مطالب میجیک

درک غلط مفهوم غیرت یکی از علل وقوع قتل‌های خانگی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین؛ ساناز باقری راد گروه_ انجمن: مسئله خشونت خانگی و نمونه هایی که در همه کشورها وجود دارد و میزان خشونت در انواع مختلف در سطوح مختلف آشکار می شود.

بعضی اوقات میزان خشونت باعث قتل والدین و فرزندان یا همسر می شود. طی چند هفته گذشته ، اخبار زیادی در مورد قتل کودکان در خانواده و همچنین احساسات منتشر شده است.

اگرچه برخی از اخبار به صورت زنجیره ای یا رسانه ای منتشر شده بود ، اما مکانی برای تحقیقات برای این قتل ها به دلیل نفوذ آنها در جامعه فراهم بود.

برای این منظور و برای بررسی علل خشونت خانگی و چگونگی پیشگیری از آن ، با سید علی آذین ، متخصص طب اجتماعی و ولی توران مراد در خبرگزاری آنلاین جلسه ای را برگزار کردیم.

در این جلسه راهکارهای پیشگیری از بروز درگیری ها و اختلافات خانوادگی ، مهارت های مدیریت خشم ، استراتژی های قانونی و نظارتی نهادهای مسئول مقابله با این حوادث و چالش ها در حوزه زنان و خانواده در سطح عملکرد مورد بحث قرار گرفته است.

دلایل خشونت خانگی چیست؟

در ابتدای این جلسه ، آذین ، متخصص طب اجتماعی که از طریق کنفرانس ویدئویی در این کنفرانس شرکت کرده است ، اظهار داشت: وضعیت خشونت جنسیتی می تواند بر همه اعضای خانواده اعم از زن و مرد تأثیر بگذارد و موضوع قتل یکی از جدی ترین موارد است.

وی گفت: “انواع مختلفی از خشونت خانگی وجود دارد.” “خشونت خانگی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد ؛ آنها شامل خشونت دهان و دندان ، روانشناختی ، جسمی ، اقتصادی و حتی جنسی است.

وی با تشریح زمینه خشونت اظهار داشت: خشونت در درون ما به سلامتی خانواده و پایان جامعه آسیب می زند ؛ اما وقتی به وقایعی مانند قتل می پردازیم ، علاوه بر ایجاد نگرانی در افکار عمومی ، می تواند چهره جامعه را در سطح بین المللی لکه دار کند. نوک کوه یخ خشونت مبتنی بر جنسیت را قرار دهید ؛ اما ممکن است آمار دقیقی از این فرکانس ها نداشته باشیم. یادمان باشد که این نوع جراحات تقریباً جهانی است و در عین حال ، روش هایی برای جلوگیری و کاهش حوادث و مدیریت حوادث وجود دارد. و اقتدار باید در این زمینه اعمال شود.

آذین با اشاره به زمینه خشونت خانگی اظهار داشت: ماهیت بیشتر خشونت ها مبتنی بر جنسیت و همچنین خشونت خانگی ، عصبانیت کنترل نشده ، کنترل و استفاده از زور است. عواملی مانند تعصبات قومی و قبیله ای گاه باعث انسجام اجتماعی می شوند. ، ازدواج اجباری ، کاهش تحصیلات و تبعیض جنسیتی در کودکان غالبا چنین جو است.

تأثیر سوء تفاهم در مفهوم روح در خشونت

وی با اشاره به تأثیر قومیت تعصب هنگام وقوع خشونت ، اظهار داشت: در چنین مواردی ، زیرا افراد معمولاً برای حفظ هنجارهای فرهنگی طرح می کنند و می خواهند کنترل چیزها را حفظ کنند ، همچنین نظر و قضاوت درباره خود و جامعه آنها حائز اهمیت است. ” مهم است که رد یکی از این معیارها دشوار باشد. این جو باعث ایجاد انواع مشکوک و بدبین می شود ، بنابراین احتمال پیش بینی خشونت را افزایش می دهد.

آذین اثرات انتقال نامفهوم مفهوم به جوامع دیگر را که منجر به قتل های ناموسی می شود ، عنوان می کند و می گوید: “متأسفانه در برخی جوامع مفهوم دوستی به معنای اعمال افراطی با پرچم ها معرفی شده است.” علاوه بر پیشینه تاریخی ، همین مفهوم امروز توسط بسیاری از تریبون ها و رسانه ها ترویج می شود. اگر روح به معنای حمایت و مسئولیت و پرهیز از بی تفاوتی است ، از جمله فراهم آوردن بهزیستی و آسایش و امنیت خانواده است.

ممنوعیت قانون ، تسهیل در مسیر عاملان خشونت

وی با بیان اینکه فقدان نظم و عاملی که به عنوان سایر عوامل در گسترش این نوع خشونت ها صادق است ، گفت: “گاهی اوقات قانون یا شرایط عدم وجود قوانینی که انجام عمل را برای وی آسان تر کرده و قیمت آن ارزان است باید برای انجام نادرست پرداخت شود.” تسهیل کردن. البته نباید فراموش کرد که شدت مجازات لزوما این مشکلات اجتماعی را برطرف نمی کند و چرخه خشونت ، مداخلات آموزشی و فرهنگی را مختل می کند. کارشناسان اولویت دارند.

تأثیر آموزش خانواده و مسائل بهداشت روان برای افزایش سطح خشم

وی با تأکید بر اینکه وجود برخی از اختلالات روانپزشکی در افراد می تواند یکی از زمینه های خشونت خانگی باشد ، روان درمانی گفت: مشکلات بهداشت روان در همه جوامع وجود دارد ؛ اما دسترسی عمومی و بهره مندی از خدمات بهداشت روان در کشور ما خوب نیست.

آذین افزود: مدل های آموزش خانواده و شیوع خشونت در محیط خانه علاوه بر تأثیر عوامل محیطی مانند رسانه ها ، بازی های رایانه ای ، داستانهایی حاوی خشونت ، حتی ظاهر کتابهای کودکان ، همگی منجر به رفتار نامتعادل در بزرگسالان می شود.

وی گفت: “عملکرد و آموزش محیط زیست نیز بر درک در مورد مهارت خشونت و مدیریت خشم بسیار تأثیر می گذارد.” اگرچه تلاش شده است تا مجازات بدنی را در مدارس لغو کند. اما محیط آموزشی ما هنوز پر از خشونت کلامی و رفتاری است و مشکل مهارت های زندگی در سیستم آموزش ما جای نمی گیرد.

این استاد به نقل از پژوهشگاه ابن سینا با بیان اینکه تا به امروز بسیاری از کارهای وی برای تهیه سیاست ها و قوانینی در رابطه با زنان و خانواده ها و همچنین کودک آزاری باقی مانده است ، تأکید کرد: ممکن است این امر به موسسات مربوط به امور زنان و خانواده مرتبط باشد ، از شورای عالی انقلابی رئیس معاون رئیس جمهور زنان و خانواده و همچنین نمایندگان از زمانهای مختلف در مجلس شورای اسلامی (به ویژه نمایندگان زن) گام های منتهی به نتایج عملی و ارزیابی در این زمینه را به وضوح اعلام کردند.

وی با تشریح استراتژی مدیریت خشونت خانگی گفت: در بعد کلان برای این منظور باید سطح خشونت را در خانواده و جامعه بطور کلی کاهش دهیم ؛ اما متأسفانه سیاست دولت ما در این راستا نخواهد بود و در برخی موارد حتی ما راه را هم می گیریم. متفاوت. بسیاری از افراد به عقاید متخصص گوش نمی دهند.

بگذارید با اعتقادات دروغین مبارزه کنیم

آذین تأکید کرد: برای کاهش سطح خشونت بویژه خشونت مبتنی بر جنسیت در جامعه ، باید با عقاید غلط مبارزه کنیم: در حالی که برخی تصورات غلط در جامعه رایج است ، این کلمه برای عاملان خشونت ، عدم مسئولیت مسئولان و سکوت قربانیان است.

آذین افزود: برخی از سیاست ها و قوانین ما مبتنی بر ارزیابی ها و حقایق جامعه نیست و ما برای اکثر مداخلات و برنامه ها نشانه مناسبی برای ارزیابی نداریم.

نیاز به آموزش مهارتهای زندگی برای کاهش اختلافات

وی گفت: “یكی از مهمترین راه های كاهش خشونت خانگی و قتل ، آموزش مهارتهای زندگی است.” مهارت هایی مانند مدیریت خشم و رفتار تحریک آمیز ، گفتگو و مذاکره مؤثر ، حل مسئله و درگیری است. با این حال ، چند سال پیش ، برخی از متولیان امر مهارت را یک مفهوم غربی می دانستند. اما در آموزه های فرهنگی و اسلامی ما باید صبر و استقامت ، صبر و کاهش خشم ، تحمل ، گفتگو و عقل بیاید و نباید فراموش کنیم که یکی از اهداف مهم رستاخیز و تکریم پیامبر اخلاق است. چی.

مقامات زن نگرانی های اصلی زنان را نمی دانند

ویلیاموراد در بخش دیگری از این نشست اظهار داشت: اگر به دنبال راهبردها ، مدیریت و حل مسائل مربوط به حقوق زنان و خانواده هستیم ، باید به برنامه ریزی ، مدیریت و اجرای امور ایالتی و فعلی قانون بپردازیم. از سال 67 این پیشنهاد توسط شورای اجتماعی زنان پیشنهاد شد و بعداً تا امروز به تصویب رسید 30 امسال از تأسیس این سازمان به نام امور زنان و خانواده رئیس جمهور می گذرد ، مسائل مربوط به زنان و خانواده هنوز برقرار است ، اما از یک شکل به شکل دیگری در حال رشد و تغییر است.

وی افزود: مشکل اصلی این است که مسئولان زن در دولت و مجلس در راس جامعه هستند که حل مشکلات زنان و خانواده های آنها دغدغه اصلی نیست. یا اجزای سازنده به کلی کنار گذاشته می شوند یا مشکل واقعی را حل می کنند. ما لایحه ای نداریم که دولت برای رسیدگی به این موضوع به مجلس ارائه کرده باشد ، این تنها لایحه خشونت علیه زنان است که دارای کاستی هایی نیز هست.

ضعف لوایح امنیتی زنان چیست؟

فعالان زن این لایحه را توصیف می کنند: “این لایحه مربوط به خشونت علیه زنان است یا تضمین امنیت زنان در برابر خشونت ، همانطور که در دولت تصویب شده ، کاملاً فمینیستی است و خانواده ها را از بین می برد.” در مورد خشونت خانگی ، قربانی فقط به عنوان یک زن ، هنگامی که خشونت خانگی وجود دارد ، باید همه آنها از جمله همسر و فرزندان بررسی شود.

کارگردان ایرانی شبکه زانان اضافه کرد: “به عنوان مثال یکی از کاستی های این لایحه در یک بند تحت خشونت جنسی ذکر شده و آزار و اذیت جنسی را توصیف می کند. اگر یک زن از روابط جنسی راضی نباشد ، غیرقانونی است.” یعنی اگر زن راضی باشد ، آزار جنسی وجود ندارد. و اگر رابطه قانونی نباشد ، قانون شرع است. در این حالت ، عزت زن و مرد به دلیل نقض قانون و عزت زنان نقض می شود ، حتی اگر آن را ندانند. در این طرح رابطه به شکل ازدواج و عدم ازدواج جدا نمی شود و با تعریف مشخص نیست که آیا مشکل خانوادگی یا اجتماع وجود دارد ، نتیجه آن زمینه ساز بنیاد خانواده است که البته این امر تا حدودی در دستگاه قضایی از بین خواهد رفت. این مساله خانواده و جامعه را در مسئله خشونت علاوه بر عدم خشونت علیه هویت زنان و خشونت ایدئولوژیکی زنان جدا نمی کند و هنوز هم یکی از این موضوعات است.

برخی فقط خشونت توسط مردان را برجسته می کنند

وی در خصوص مأمورین جدید خانواده در این کشور و خانواده وی گفت: “قتل قضیه نه تنها توسط انسان انجام می شود ، بلکه اکنون فکر می شود که فقط خشونت توسط مردان منعکس می شود و این خود به عنوان عاملی که منعکس کننده حقیقت نیست و خطرناک است.” چی. این هفته خبر داریم که دو کودک توسط این زن کشته شده اند و قربانی فقط دختران نیستند. این نمایش بیماری است که جامعه را از این طریق توصیف می کند.

اعضای پارلمان باید مطابق با فرهنگ داخلی عمل کنند نه فرهنگ غربی

وی ادامه داد: معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: اگر پیش از این لایحه خشونت علیه زنان به ارث رسیده بود ، ما ممکن بود چنین حادثه ای نداشته باشیم ، در حالی که این لایحه هیچ تاثیری در قتل ندارد زیرا مجازات قتل را داریم. قتل با مجازات مجازات می شود و مجازات تعیین می شود. نماینده ممکن است موارد دیگری داشته باشد اما هیچ اتفاقی نیفتاده ، نقص این لایحه در همین تعریف ظاهر می شود. به عنوان مثال ، این لایحه که توسط دولت تهیه شده است ، والدین برای کنترل پرونده وی کنترل ندارند. این در لایحه خشونت روانی و عاطفی در نظر گرفته شده است که برداشته می شود. این لایحه یک کودک بود ، همان روش diturutake ، اگر مشکلی وجود داشته باشد ، کودک به بهزیستی تحویل داده می شود ، اما خطرناک هستند باید از خانه خارج شوند و فرزند خانه نیست. اگر می خواهیم برای زنان و خانواده ها ضمانت نامه تهیه کنیم ، این امر بر اساس حقایق ، آداب و رسوم ، هنجارها ، ارزش ها و دارایی ها است نه نسخه های غربی. فرهنگ ، آداب و رسوم و ارزشها و به ویژه ارزشهای خانوادگی با غرب متفاوت است. ما باید مطابق با این جامعه عمل کنیم و گمراه نشویم.

ولی‌مراد اضافه کرد: در همین راستا باید برای مقابله با خشونت اجتماعی بستر مناسبی را ایجاد کنیم که باید طبق واقعیت موجود انجام شود و به وضعیت مطلوب برسیم.

عملکرد معاون وزیر امور زنان و خانواده براساس تفکر غربی است

مدیر شورای همکاری زنان تأکید کرد: متأسفانه وقتی امور زنان و خانواده به جای کمک به جامعه ، از بین بردن و ایجاد نسخه های تکراری عمل می کنند ، این تفکر فعلی است که افق و دید را با غرب هماهنگ می کند. و او چنین کرد ، او از منابع ملی به همان روش استفاده کرد ، و او همچنین خطرناک بود زیرا این حرکت مطابق با ارزش ها و آرمان های دولت نبود. به عنوان مثال ، در شورای ششم ، کنوانسیون به دنبال رفع تبعیض بر اساس برابری جنسیتی است. کنوانسیون خواستار حقوق و مسئولیت ها در مورد مردان و زنان خانواده یکسان است ، در حالی که زنان وظیفه دارند فرزندان و فرزندان عقب داشته باشند و در نتیجه آقایان باید مسئولیت هایی داشته باشند که قانون هزینه های خانه ما با بچه ها بود. اگر مسئولیت ها یکسان باشد ، زنان باید نیمی از هزینه خانه را تأمین کنند. کسانی که می گویند معادل بخش پنهان تر زن است.

وی گفت: “راه اشتباه برای امور زنان و خانواده در کشور ، اگر این کنوانسیون در مجلس ششم تصویب نشود ، اما به صورت پنهانی انجام می شود و اهداف توسعه هزاره را دنبال می کند ، به عنوان معاون وزیر خارجه یازدهم در نیویورک اذعان کرد.” در برنامه ششم ، نام “عدالت جنسیتی” نوشته شده بود ، اما موضوعات با موضوع “برابری جنسیتی” ادامه و اجرا شد. در اصل 21 قانون اساسی آمده است که وضعیت زن و مرد برابر است ، به طوری که این جامعه نیازی به برابری ندارد. خود کلمه برابری ، زن و مرد با او یکسان است و او خود را تحقیر زنان پنهان می کرد. تصمیم گیری نادرست در کشور در منطقه فقط با انجام حرکات و حرکات زیادی باعث اختلاف می شود.

چرا زنان از حقوق زنان در برابر سقط جنین اعتراض نمی کنند؟

وی گفت: “ما یک ایدئولوژی طرفدار غرب در کشور داریم که از نظر تئوریک حقوق زنان را بیان می کند.” به عنوان مثال ، یک مورد قتل قاطع رومینا رخ داد ، اما او دیگر در مورد سقط جنین ، که قتل یک کودک بود ، استدلال نکرد. هر روز فرزندان زیادی در این کشور وجود دارند که به اسم سقط جنین کشته می شوند ، اما این روند نادیده گرفته می شود. این امر به این دلیل است که در تفکر و دیدگاه فعلی غرب ، زنان بدن خود را دارند و حتی ممکن است سقط جنین داشته باشند. این در شرایطی است که زن مسلمان به عنوان سرپرست جنین و این مرد ممکن است سرپرست باشد. شایعات در مورد قتل رومینا در حال پخش است ، اما علی رغم اینکه مسئولیت در حوزه زنان را بر عهده گرفته و چندین سال برای جلوگیری از سقط جنین دعا می کند ، وی هیچ اقدامی نکرده است.

به گفته فعالان حقوق زنان ، اندیشه غرب ، زنان به عنوان عناصر اقتصادی ، اما در جامعه مسلمانان مسئله رشد و تعالی انسان است ، بنابراین از مادر آینده فرزندان به عنوان اولویت اول شروع کنید. ، علاوه بر عناصر اقتصاد ، نقش زنان از اهمیت بیشتری برخوردار است ، بنابراین ، صلاحیت هزینه های خانوارها برای کنترل مرد است.

وی در خصوص موسساتی که به امور زنان در کشور می پردازند ، گفت: ما در حوزه زنان در کشور دارای مراکز و مسئولان تخصصی هستیم. معاون رئیس جمهور زنان و خانواده ، وزارت امور زنان و وزارت ، فراکسیون زنان ، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای فرهنگ اجتماعی زنان از جمله مؤسساتی هستند که مسئولیت این امر را بر عهده دارند. با این حال ، مسائل زنان و خانواده همچنان در زمین است.

عدم کار نهادینه برای زنان

ولی مراد در مورد نمایندگان زن توضیح می دهد: این نماینده ابتدا در حوزه بانوان است اما در برنامه ششم توسعه ، مواد 101، 102 و 103 قوانینی که لازم است توسط این معاونان اجرا شود همان است. مواردی وجود دارد که باید به طور خاص توسط معاون انجام شود و کارهایی وجود دارد که باید برای ابزارهایی که انجام می شود انجام شود ، این کارها هنوز انجام نشده است. به عنوان مثال ، بیمه های اجتماعی برای زنانی که دارای سه فرزند هستند ، که ازدواج متوسط ​​سن دارند ، فرزندی دارند ، میزان طلاق را کاهش می دهند ، دعوا خوب و … این مسئولیت معاون است ، هیچ یک از ما انجام ندادیم.

فعالان حوزه زنان ادامه می دهند: “نهاد دیگر پارلمان است که نظارت بر اجرای قوانین و مقررات در این زمینه ندارد و اقدامات ناتمام دولت را مطالعه نمی کند.” هیئت تشخیص مصلحت نظام همچنین وظیفه داشت عملکرد دولت را با این برنامه تطبیق دهد ، اما این کار هنوز توسط کمیته زنان شورا انجام نشده است. در دوره یازدهم ، اولین تفاهم نامه با همان کمیته زنان امضا شد. جلسه کمیته زنان مشکل را با معاون حل نمی کند. شورای فرهنگی اجتماعی زنان نیز وظیفه نظارت دارد ، اما این نظارت بی قدرت است و اجرای آن را تضمین نمی کند.

نقش منفی رسانه ها در شامل اخبار مربوط به قتل های اخیر

وی با اشاره به فضای رسانه ای در اخبار اخیر مربوط به خشونت خانگی و قتل کودکان ، اظهار داشت: رسانه ها نیز در این زمینه رویکردی نامناسب داشتند و برای به چالش کشیدن مردم ، فقط اخبار مربوط به قتل دختران را منتشر می کنند. پدر ، با این حال ، خبری مبنی بر قتل دختران یا پسران توسط مادرانشان در رسانه ها منتشر نشده است.

ولی مراد افزود: ما در کشور تصورات غلط و قومیت داریم اما به طور کلی سیستم باید در این مسئله دخیل باشد که جای تأسف است که هیچ کس در این باره کاری انجام نمی دهد. علاوه بر این ، قوه قضاییه هنوز مسئولیت های خاصی در زنان پیدا نکرده و هنوز وظیفه نظارت بر اجرای قوانین مربوط به زنان و خانواده ها را انجام نداده است. انتظار می رود این اتفاق در زمان حال رخ دهد.

وی تأکید می کند: “از نظر غربی ها ، فقط زنان محوری هستند ، اما در کشور ما هنوز مسئله مراکز خانواده مورد توجه قرار می گیرد ، بنابراین در خشونت خانگی ، باید روی خانواده تمرکز کنیم و آن را در جای امن نگه داریم.”

فراکسیون زنان عملکرد نماینده زن را ارائه می دهد

این فعال زنان از فراکسیون زنان خواستار بررسی عملکرد معاون رئیس جمهور در امور زنان شد: “متأسفانه هیچ نظارت و مسئولیتی در این معاونت وجود ندارد.” به عنوان مثال ، نشانه هایی از عدالت جنسیتی هنوز برای نخبگان و کارشناسان بیان نشده است. مطابق ماده 138 قانون اساسی ، باید به رئیس مجلس ارسال شود تا نظر خود را در مورد رعایت قانون بیان کند ، در حالی که این کار غیرقابل اجرا بود. فراکسیون زنان در این زمان باید عملکرد این نماینده را بررسی کند. حتی ستاد زنان و خانواده که موظفند هر شش ماه یک بار گزارش کاملی از دستاوردهای خود ارائه دهد ، هنوز تشکیل نشده است و فقط دو جلسه در دولت فعلی برگزار شده است. این مقر محلی برای زنان بود اما همان جلسات بدون حضور اکثریت مأموران برگزار شد.

نیاز به ارائه خدمات اجتماعی و مشاوره برای کاهش خشونت خانگی

وی در مورد راهکارهای کاهش خشونت خانگی گفت: “باید شکافهای قانونی در کنار فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و مشاوره و نظارت خانواده پر شود.” یکی از مؤثرترین راههای تأمین امنیت در خانواده ، که منجر به امنیت روانی می شود ، امنیت اقتصادی زنان است. خواندن با نتایج مالی همسر به دست آوردن حقوق شوهر از انجمن است. یکی دیگر از خلاءهای قانونی در زنان عدم وجود برنامه های اجرایی مناسب است زیرا ما در این زمینه برنامه های عملی نداریم و نهادها موظف به انجام آن نیستند. گام دیگری که در این زمان باید برداشته شود ، تصویب قوانینی در مورد نیروی کار زنان به منظور ایجاد مشاغل متناسب با ماهیت و شرایط زنان در جامعه است. از آنجا که مسئولیت در خانه و کودکان عقب مانده ، شرایط زندگی زنان با مردان وضعیت یکسانی ندارد ، شروع شد که این توانایی توسط زنان به زنان کارگر داده می شود. این امکان وجود ندارد که انسان خوب باشد ، فرد خوبی باشد ، فرد خوبی باشد ، فرد خوبی باشد ، فرد خوبی باشد و فرد خوبی باشد. او ارباب و استاد و او استاد انجیل است و اوست که به نام خداوند صحبت می کند.

دکمه بازگشت به بالا