دریافت صورت حساب الکترونیکی برای مشاغل با فروش ۱۴/۴ میلیارد تومان

الکترونیک

بر اساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی، مودیان مالیاتی که در پایان خرداد ماه سال جاری خالص فروش کالا و خدمات آنها به 14 میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده باشد، باید طبق مقررات مربوطه صورتحساب الکترونیکی صادر و از ابتدا در سامانه مالیاتی ثبت نام کنند. مهرماه امسال

به گزارش میجیک، دی ماه سال گذشته که چهار بنگاه اقتصادی ملزم به ثبت فاکتور الکترونیکی در سامانه مودیان بودند، مشاغلی که در شش ماهه اول سال 1402 بیش از 18 میلیارد تومان فروش داشتند باید در سامانه مودیان صورتحساب الکترونیکی ثبت کنند. .

در سال جاری در مورد الزامات صدور صورتحساب الکترونیکی توسط شخص اصلی در تاریخ 29 دی ماه 1402 و با توجه به حد نصاب مقرر در ماده 14 قانون پایانه فروشگاه و سامانه مودیان و تبصره 1 در صورت فروش هر یک از مؤدیان مالیاتی طی مدت سال حد نصاب ایجاد شده در ماده در صورت تصویب موارد فوق، باید از ابتدای دوره دوم پس از پایان دوره پاس فروش سالانه، صورتحساب الکترونیکی صادر کند.

بر اساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی، مودیان اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) که خالص فروش کالا و خدمات آنها در پایان خرداد ماه سال جاری به 144 میلیارد ریال برسد، باید بر اساس مقررات مربوط نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت نام اقدام کنند. آنها از ابتدای مهرماه امسال در این سامانه قرار دارند.

فقط برای کلیه مؤدیانی که عرضه کننده تک کالا و خدمات یا کالا و خدمات مشمول نرخ مالیات بر ارزش افزوده یکسان هستند، علاوه بر صورتحساب های الکترونیکی نوع 1 و 2، رسیدهای کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی نیز صورتحساب الکترونیکی محسوب می شود. .

ضمناً موارد فوق مانع از صدور صورتحساب الکترونیکی نوع 1 یا 2 توسط صاحبان مشاغل با فروش سالانه کمتر از سهمیه نخواهد بود که طبق سایر قوانین موظف به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا