مطالب میجیک

درصد حضور دختران خوزستانی در تیم‌های ملی فوتبال کم است

میجیک/ خوزستان سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: از سال 86 یکی از مربیان تیم ملی فوتبال بودم و در ابتدا خوزستانی های زیادی در تیم ملی داشتیم اما اکنون درصد خوزستانی ها روی پایه ملی پایین است.”

شادی ماهینی در گفت وگو با میجیک، درباره حضور در مسابقات استعدادیابی فوتبال بانوان خوزستان اظهار کرد: در این مرحله 10 بازیکن برتر خوزستان و همچنین 10 بازیکن برتر درجه دوم استان در ورزشگاه تختی حضور داشتند و مورد ارزیابی قرار گرفتند. در اهواز تا بتوانیم انتخاب کنیم بهتر است در استعدادیابی ملی شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه برترین ها به کمیته استعدادیابی فدراسیون فوتبال معرفی می شوند، افزود: در پایان مرحله استعدادیابی منطقه ای استعدادیابی کشوری انجام می شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان همچنین درباره نگاه فدراسیون به فوتبال پایه گفت: چند ماه پیش با رئیس فدراسیون جلسه ای داشتیم و نظر آقای عزیزی خادم در مورد پیشرفت فوتبال پایه بود و استعدادیابی در تقسیم بندی زنان نیز آغاز شده است.

وی درباره استعداد فوتبال خوزستان در رده بانوان نیز گفت: از سال 86 یکی از مربیان تیم ملی فوتبال هستم. در ابتدا خوزستانی های زیادی در تیم ملی داشتیم، اما فکر می کنم تعداد مدارس فوتبال بانوان در خوزستان کم شده است و این موضوع در کاهش خوزستانی ها نیز تاثیر داشته است. البته هنوز خوزستانی هایی مثل نگین زندی و سارا ظهرابی نیا را در تیم ملی داریم اما درصد خوزستانی ها در تیم ملی زبان کم است.

ماهینی گفت: اکنون آقای عزیزی خادم و کمیته جوانان فدراسیون نگاه جنسیتی ندارند و امیدوارم در فوتبال استان به این موضوع رسیدگی شود و اختلاف کمتر شود و بانوان فوتبالیست پیشرفت بیشتری داشته باشند. با پیشرفت بانوان، دست ما برای انتخاب اعضای تیم ملی باز است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا