف گذاری شده است و پیش بینی می شود با احیای تعداد واحدها برای 35 هزار و 766 نفر اشتغال ایجاد شود. همچنین بر اساس اعلام سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران، احیای 400 واحد تولیدی راکد خارج از شهرها و نواحی صنعتی برنامه ریزی شده است.

از این رو تا 2 اسفندماه 79 درصد طرح احیای صنایع کوچک و متوسط ​​در داخل و خارج از شهر و نواحی صنعتی کشور و همچنین 87 درصد از کل اشتغال هدف این برنامه اجرا شده است. اجرا شد.

در بین استان ها، تهران، فارس و خوزستان به ترتیب با احیای 211، 158 و 98 واحد صنعتی راکد بیشترین تعداد توانبخشی را به خود اختصاص دادند. اما از سوی دیگر کمترین واحدها در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان احیا شده است. در این مدت 12، 15 و 11 واحد صنعتی راکد در این استان به چرخه تولید بازگشته اند.

همچنین صنایع شیمیایی با 388 واحد، فلزی با 352 واحد و صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی با 271 واحد به ترتیب تعداد واحدهای صنعتی را از ابتدای سال جاری آغاز کرده اند که معادل 25، 23 و 17 درصد از کل، به ترتیب. واحد راه اندازی مجدد شده است.

همچنین 16 درصد واحدهای فعال شده در صنایع معدنی غیرفلزی، 9 درصد در صنعت سلولزی، 4 درصد در صنعت برق و الکترونیک، 5 درصد در صنعت نساجی و 3 درصد در حوزه خدمات فعال هستند.

لازم به ذکر است نتایج طرح پایش واحدهای صنعتی غیرفعال در سراسر کشور نشان می دهد که 12 هزار و 67 واحد راکد شامل 6814 واحد در شهرها و نواحی صنعتی و 5253 واحد در خارج از کشور شناسایی شده است. 62 درصد واحدهای صنعتی راکد شناسایی شده از طریق راه اندازی مجدد فنی قابل راه اندازی هستند که در صورت تحقق بیش از 167 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

همچنین به گفته مدیران بنگاه های اقتصادی متوقف شده در کشور، 44 درصد واحدهای غیرفعال مشکل کمبود نقدینگی، 16 درصد مشکل کمبود تقاضا و بازار، 11 درصد مشکل کمبود مواد اولیه دارند. مواد، 10 درصد مشکل فرسودگی ماشین آلات، 9 درصد از نظر سازماندهی و تجهیزات قانونی، 8 درصد مشکلات زیرساختی و 2 درصد مشکل مالکیت و سهامداران دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا